Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2504
Vet noen hvor man kan få montert en pc i Stavanger som kan kontaktes? (Helst ikke noe kjellerprosjekter....)
Skal du være noob resten av livet?
Bygg pcen din selv
Startit på Hillevåg monterer PCer, men de er prismessig minst 20% over alle andre. Jeg ville også ha sjekka med Rubi Data.
Bygg PC'en sjøl! Det er ikke akkurat vanskelig.
Kan komme med et lyntips til deg. Bruk Google og finn ut hvordan du gjør det selv..!

Føles fint å få til noe, right?
Jeg kan hjelpe deg med å sette den sammen. Har satt sammen / byttet ut deler på over 15 forskjellige PCer. Tar også mye mindre enn alle andre typer verksteder.
Trådstarter
30 0
Men jeg skal egentlig ikke montere Ny pc, men bare kjøpe et nytt kabinett fordi at når jeg kjøpte systemet hadde jeg lite penger til kabinett, så jeg kjøpte det billigste. :P I tilegg skal jeg ha en SSD til. Er det liksom vanskelig å bytte kabinett?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tjah, det kommer vel ann på synet ditt på vanskelig.

Nei, egentlig ikke.

Du må bare demontere delene ut av det gamle kabinettet, og flytte de stykkvis inn i de nye

Inn med SSD'en
Start opp som vanlig

Ish?
Sist endret av CHillZoNE; 15. mai 2012 kl. 02:43.
Sitat av snippx Vis innlegg
Men jeg skal egentlig ikke montere Ny pc, men bare kjøpe et nytt kabinett fordi at når jeg kjøpte systemet hadde jeg lite penger til kabinett, så jeg kjøpte det billigste. :P I tilegg skal jeg ha en SSD til. Er det liksom vanskelig å bytte kabinett?
Vis hele sitatet...
Var det du som monterte delene i cabinettet du først kjøpte? Hvis så vet do jo hvordan det gjøres.

Men nei det er ikke veldig vanskelig. Det meste er ganske logisk. Det vanskeligste vil jeg si er montering av kabler til f.eks lys, av/på knapp osv. Disse er forskjellog fra kabinett til kabinett. Men det skal følge med en ok bruksanvisning for hvordan man gjør det.

Jeg ville sagt go for it. Jeg har bygd en del pcer, og jeg har aldri ødelagt noe. Men det kan være greit å bruke armbånd som hindrer statisk elektrisitet, eller så på en gummimatte. Du kan være uheldig å ødelegge deler. Jeg har ikke brukt det på egne pcer, og det har gått fint. Men for ¨være på den sikre siden.
The Nerdrager
1. Ta ut skjermkort, harddisker, CD lesere og andre PCI-Slots.
2. Ta ut hovedkort og PSU fra maskinen.
3. Sett inn PSU og Hovedkort i nytt kabinett, kable det slik du vil ha det.
4. Sett inn HDD, CD lesere og andre PCI-Slots igjenn. Koble dette opp.
5. Start maskinen og have fun

Det vanskligeste i å bygge en maskin er å sette i CPU vil jeg si, da mange er redde for å knekke pinner. Dette slipper du så klart å gjøre da denne allerede er koblet i Hovedkortet og du trenger bare å flytte hovedkortet med denne på. Bare vær forsiketig og ikke dunk kortet
Hvis dere ser hvordan de som gjør reviews behandler komponenter så er det tydelig at det skal litt til for å ødelegge noe.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Bare pass opp for statisk elektrisitet, PC killer.
Trådstarter
30 0
Sitat av murloc Vis innlegg
Var det du som monterte delene i cabinettet du først kjøpte? Hvis så vet do jo hvordan det gjøres.

Men nei det er ikke veldig vanskelig. Det meste er ganske logisk. Det vanskeligste vil jeg si er montering av kabler til f.eks lys, av/på knapp osv. Disse er forskjellog fra kabinett til kabinett. Men det skal følge med en ok bruksanvisning for hvordan man gjør det.

Jeg ville sagt go for it. Jeg har bygd en del pcer, og jeg har aldri ødelagt noe. Men det kan være greit å bruke armbånd som hindrer statisk elektrisitet, eller så på en gummimatte. Du kan være uheldig å ødelegge deler. Jeg har ikke brukt det på egne pcer, og det har gått fint. Men for ¨være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Nei jeg fikk en til å montere det selv, siden jeg brukte en god del av konfpengene mine på dette, og jeg ville ikke å risikere så mye penger :P Men takk for hjelpen, jeg vet ikke helt om jeg tør å gå "all in". Tror jeg først skal høre hvor mye selskaper eller andre personer tar for å montere!
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Bare pass opp for statisk elektrisitet, PC killer.
Vis hele sitatet...
vet du hvor liten sjanse at du ødelegger pc'n din med statisk elektritet ? det skal mye til!

men det kan skje. om du er forsiktig går det fint!

tips: bruk t-skjorte når du bygger og det skader ikke og ta på jordingen før du starter

og når du har 1000 vis av guider og youtube videor så skal det være like lett som og sparke en ball i mål
Sist endret av wizhl; 15. mai 2012 kl. 22:18.