Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3109
Hei,

Jeg er ute etter et alt-muligheadset til en pris mellom 0-1000. Jeg vil ha et lukket eller semi-lukket headsett som jeg kan bruke både for å se film eller nyte musikk både i klasserommet, på bussen eller alene. Derfor er det viktig at det ikke lekker lyd. Det er viktig med god lydkvalitet selv om jeg ikke er av lyd-naziene som mener at jeg hører forskjell på 320 og 321 kbps. Koss Porta Pro er ikke alternativ. Jeg må ha et headset som ikke knekker bare jeg lukter på det. Gidder ikke å ha noe som lugger i nakkehårene når jeg ikke har det på hodet. Håper noen kan hjelpe
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502923 Steeseries Siberia V2
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340937 v1 av ovenfor.

Nydelig headset, deilig lyd til både musikk og film.
Luftig og godt, luftkanaler på siden. Musikken holder seg så og si veldig godt innafor headsettet

Ulemper: Litt klumpete. Altså det er litt stort. men jeg mener fordelene veier opp ^^

Følger med separat mic og.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Grimmy Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502923 Steeseries Siberia V2
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340937 v1 av ovenfor.

Nydelig headset, deilig lyd til både musikk og film.
Luftig og godt, luftkanaler på siden. Musikken holder seg så og si veldig godt innafor headsettet

Ulemper: Litt klumpete. Altså det er litt stort. men jeg mener fordelene veier opp ^^

Følger med separat mic og.
Vis hele sitatet...
Kvaliteten i disse headsetene er _halvveis_ god, de har en plastfeeling uten like og isloleringen er elendig. Jeg har hatt et par selv, og jeg må ha på svak lyd for at de som sitter ved siden av ikke skal høre akuratt det samme som meg.

I tillegg ser du ut som en idiot med gamerheadset på bussen.
Sist endret av connubialis; 17. november 2009 kl. 11:31.
Sennheiser HD-serien har god lyd, er rimelige og isolerer godt. Kjøpte HD 205 for noen år siden, fungerer fortsatt flott.
Jeg kjøpte disse bose-klokkene i fjor tror jeg. Kostet 1400 ca(kanskje sunket i pris nå)
De er helt syke.

http://www.bose.no/EU/en/home-entert...ones/index.jsp

Tror 1000-lappen skiller mellom det som er halvveis og det som er skikkelig kvalitet. Med mindre du ser på salg, lykke til.
Disse bryter med hele to av kriteriene dine (de er lukkede, og koster en femhundrings for mye), men jeg vil nevne dem uansett, siden de er så jævla bra, hehe

Beyerdynamic DT 770 Pro
skullcandy TI.. ganke nice headsett til en relativt billgi penge.. frevenser fra 18 - 20k hZ(tror dem ljuger litt, har testet dem, men mine funket veldig bra fra 25 til - 19k++) og det er gankse bra område disse er lukket, så få lyder kommer gjennom koster rundt 700 tror jeg. pluss at designet er rimelig heftig
http://www.skullcandy.com/shop/confi.../id/935/cid/8/

du får dem hos netcom butikkene, teknikkmagasinet(tror jeg) platekompaniet enkelte steder og sikkert andre steder også=)
Coptercat
Trådstarter
Skullcandy er største jallakonseptet ever. Fjortisøreklokker i billigkvalitet. Produksjonspris på femmern og seller det ut for 700 kroner etter at en asiat har malt på noen hodeskaller og kruseduller.

Jeg føler at alle de som er postet nå er slike jeg kan bruke når jeg sitter alene i mørket, men når jeg sitter på bussen vil jeg gjerne ha noe litt mer diskret.

Litt mer i denne stilen. http://www.julietmusic.com/Ebay%20Bo...iano/RH5ma.jpg
hvis du mener det så, men mine GI har vart lenger enn både mine panasonic og sennheiser.. men men.
hvis du vil ha noen andre forslag så kanksje AKG er noe?? eks. k 601 eller k 512??
blir vannskelig å finne bra headphones med så legendarisk kjipt design som de fra yamaha da. de fleste produsenter satser faktisk litt på design..

http://www.akg.com/personal/K_512,pc..._psmand,1.html dette er til k512
de andre får du finne selv..

tror de blir solg på hifi center kjeden.
http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2120757
Har selv disse og er meget fornøyd med de. De leverer klokkeklar lyd, men er ganske tunge å drive. jeg får grei lyd når jeg bruker de med Samsung innov8 i8510, går greit å bruke de på toget uten å høre folk rundt!
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av unify Vis innlegg
Kvaliteten i disse headsetene er _halvveis_ god, de har en plastfeeling uten like og isloleringen er elendig. Jeg har hatt et par selv, og jeg må ha på svak lyd for at de som sitter ved siden av ikke skal høre akuratt det samme som meg.

I tillegg ser du ut som en idiot med gamerheadset på bussen.
Vis hele sitatet...
Mener selv at disse isolerer godt ;p men de ter da min mening
Jeg veit at du i utgangspunktet er ute etter Headset men, jeg kjøpte disse http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=100919

Sennheiser Cx 300 Ørepropper, de er helt sinsyke på lyd og alt annet. bruker dem til alt :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Tenkte å gå til innkjøp av nytt headset og har da sett meg ut merket Grado. Er det noen som har noe som helst erfaring med disse? Noen anbefalinger av model? Eventuelle nettbutikker i utlandet (leste at Norge var ekstremt dyrt) som sender til Norge mottas også med takk da jeg hadde problem med å finne selv.

De kommer mest til å bli brukt tilkoblet den bærbare + stereo-anlegg av og til. Hører for det meste på rock (british invasion) og noe klassisk.
Sitat av apx500 Vis innlegg
Hei!

Tenkte å gå til innkjøp av nytt headset og har da sett meg ut merket Grado. Er det noen som har noe som helst erfaring med disse? Noen anbefalinger av model? Eventuelle nettbutikker i utlandet (leste at Norge var ekstremt dyrt) som sender til Norge mottas også med takk da jeg hadde problem med å finne selv.

De kommer mest til å bli brukt tilkoblet den bærbare + stereo-anlegg av og til. Hører for det meste på rock (british invasion) og noe klassisk.
Vis hele sitatet...
Grado er kjempebra! Spesielt til rock og metal. Har selv SR225i, vet ikke hvor mye du har tenkt til å bruke men jeg kan anbefale disse på det aller sterkeste! De er også ganske lette å kjøre (32Ohm) så du vil få ingen problemer ved å kjøre de med mp3-spiller og lignende.

De har ganske billige Grado'er på dustinhome.no men de visst ingen på lager. Jeg kjøpte mine i Edinburgh, Skottland for 200£ og de var verdt hver krone

PS: du bør også sjekke ut forumet head-fi.org, der er alt du trenger å vite om hodetelefoner.
Jeg mener det er disse jeg har, men jeg vet ikke om du liker små ørepropper foran store headset, men øreproppene utfyller lydisoleringskravene dine og er ultraportable, bare å dra dem rett opp av lomma når du vil, og ingen gir deg rare blikk slik som du får om du går med et headset som får deg til å virke som en alien. Jeg selv er godt fornøyde med mine Sennheiser's
Sist endret av Deadlock Radium; 26. november 2009 kl. 21:00.
Hei!

Tenkte å gå til innkjøp av nytt headset og har da sett meg ut merket Grado. Er det noen som har noe som helst erfaring med disse? Noen anbefalinger av model? Eventuelle nettbutikker i utlandet (leste at Norge var ekstremt dyrt) som sender til Norge mottas også med takk da jeg hadde problem med å finne selv.

De kommer mest til å bli brukt tilkoblet den bærbare + stereo-anlegg av og til. Hører for det meste på rock (british invasion) og noe klassisk.
Vis hele sitatet...
Må si jeg har et litt anstrengt forhold til Grado.
Jeg kjøpte mine Grado SR 60 (som så vidt jeg vet er den rimeligste modellen) ifjor, rett etter jul, for rundt 1000kr (+/-100kr).
Hadde lest mye om denne modellen på internett, diverse anbefalinger og "Best i test"-resultater, og det kriblet i magen da jeg først så dem.

Lyden til Grado er upåklagelig, det skal sies. Jeg var storfornøyd med lydkvaliteten, men desverre sluttet det også der, for min del. SR 60'ene er ikke nødvendigvis ukomfortable, men de sitter ikke spesielt godt på hodet heller, de sitter litt løst, og har en tendens til å flytte på seg på uønskelig vis. De er ganske klumsete - en lang og lite fleksibel kabel, irriterende justeringsmuligheter - og slitsomme å ha meg seg rundt omkring. Du nevner riktignok at de skal brukes for det meste med bærbare/stereo-anlegget, så kanskje du ikke trenger det, men de er ganske irriterende å drasse med seg om du evt skal ut på tur med mp3-spiller, etc.
Mine Grado SR 60 ligger nå ganske nyttesløse på hyllen - brudd på begge sider av hodebøylen, og to brudd i kabelen, det ene ved "Y"-leddet hvor kabelen deles to, det andre rett ved den unormalt store mini-jacken (et ikke ukjent fenomen også hos Koss sine Porta Pro). Jeg leverte dem inn til butikken jeg handlet dem hos, og fikk etter to uker beskjed om at det ville koste meg ca 800kr å reparere dem - og at jeg like gjerne kunne kjøpe nye.
Skal riktignok sies at som min første audiofile investering, så behandlet jeg dem kanskje ikke like pent som jeg burde ha gjort. Ikke at jeg behandlet dem spesielt brutalt - men de er rett og slett ikke ment for veldig daglig bruk. De ble med ut på tur ett par ganger, og så skjedde det jo også at jeg sovnet med musikken på ørene - hvilket endte med at jeg en dag våknet med en av klokkene løsnet fra bøylen. Surt, men man lærer jo noe nytt hver dag (slæsh natt).

Igjen, Gradoene har etter min mening fantastisk lyd, og for meg åpnet de opp porten til helt ny verden med lyd-nytelser og audiofile tendenser - men jeg synes kanskje ikke de var verdt 1000-lappen. Jeg har ikke noen erfaring med de dyrere modellene (SR225i ble nevnt), men jeg håper at de har en høyere standard enn SR 60'ene med tanke på litt robusthet.
Kan vel summere det hele i en liten pros&cons-sammenligning:
Pros: Meget god lyd
Cons: Forholdsvis dyre, sitter ikke særlig godt (v.o.m. ikke direkte ukomfortable), upraktiske å ta ut av huset, bøylen og kabelen er ikke av spesielt god kvalitet

Men husk at dette kun gjelder SR 60-modellen! Kan tenke meg at vi snakker andre boller om vi stiger enda mer i pristabellen.
Sist endret av TeumessianFox; 30. november 2009 kl. 00:22.
Takk for tips alle sammen!
Siden jeg har planer om å behandle de meget pent og i hjemmet for det meste falt valget på SR225I
Prioriterte lyd fremfor utsøkt komfort.
Kostet meg 1600,- skal komme med en egen vurdering etter et par dagers bruk
Sitat av apx500 Vis innlegg
Kostet meg 1600,- skal komme med en egen vurdering etter et par dagers bruk
Vis hele sitatet...
Det hadde vært kult, er veldig nysgjerrig på SR225i'ene!
Sitat av moret Vis innlegg
http://www.akg.com/personal/K_512,pc..._psmand,1.html dette er til k512
de andre får du finne selv..

tror de blir solg på hifi center kjeden.
Vis hele sitatet...
AKG K512 selges til latterlige 345,- hos komplett.no. Jeg som har skrevet øverste brukererfaring i linken... Har dem på as we speak. Veldig behagelige å ha på lenge.
Har selv både Skullcandy G.I og WESC bongo, Skullcandyen er faktisk veldig god, og isolerer bra, hvis det er helt stille og du har på full pupp kan kansje sidemannen hør LITT av det du hører på, men ellers er det veldig bra. WESC`en Er faktisk overaskende bra - jeg tenkte også at wesc kun var et fjortismerke som lagde plastdrit som accseccories, men det headsettet er faktisk ett av de beste jeg noengang har brukt! Og JA jeg har prøvd sennheiser, bose osv. Men disse er faktisk veldig gode, og bassen er suveren og "HELT" ren lyd :P

Men det er bare min mening...
Sist endret av Gunnaren; 7. desember 2009 kl. 22:34.
Sitat av ninja5000 Vis innlegg
Disse bryter med hele to av kriteriene dine (de er lukkede, og koster en femhundrings for mye), men jeg vil nevne dem uansett, siden de er så jævla bra, hehe

Beyerdynamic DT 770 Pro
Vis hele sitatet...
De er JÆVLIG bra. Jeg kjøpte dem for omtrent 2 mnd. siden. Det er det dyreste headsetet jeg noen gang har kjøpt, men de var verdt hver krone.
Test fra hardware: http://www.hardware.no/artikler/seks...efoner/40114/3
ninja5000 og sp1ffy har helt rett. Hadde ikke råd til disse, men har testet hos en kompis. Annen liga enn de jeg anbefalte; kort sagt, sinnsykt bra. Og annen pris.
AKG 430

kjøpte disse for å slippe å gå i butikken for å bytte koss headsettet mitt flere ganger, vet ikke hvor bra støy reduksjon de har, men en viss, så lenge du ikke bånner ¨på med full guffe midt i klasserommet, det blir hørt :P De er ike så store så det ser ikke ut som at du prøver å peile inn kinesisk lokalradio med dem. Lydkvaliteten syns jeg er ok, er ikke selv noen kjenner. Men det gir den lyden jeg ønsker når jeg hører på alt fra electronica til power metal.
Sist endret av wubster; 7. desember 2009 kl. 23:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gidder ikke å lage ny tråd.

Skal kjøpe Nytt headset. Skal brukes Hjemme, og reise til skole(tog) Har hatt koss porta pro, men vill ikke ha det igjen.
Pris: 0-500 kr

Har funnet noen selv som jeg skal vurdere:
http://www.hifiklubben.no/produkter/...lefon_sort.htm
http://www.hifiklubben.no/produkter/...efon_sort-.htm
http://cdon.no/elektronikk/akg_k_518_dj_fullsize-656725

Er det noen som har erfaring med disse, er også åpen for nye forslag
rompereser: jeg har AKG k518 dj og de er noe av de bedre jeg har kjøpt, behagelige vis ikke du har større hode en ca 62cm i omkrets :P
Sist endret av Fluttershy; 9. januar 2010 kl. 01:03.
Takk for svar, har bestilt det nå, var på tilbud på cdon. Har hatt 3 koss headset ville prøve noe nytt
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Akg Dj 518, say no more.

Er sykt fornøyd med disse, krystallklar lyd.
Noen som har testa Dre headsettet her? det må jo være drøyt når du først må punge ut tre tusen for det.
http://www.procom.no/index.php?targe.../details/24115

her er det kampanjepris og


hvis du er villig til å gå litt opp i pris så er disse veldig bra: http://www.procom.no/index.php?targe.../details/24302

ville ikke gått for noe gamer headsett, har dårlig erfaring både på kvalitet og lyd med slike


edit: så ikke at han hadde bestillt :P
Sist endret av skepsis; 10. januar 2010 kl. 02:15.
takk for tips uansett, AKG får på tilbud på cdon 399 kr Så jeg ventet ikke så lenge med å bestille. har lest en del på andre forum og det ser ut som at alle er fornøyde med AKG
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av NML Vis innlegg
Noen som har testa Dre headsettet her? det må jo være drøyt når du først må punge ut tre tusen for det.
Vis hele sitatet...
Nei, men har hørt at det er helt ok men du betaler mye for navnet.

Sitat av rompereser Vis innlegg
takk for tips uansett, AKG får på tilbud på cdon 399 kr Så jeg ventet ikke så lenge med å bestille. har lest en del på andre forum og det ser ut som at alle er fornøyde med AKG
Vis hele sitatet...
Jeg er vertfall førnøyd med alle mine AKG headset, og alle jeg har testa
godt valg (
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er 2 ting man må huske når man kjøper headset.
1: Skullcandy er skrap, WESC og.
2: Seriøst, skullcandy er for fjortiser.

Jeg foreslår sennheiser HD serien. Har selv sennheiser 218 og er veldig fornøyd med dem. God lyd, ekstrem lydisolering; du hører ingenting av støy rundt deg, de rundt deg hører ikke musikken. I tilleg veier de lite og er veldig komfortable.

Det eneste som er negativt med dem er at de ikke er så god kvalitet ang materiale. De er plastikk, og jeg regner med at de ikke er så veldig solide.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Det er 2 ting man må huske når man kjøper headset.
1: Skullcandy er skrap, WESC og.
2: Seriøst, skullcandy er for fjortiser.

Jeg foreslår sennheiser HD serien. Har selv sennheiser 218 og er veldig fornøyd med dem. God lyd, ekstrem lydisolering; du hører ingenting av støy rundt deg, de rundt deg hører ikke musikken. I tilleg veier de lite og er veldig komfortable.

Det eneste som er negativt med dem er at de ikke er så god kvalitet ang materiale. De er plastikk, og jeg regner med at de ikke er så veldig solide.
Vis hele sitatet...
LoL? SKullcandy har bra lyd og er veldig behagelige, min har også gått igjennom mye, men de holder.
Du sier de er skrap, men du sier etter på at headphonesa du snakker som liksom skal være så veldig bra, er laget av plastikk og ikke tåler mye?

Men folkens, "headset" er med mic, headphones er uten.

Men sitter i samme prob som noen av dere, skal ha meg nytt lydequip. Jeg gamer PS3, det vil si at jeg trenger en USB mic, jeg trenger også noen nye headphones. Pluss at jeg sitter på skype på PC'n (samtidig som jeg gamer til tider). Hva gjør jeg? Kjøper headphones og løs usb mic? Eller headset med mic med vanlig lydinngang sånn at jeg kan sitte på skype, kan da bruke et gammelt headset til PS3 mic når jeg gamer.. OMFG, vanskelig å forstå tenker jeg, men likavel. De som skjønner det får komme med tips løse usb miccer og headphones.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av TeumessianFox Vis innlegg
Det hadde vært kult, er veldig nysgjerrig på SR225i'ene!
Vis hele sitatet...
Etter mange måneders venting fant butikken jeg hadde bestilt fra at de ikke hadde dem på lager, og at de heller ikke kunne få tak i ett par fra deres leverandør. Derimot har jeg nå motatt ett par SR-80 via ebay for en god uke siden, ubrukt til til den nette sum av 500,- NOK

Ikke helt det samme, men jeg er likevel strålende fornøyd! Komfortmessig har jeg ingenting negativt å si, sitter som støpt og det første jeg tenkte var at jeg ikke merket at jeg hadde de på engang. Utseendemessig synes jeg de er knallrå! Lydmessig så kan jeg bare si at Led Zeppelin, Jethro Tull, Pentagram og Beatles aldri har hørt bedre ut. Hva det klassiske gjelder har jeg ennå ikke fått sjekket.

Eneste negative som er å bemerke hittil er vel at jeg håpet på en lengre ledning
Bose On Ear. Utan tvil dei heftigaste øyretelefonane eg har hatt/prøvd. Dei lekk ikkje noko lyd, verken inn eller ut. I tillegg så følgjer det med ekstra kabel, noko som er eit stort pluss for meg.

De er litt dyrare enn det TS spør om, men dei fortenar alikevel å nevnas
Sitat av apx500 Vis innlegg
Etter mange måneders venting fant butikken jeg hadde bestilt fra at de ikke hadde dem på lager, og at de heller ikke kunne få tak i ett par fra deres leverandør. Derimot har jeg nå motatt ett par SR-80 via ebay for en god uke siden, ubrukt til til den nette sum av 500,- NOK

Ikke helt det samme, men jeg er likevel strålende fornøyd! Komfortmessig har jeg ingenting negativt å si, sitter som støpt og det første jeg tenkte var at jeg ikke merket at jeg hadde de på engang. Utseendemessig synes jeg de er knallrå! Lydmessig så kan jeg bare si at Led Zeppelin, Jethro Tull, Pentagram og Beatles aldri har hørt bedre ut. Hva det klassiske gjelder har jeg ennå ikke fått sjekket.

Eneste negative som er å bemerke hittil er vel at jeg håpet på en lengre ledning
Vis hele sitatet...
Takk likevel!
Skal definitivt sjekke ut SR80, og de litt dyrere modellene, som du sier er lyden til Grado upåklagelig (til headphones å være!).
Grado takler også klassisk veldig godt, etter hva jeg har erfart.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Det er 2 ting man må huske når man kjøper headset.
1: Skullcandy er skrap, WESC og.
2: Seriøst, skullcandy er for fjortiser.

Jeg foreslår sennheiser HD serien. Har selv sennheiser 218 og er veldig fornøyd med dem. God lyd, ekstrem lydisolering; du hører ingenting av støy rundt deg, de rundt deg hører ikke musikken. I tilleg veier de lite og er veldig komfortable.

Det eneste som er negativt med dem er at de ikke er så god kvalitet ang materiale. De er plastikk, og jeg regner med at de ikke er så veldig solide.
Vis hele sitatet...
er skullcandy for fjortisser????
de svære greiene dems kan jeg være enig er litt ''fjortiss'' men skullcandy icon ( http://www.slopestyleshop.com/shop/i...con%20Blue.jpg ) er driit digg å stå på ski med!!!!

helt passe store og gir en grei/ bra lyd!
dyre er de heller ikke
Sist endret av JibbeSander; 8. februar 2010 kl. 19:43.