Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 876



Det der skjedde igår kveld, med en youtube film og senest idag, når jeg hadde på livestreamen fra 22/7 rettssaken, skjedde for et par uker sea og,da med en youtube vid, har sitti i 10t + med diablo uten noen feil.

Der som dere skjer der kommer, bildet og lyd fryser, skrur av og på maskina er det helt fint, ingen tegn til noe galt, ikke så mye som en feilmelding.

Noen som har en aning hva det kan være? om det kan ordnes selv eller sende inn til komplett
Ser tempraturen på skjermkortet ok ut?
Trådstarter
Jepp,stiger max på 60c etter timesvis med diablo,spotify og div andre progs, på tidspunktene det skjedde lå det nok på 30-35 som er normalt.
Rimelig støvfritt og iom at jeg renser 1-2 ganger i mnd


Forsøk dette

1. Gå til Youtube og start en random video
2. Høyreklikk inne i videoruten og velg "Setting"
3. Velg Display fanen som er ikonet nede til venstere ( får opp vindu slik på bildet )
4. "Disable Hardware Acceleration" ved å fjerne haken som er på i bildet ovenfor.
5. Forsøk å se youtubevideoer å se om problemet vedvarer

Vedvarer problemet så forsøk å oppdater grafikkdriverene samt oppdater til nyeste flash.
Sist endret av Mantuz; 14. juni 2012 kl. 21:02.
Det samme skjer med meg når jeg ser på youtube av og til. Gtx 560Ti, trenger en restart for å fikses.
Jeg har hatt ett problem med de fargene der osv, da viste det seg at det var skjermen som takket for seg. kan jo være at du kan prøve ett annet skjermkort.
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg


Forsøk dette

1. Gå til Youtube og start en random video
2. Høyreklikk inne i videoruten og velg "Setting"
3. Velg Display fanen som er ikonet nede til venstere ( får opp vindu slik på bildet )
4. "Disable Hardware Acceleration" ved å fjerne haken som er på i bildet ovenfor.
5. Forsøk å se youtubevideoer å se om problemet vedvarer

Vedvarer problemet så forsøk å oppdater grafikkdriverene samt oppdater til nyeste flash.
Vis hele sitatet...
Flash og grafikkdrivers er updata, dog grafikk ikke før ista. Men det kom og idag når jeg hadde på vgtv stream, så ikke kun youtube, men det skal prøves.

Sitat av Glenni Vis innlegg
Det samme skjer med meg når jeg ser på youtube av og til. Gtx 560Ti, trenger en restart for å fikses.
Vis hele sitatet...
Samme kort som meg, msi, men jeg kan ikke sitte og vente på at det skal skje igjen

Sitat av Ghost00 Vis innlegg
Jeg har hatt ett problem med de fargene der osv, da viste det seg at det var skjermen som takket for seg. kan jo være at du kan prøve ett annet skjermkort.
Vis hele sitatet...

Hadde det vært skjermen skulle vel lyd fortsatt, i mitt hode ihvertfall, alt stopper.
Nemte løsning over gjelder alle sider som bruker Flash til å streame video.
Vist du sitter på NRK sin nett-tv og bruker Windows Media Player eller Silverlight spilleren og ikke har problem så er nok problemet med at det er en Flash Video Player, som di fleste nettsteder bruker ( NRK sin beta av Nett-Tv bruker vel Flash også, så ikke forsøk den.

Så denne løsningen kan forsøkes på alle Flash Video Players uansett side, Youtube ble bare brukt som døme fordi den vet alle om :P

Men vist du har nyeste Flash og Nyeste grafikkdriver og problemet ikke lar seg løse så ta en stresstest med 3Dmark som benchmark test for å stresse kortet ditt å se om det kommer frem noen artifacts som dette. Gjør det de så må du retunere grafikkortet å si det er defekt.
Sist endret av Mantuz; 14. juni 2012 kl. 21:10.
Trådstarter
Ah, okies, har du noen aning på hvorfor det skjer?
Sitat av Razorama Vis innlegg
Ah, okies, har du noen aning på hvorfor det skjer?
Vis hele sitatet...
Flash suger bare generelt

Flash & Adobe er bare ikke gode nok på å implentere "Hardware Acceleration" for GPU i koden sin til nettopp Flash. Er bare for mange bugs etc. så når det er så mange produsenter av grafikkort og slik, samt så mange versjoner av drivere, så er det vanskelig for dem å få implentert alt på en god måte.

Selv om det bare er Nvida & AMD/ATI som lager GPU ( vel Intel lager jo å da, men vi liker ikke Intel GPU`s ) så lager ikke produsentene av grafikkortene alle kortene sine like, og heller ikke driverene som dem evt. tweaker til sin gitte modell av grafikkortet.

Noen ganger funker standardriveren fra Nvidia & AMD/ATI helt greit, men noen ganger så funker faktisk produsentens egen tweakede driver litt bedre.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Det samme skjer med meg når jeg ser på youtube av og til. Gtx 560Ti, trenger en restart for å fikses.
Vis hele sitatet...
Samme her!
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Samme her!
Vis hele sitatet...
Forsøk det Mantuz sa, virker som det funka her, så langt ihvertfall, kommer tilbake hvis det skjer igjen