Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8344
sjekka litt på nettet, men finner lite. Har lyst på en rund seng, men som gjerne ikke tar mer plass enn 190cm i bredden. Fant en sånn Sultan Sandane seng, men den er bittelitt for stor (210cm). Noen som har vet?

Ja jeg vet den er ekstremt upraktisk =)=)=)
Jeg har en rund dobbelt seng jeg har bygget selv. Ikke spesielt god å ligge to i da jeg ligger med beina på kanten av senga, og når jeg er aleine så pleier jeg å ligge på midten. Det som er kult er at det fungerer som et dritbra sjekketriks. Pleier å si sånn "skal vi dra hjem til meg, jeg har en rund seng." og da får jeg nesten alltid det samme svaret: "NEI!? Drit kult! Jeg har alltid ønsket meg en rund seng, kan vi dra nå med en gang?"

Hehe.

Men du må nesten bygge den selv da, for jeg selger ikke min for å si det sånn
Sist endret av trauMa; 19. januar 2010 kl. 21:07.
Rund seng er shagadelic Hästens har en ihvertfall, som vel kommer i flere størrelser. Flere forhandlere som fører det merket, men tror de er veldig dyre. Ellers har jeg sett en på Ikea tidligere - dog usikker på størrelsen.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Jeg har en rund dobbelt seng jeg har bygget selv
Vis hele sitatet...

hvor fant du madrass? skjært ut selv i skumgummi?
Sitat av DeVille Vis innlegg
hvor fant du madrass? skjært ut selv i skumgummi?
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Skjærte ut slik at det passet, så gikk jeg ned til den lokale skredderen å fikk hun til å trekke madrassen med ett type glatt stoff (kommer ikke på hva det heter) Så fikk jeg hun til å lage laken som passet. Har bare ett laken så litt stress når jeg skal vaske det. Sånne vanlige firkanta laken passer ikke like bra ser du
skumgummi er jo ikke det det beste å sove på da. men kunne sikkert vært kult å ha som loungeseng. og laken kan man jo få mor til å fikse, evt sjæl hvis man er dreven med symaskina
Om noen finner en rund vannseng, si ifra, har alltid hatt lyst på vannseng, og om den er rund, bonus!

Noen som vet hvor mye den runde Excelsior-senga koster?
Jeg vil ha en rund vannseng som henger I lufta!!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av DeVille Vis innlegg
laken kan man jo få mor til å fikse, evt sjæl hvis man er dreven med symaskina
Vis hele sitatet...
Dette har jeg lurt på en stund: Er det vanskelig å bruke symaskin? Eller er det jeg som har et naturtalent, eller hvertfall inntrykket av at jeg har det?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hva med seng som er i gulvet? Liksom på gulvhøyde?
Sitat av DeVille Vis innlegg
skumgummi er jo ikke det det beste å sove på da. men kunne sikkert vært kult å ha som loungeseng. og laken kan man jo få mor til å fikse, evt sjæl hvis man er dreven med symaskina
Vis hele sitatet...
skumgummi er jo deilig å sove på, fjærmadrasser kan gå sin vei!
kanskje det er derfor jeg foretrekker gulvet når jeg sover på lanparties


jeg mener å huske skeidar har hatt noe slikt, ikke solgt som seng, men noe annet jeg ikke husker navnet på
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hva med seng som er i gulvet? Liksom på gulvhøyde?
Vis hele sitatet...
Sånn madrass på gulvet? Sover jeg på til daglig. Ganske praktisk, da vi stabler to oppå hverandre om dagen. Muligens litt hardere underlag, men dette kan tom. være av fordel. Liten fallhøyde er det også.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Jeg har en rund dobbelt seng jeg har bygget selv. Ikke spesielt god å ligge to i da jeg ligger med beina på kanten av senga, og når jeg er aleine så pleier jeg å ligge på midten. Det som er kult er at det fungerer som et dritbra sjekketriks. Pleier å si sånn "skal vi dra hjem til meg, jeg har en rund seng." og da får jeg nesten alltid det samme svaret: "NEI!? Drit kult! Jeg har alltid ønsket meg en rund seng, kan vi dra nå med en gang?"

Hehe.

Men du må nesten bygge den selv da, for jeg selger ikke min for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Det hadde ikke vært mulig å tatt bilde av senga? Er litt interessert i å se hvordan det ser ut, ikke bare på en svart bakgrunn på hästens.com, men i virkeligheten i et rom
Er ikke så fryktielig vanskelig, har jeg inntrykk av, men det finnes mange som sliter meg å skjære rette brødskiver, så det finnes nok nok av dem som ikke er på godfot med symaksinen for å si det sånn ^^
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hva med seng som er i gulvet? Liksom på gulvhøyde?
Vis hele sitatet...
Hadde sikkert blitt plaget med rusk og støv i senga da, om det er ned i gulvet du mener, slik at den ikke stikker mye opp fra gulvet.
Ikea solgte sånne før, om jeg ikke husker feil.
Det her må da være den feteste sengen det er mulig å oppdrive: http://www.hamburgerbed.com/
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Jeg vil ha en rund vannseng som henger I lufta!!
Vis hele sitatet...
Helst leviterende, uten tråder, og som kan styres hvor man vil med tankene
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Om noen finner en rund vannseng, si ifra, har alltid hatt lyst på vannseng, og om den er rund, bonus!

Noen som vet hvor mye den runde Excelsior-senga koster?
Vis hele sitatet...
Siden har antagelig ikke vært oppdatert siden 1. april:
http://www.sova.se/website1/sangar/b...en-hastens.php
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hadde sikkert blitt plaget med rusk og støv i senga da, om det er ned i gulvet du mener, slik at den ikke stikker mye opp fra gulvet.
Vis hele sitatet...
Slik at den ER i gulvet liksom, paralelt.
Sitat av Asoke Vis innlegg
Det hadde ikke vært mulig å tatt bilde av senga? Er litt interessert i å se hvordan det ser ut, ikke bare på en svart bakgrunn på hästens.com, men i virkeligheten i et rom
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Kan ta bilde når jeg kommer hjem. Blir ikke før i 19-20 tiden thou.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Så fikk jeg hun til å lage laken som passet. Har bare ett laken så litt stress når jeg skal vaske det. Sånne vanlige firkanta laken passer ikke like bra ser du
Vis hele sitatet...
Hva kom dette på?
Har selv det problemet at jeg har en meget uortodoks størrelse på sengen min. Laken er enten for små eller for store, og jeg har prøvd alle tenkelige størrelser innenfor rimelighetens grenser (akkurat liten nok til det blir intimt, akkurat stor nok til at det ikke blir trangt) Et skreddersydd laken eller to kan vel umulig koste et laken? (Håhå, ordspill!)
Hadde vært litt kult med en rund vannseng som var ved gulvhøyde men egentlig hang i taket, med god nok plass så fungerer den som en huske.

Så når sjekke trikset om rund seng kommer, blir det så klart mange med. Siden senga er liten må de som ikke er utvalgt selvsagt dytte huska å trampe takt.

: D
Sist endret av Sixpounder; 20. januar 2010 kl. 09:24.
Sitat av excubated Vis innlegg
Helst leviterende, uten tråder, og som kan styres hvor man vil med tankene
Vis hele sitatet...
Hele sengen svevde over noen elektromagneter. Og hvis du kobler dem til PCen kan du styre styrken og intervaller på elektromagnetene, hvis du skrur de av/på med rett timing og rekkefølge kan du få sengen til å rotere sakte. av/på høyre og venstre side kan kanskje lage en slags vuggefølelse..ev alle elektromagnetene av/på samtidig for å få en vibrerende effekt!
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hva med seng som er i gulvet? Liksom på gulvhøyde?
Vis hele sitatet...
Tenk deg hvor deilig det blir å puste inn alt det støvet som kommer på gulvet?:P
Ikke minst, hvor lett blir det ikke å søle i senga? om noe som helst bekker er det jo relativ stor sjangse for at det havner i senga.
Sitat av Syzher Vis innlegg
Tenk deg hvor deilig det blir å puste inn alt det støvet som kommer på gulvet?:P
Ikke minst, hvor lett blir det ikke å søle i senga? om noe som helst bekker er det jo relativ stor sjangse for at det havner i senga.
Vis hele sitatet...
Og ikke minst hvor kjipt det er å stå opp om morgenen når du begynner et mykt sted på gulvet
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tror det fort kunne blitt kaldt å ha en seng akkurat i gulvhøyde. Kulden trekker nedover, det er derfor mye varmere å ligge en liten halvmeter over bakken. Om sengen faktisk er under gulvhøyde fungerer sengen din som kuldegrop, så da blir det iallfall kaldt.
Her er et bilde av senga mi.

iPhone kvalitet...
awesome send trauMa, du mangler bare en rund dyne, hehe
Eller en motor som får den til å gå rundt. Austin Powers-style
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Eller en motor som får den til å gå rundt. Austin Powers-style
Vis hele sitatet...
Hva om du hadde hatt en sli kseng som trauMa har, Så er den integrert i gulvet. Så når du trykker på en knapp kommer den opp er det gjennomførbart?
Det er fult gjennomførbart. Bare å sette i gang det
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det er fult gjennomførbart. Bare å sette i gang det
Vis hele sitatet...
Diskuterer med pappa om vi kan lage en rund seng

Han sier at når han flyttet inn i huset vårt for mange år siden lagde han en dobbelseng og en sofa

Måten han lagde sengen på var:

Først laget han en sokkel og en ramme.
Så laget han side vanger og ende gavler.
Sengebunn laget han selv.
Så kjøpte han madrasser.

Da er det vel mulig å lage en rund seng med en rund sokkel?
Holy COW, rund seng! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før, genialt, herlig, deilig. Dette må sjekkes ut
Sitat av thomasf Vis innlegg
Om sengen faktisk er under gulvhøyde fungerer sengen din som kuldegrop, så da blir det iallfall kaldt.
Vis hele sitatet...
Vis det...
Ganske smart da, siden det er veldig deilig å sove når det er kalt.
Jeg har nesten alltid vinduet åpent når jeg sover.
Det er deilig å ligge under dyna når det er kaldt ja, men det er somregel gørrkjipt å stå opp om morgenen å måtte kle på seg i -10 grader.

Edit: Går det an å dele senga i 2, for så å ha noen "låser" en kan låse den sammen med? Kunne vært plassbesparende, da hver halvdel kunne settes mot veggen og bli brukt som en dårlig "sofa".
Sist endret av møkk; 22. januar 2010 kl. 16:40.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Om noen finner en rund vannseng, si ifra, har alltid hatt lyst på vannseng, og om den er rund, bonus!
Vis hele sitatet...
http://www.roundwaterbeds.com/
Sist endret av azoo; 22. januar 2010 kl. 16:54.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Jeg har en rund dobbelt seng jeg har bygget selv. Ikke spesielt god å ligge to i da jeg ligger med beina på kanten av senga, og når jeg er aleine så pleier jeg å ligge på midten. Det som er kult er at det fungerer som et dritbra sjekketriks. Pleier å si sånn "skal vi dra hjem til meg, jeg har en rund seng." og da får jeg nesten alltid det samme svaret: "NEI!? Drit kult! Jeg har alltid ønsket meg en rund seng, kan vi dra nå med en gang?"

Hehe.

Men du må nesten bygge den selv da, for jeg selger ikke min for å si det sånn
Vis hele sitatet...


Ta bilde av senga di ellers så tror jeg ikke på deg..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Ta bilde av senga di ellers så tror jeg ikke på deg..
Vis hele sitatet...
Les gjennom thread før du poster slike kommentarer.
Han har allerede postet bilde av sengen sin.
Sitat av JMR Vis innlegg
Les gjennom thread før du poster slike kommentarer.
Han har allerede postet bilde av sengen sin.
Vis hele sitatet...

Han har vist det Takk for at du sa ifra, jeg setter virkelig pris på det ! og du fikk meg til å se jøde ut takk for det
Sitat av møkk Vis innlegg
Det er deilig å ligge under dyna når det er kaldt ja, men det er somregel gørrkjipt å stå opp om morgenen å måtte kle på seg i -10 grader.

Edit: Går det an å dele senga i 2, for så å ha noen "låser" en kan låse den sammen med? Kunne vært plassbesparende, da hver halvdel kunne settes mot veggen og bli brukt som en dårlig "sofa".
Vis hele sitatet...
Sengen hadde vel kanskje blitt litt kort da? Siden du mister muligheten med å ligge på midten. Men kunne vel funket hvis sengen var stor nok Det er vel som en dobbelseng med avkutta hjørner
Rund vannseng så awsome ut. Mamma og Pappa hadde slik før. Var vel 1 eller noe. Men hvem hadde ikke vannseng på slutten av 80 tallet og starten av 90 ?
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Han har vist det Takk for at du sa ifra, jeg setter virkelig pris på det ! og du fikk meg til å se jøde ut takk for det
Vis hele sitatet...
OT:
Ah, jeg lo
Viste ikke at jøder var kjent for og være blinde\ha feil.

On-topic:
Nå tror jeg nesten jeg må skaffe meg en rund seng
Såg _Brilliant_ ut!