Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 11430
Bare mekk en joint med kent white, du kjenner nesten ikke tobakkssmaken.
Mekk ca. 0,5 og 1/2-hel sigg så burde det gå smooth..
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Takker folkens

Blir man så fjern att man ikke vet hva man gjör? Eller har jeg fullstendig kontroll :P?
Vis hele sitatet...
Tja.. Man kan selvfølgelig få et par ukontrollerte latterutbrudd da!

Selv satt en kompis og jeg her i sofaen og lo som en flokk hyener i godt over 10 min i strekk.
Jeg tenkte at det hele ble for dumt, men det var ikke mulig å stoppe.
Dette hadde vertfall jeg ingen kontroll på.

Har også opplevd ukontrollert smiling og rykninger i lårmuskelaturen etter å ha røykt.

Noen personer er så opptatt av å leve etter klisjèer at det rett og slett blir for dumt.
Som det å sitte å prøve å være "dyp" etter et par drag på bongen.
Det syns jeg er slitsomt.

Det blir litt som med alkohol syns jeg, man kan fint oppføre seg om man vil, men uerfarne folk oppfører seg gjerne slik man har hørt at det skal virke av andre folk.
Du har nok sett fjortisser drikke seg fulle så du skjønner nok hva jeg vil fram til.

Selv har aldri fått direkte angst av å røyke, men jeg har følt uro ovenfor ting som jeg aldri ville brydd meg om til vanlig.
Feks. at hjertet mitt ikke høres helt friskt ut og at tennene er alt for følsomme.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Noen personer er så opptatt av å leve etter klisjèer at det rett og slett blir for dumt.
Som det å sitte å prøve å være "dyp" etter et par drag på bongen.
Det syns jeg er slitsomt.
Vis hele sitatet...
Er det ikke nettopp ukontrollert fliring som er klisjèen da? Men joda, er jo ganske bortkastet sitte å fokusere på å ha en annen opplevelse enn man egentlig har. Selv har jeg opplevd både ukontrollert latter og å bli "dyp".
Sitat av Seltiner Vis innlegg
hva du definerer som mange behøver ikke være mange for folk flest. mange for deg = 3 stykk du kjenner som har hørt "mange" andre også gjør det?

Aldri hørt om det, og finner ikke mye kilder som tilsier "mange" gjør det.
Vis hele sitatet...
eg skrev halvparten så mye som deg, og tilførte tråden dobbelt så mye. Stapp det i pipen din å røyk det. Sokk.

OT: stort sett de fleste urter som er spiselige, kan også røykes. Bunner vel ut i smak og behag. Du kan lese litt mer på norcan.org der MANGE har MYE erfaring.

Og jeg tviler på Seltiner er medlem.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Er det ikke nettopp ukontrollert fliring som er klisjèen da? Men joda, er jo ganske bortkastet sitte å fokusere på å ha en annen opplevelse enn man egentlig har. Selv har jeg opplevd både ukontrollert latter og å bli "dyp".
Vis hele sitatet...
Jo, absolutt en av dem!
Men har man litt erfaring innen det å nyte gode urter vil man fort merke om en nybegynner sitter der og oppfører seg fjollete eller om han/hun har en ekte opplevelse.
Det var dette jeg prøvde å sammenligne med alkohol.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Tror jeg skal bruke oregano Hater den sterke tobak smaken
Vis hele sitatet...
neineinei.. jeg fikk ihvertfall en jævlig hodepine av det... Peppermynte - tørket er derimot ganske så OK. ikke bruk mye
Hvordan gikk det til TS? Fredag var jo igår.
Vær forsiktig begynte med hasj for meg og nå er det heroin å piller. Men ja du får munch og vil ha søtt husk også masse drikke blir tørr i munnen av det
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Bare man har god nok selvkontroll så kan man røyke hasj hele livet, uten å starte med heroin eller andre "hard drugs".
Hvordan gikk du fra hasj til heroin? Hva var det som fikk deg til å ta steget til det neste?
Sist endret av DontYouKnow; 6. februar 2010 kl. 14:57.
Trådstarter
65 8
Han som jeg skulle få av kom ikke. Han sa han skulle komme med det en annen dag så får se åssen det går.
OT; Jeg fikk ikke hodepine av oregano :s

Men jeg tror jeg mekker med te eller oregano siden jeg HATER tobak smak
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvis du skal røyke grønt kan du røyke det reint, bare lag en liten joint
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
eg skrev halvparten så mye som deg, og tilførte tråden dobbelt så mye. Stapp det i pipen din å røyk det. Sokk.

OT: stort sett de fleste urter som er spiselige, kan også røykes. Bunner vel ut i smak og behag. Du kan lese litt mer på norcan.org der MANGE har MYE erfaring.

Og jeg tviler på Seltiner er medlem.
Vis hele sitatet...

Kan si det samme her også haha, hva du definerer som dobbelt så mye, jo hva er det?^^ Nei skal slutte plage hodet ditt for bry.

Kent white, er tobakken som enklest å innhalere av hva du finner i daglidagse butikker.
Trådstarter
65 8
Skal röyke brunt
Trådstarter
65 8
Mhm, men jeg får om ett par dager. Så det blir vel neste fredag

[COLOR="Red"]Kom med tips![/COLOR]
Ideelt sett bør dere kunne oppholde dere for dere selv noen timer til rusen begynner å gå vekk, da slipper dere å få noia for å bli busted (har hatt det noen ganger). Det er viktig å ha mat i nærheten for å kunne tilfredstille munchies, følelsen av å spise da er så ekstremt deilig. Ha noe å drikke på siden man blir tørr i og rundt munnen. Til sist og ikke minst bør dere ha noe å gjøre. Tilfredstill dere selv med film, TV og musikk, eller så kan dere for all del være kreative om dere driver med photoshop e.l. En real slager for meg var å se på komedie da jeg var høy, da fikk jeg noen sinnsyke latterkick.

Og, til slutt, så er det å onanere under cannabisrus en veldig veldig deilig seksuell nytelse. Dette prøvde jeg tredje gangen eller så, og da tok fantasiene mine helt av. Bare prøv det; om du reagerer som meg kan jeg garantere deg en veldig bra opplevelse.
Sist endret av Psychocrash; 7. februar 2010 kl. 13:08.
Trådstarter
65 8
Dette höres bra ut (y) Spesielt det siste :P
Men siden vi ikke kan gå in til noen av oss så blir det å röyke ute i kulda
Har ikke noe annet sted å gå. Men kan jo höre med venner om å få komme in til dem. Tror ikke dem merker noe xD

Takker. Skal ha masse godteri og drikke ^^ Bestille pizza å

Siden jeg ikke er fan av Tobak, går det bra å blande med oregano da?
Vel, hvis dere skal være ute så vil jeg anbefale følgende:
1) Kle på dere godt
2) Finn et sted hvor dere ikke blir fortsyrret
3) Ha med sitteunderlag eller ha noe tørt å sitte på hvis det er snø på bakken, sitt komfortabelt og ikke bli våt eller kald
4) Ha med div. gadgets så dere kan høre på musikk, spille spill eller se på film, f.eks. PSP, mobil eller iPod/iPhone

Når det gjelder å blande med oregano så har jeg egentlig ikke så mye peiling, men du finner sikkert gode svar om du søker litt med google.

Forresten, du bør øve på å rulle om du ikke har gjort dette før. Det er ganske vanskelig i begynnelsen, og du ønsker ikke å få en dårlig joint som kanskje faller sammen. Jeg går ut i fra at du har rullepapir, så prøv å rull noen rullingser med eget filter først. Jeg vil anbefale deg å lese de fire første kategoriene her: http://www.weedfarmer.com/joint_rolling/index.htm

Eventuelt kan du få noen andre som har gjort det før til å gjøre det, men om du ikke har kjennskap til en slik person, så er jo det litt vanskelig også.
IKKE bland med oregano. det lukter dritt når du tenner på det, og smaker værre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Dette höres bra ut (y) Spesielt det siste :P
Men siden vi ikke kan gå in til noen av oss så blir det å röyke ute i kulda
Har ikke noe annet sted å gå. Men kan jo höre med venner om å få komme in til dem. Tror ikke dem merker noe xD

Takker. Skal ha masse godteri og drikke ^^ Bestille pizza å

Siden jeg ikke er fan av Tobak, går det bra å blande med oregano da?
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette høres ut som en veldig dårlig idè, set og setting er veldig viktig.
At dere skal stå ut i kulden å røyke for å så kanskje kunne sitte inne hos noen bekjente som ikke skal merke at dere er ruset er oppskriften på en kjip kveld, hvorfor alt stresset?

Vent heller til du har hjemmet for seg selv, eller en kompis du skal røyke sammen med er hjemme alene.
Planlegg og sørg for at ingen uventede ting kommer opp mens dere skal kose dere.

Dette er ikke den eneste sjangsen du har til å prøve hasj, så jeg ville ha ventet til du har et sted dere kan være alene, under og etter røykinga.
Trådstarter
65 8
Da venter jeg heller til jeg blir aleine hjemme ca 1-2 dager og koser meg då med kompisen min
PS: har övd på å rulle lenge
stjeler posten din litt for ett simpelt spørsmål, hvor mye tobakk forhold til gram? Takker for svar
Edit: brunt ja
Sist endret av eskil2k; 7. februar 2010 kl. 16:36.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
stjeler posten din litt for ett simpelt spørsmål, hvor mye tobakk forhold til gram? Takker for svar
Edit: brunt ja
Vis hele sitatet...
ca 1 sigarett(ikke mer, med mindre du ruller kingsize) for hver joint, mindre er greit om du skal røyke bong.
Sist endret av jassågitt; 7. februar 2010 kl. 16:41.
Trådstarter
65 8
Bedre om man tar 7/10 av sigaretten
Men det er jo allt etter smak og behag
Hvor gammel er du egentlig ?


Syns det er altfor morsomt at du faktisk har cannabis plante som avatar + motto

uten at du faktisk har prøvd det engang.


Skaff deg bong ell crackpipe
Trådstarter
65 8
Aldrig prövd HASJ.
Så du har prøvd WEED? Det er jo basicly helt det samme som brunten du har lagd post om.
Desto mindre stress, desto bedre. Ikke planlegg så voldsomt mye. Bare finn deg en gang du og kameraten din kan ha huset for dere selv i noen timer, lag en klassisk flaskebong og prøv dere fram. Det er ikke så farlig om dere driter dere ut og ikke får noen rus første gang.
Selvom du sikkert har lest dette mange ganger så sier jeg det også. Det er ikke sikkert du får noen som helst virkning de første gangene.

Jeg hadde røyka 5-6 ganger. Da tordde jeg at jeg visste hvordan rusen var. Litt chill, men ikke noe mer.
7 gangen ble jeg så fjern at jeg så vitt klarte å gå. Jeg fikk så kraftig lættis at jeg fikk noia av min egen latter.
Musikken var så intens at jeg følte at deler av den kom mot meg. I likhet med den følelsen følte jeg at jeg kunne se latteren min. Deler av opplevelsen var morsom og veldig deilig. Men alt i alt var det kreepy.

Så hvis du ikke føler at du får en effekt med en gang, ikke røyk 1 g rent grønnt for å være sikker på at du skal bli fjern. Man kan faktisk bli ubehaglig fjern. Selvom dette ikke finns farlig. . .

Hvis du liker følelsen av å bli fjern, noe "de fleste" gjør. Ikke begynn å røyk 2 ganger i uka. Det er viktig at du ikke i tidlig alder begynner å legge om livsstilen din.
Gjør som meg, røyk ca en gang i mnd eller mindre. Da blir det morsommere også.

GL
Hvis du skal røyke en god gammeldags joint bruk for all tobakk, kan godt være den mildeste. Hvis du hadde blandet med feks. oregano hadde du stått der og pattet på en joint som brenner dårlig og ikke blitt så særlig fjern i det hele tatt.

Setting før du røyker har veldig mye og si. Vær et område der det er rolig og hvor du kan røyke uten at noen vil forstyrre deg. Ha gjerne med ipod med litt chill musikk, drikke, munch(frukt) og godt humør .. Forhold deg avslappet og nyt rusen.
prøvde skakkao(?) på lørdag, endte dårlig. hadde vel kanskje litt for mye hasj i den, så jeg ble bare knall rød i øya og drit kvalm, endte med at jeg spydde som f. greide serriøst ikke stoppe når jeg først hadde begynt, fikk nesten ikke puste :/ men man lærer av sine feil
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av ScoobyDoo Vis innlegg
prøvde skakkao(?) på lørdag, endte dårlig. hadde vel kanskje litt for mye hasj i den, så jeg ble bare knall rød i øya og drit kvalm, endte med at jeg spydde som f. greide serriøst ikke stoppe når jeg først hadde begynt, fikk nesten ikke puste :/ men man lærer av sine feil
Vis hele sitatet...
Bruk litt mindre neste gang
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det har vært endel off-topic prat her, som kan heller skje i andre tråder som er relevante.
Sjokolade delen er vel den viktigste ;D haha, 0,2 var vel kansje litt lite. men det er noe man bestemmer selv.
Har røkt et par ganger selv for å si det sånn, har aldri opplevd angst i ettertid. Bortsett fra noia mens jeg har vært skev.
Panikkangst kan fremkomme ved høye doser trådstarter grønna over etter 4 år med tjall har jeg aldri klart det men paranoid panikkangst er ikke koselig det heller. Gamle meg ville anbefale rivotril så blir man aldri paranoid. Og er forkjell på styrke grad hvis den lukter sterkt er den sterk og gjerne litt fukti bløt er den sterk. Men lukt er som regel best. Og 0.2er ikke nødvendigvis lite... Jeg tok 4 trekk av noe grønt å ble drittfjern. Hadde tatt tyngre da men er vandt til å blande så det var kanskje 0.1 jeg tok og jeg er godt innrøykt! Hvis den lukter sterkt cannabis ta lite vil du bli mer fjern så ta å mekk en til

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det har vært endel off-topic prat her, som kan heller skje i andre tråder som er relevante.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du sletter ovenfor var mere ontopic nå
Trådstarter
65 8
Takker for alle idér og svar. Hörte man kunne bli psykiskt sjuk av en gang med hasj.
Kansje du skulle chille et år eller 3 med å begynne å røyke.
For min del, uten at jeg skal dømme deg for mye, høres det ikke ut som om du er gammel nokk til å røyke.
Og hvorfor har du bilde av en cannabis plante som avatar uten at du noengan har prøvd hasj?
Dette blir for meg litt for dumt!
Han er iallefall moden nokk til å forhøre seg godt om stoffet før han bruker det. Det er bra.

Psykisk sjuk av en gang med hasj har jeg ikke hørt om.
Er du ung og usikker, vent til du er eldre og sikrere.
Sist endret av pet; 8. februar 2010 kl. 16:56.
Jeg er ikke kjempeglad i tobakksmaken selv siden jeg ikke røyker, men dette funker for meg.

Lucky strike er tobakken jeg bruker. Først fukter jeg utsiden forsiktig. Det kan du gjøre ved å slikke på den eller med å ta litt vann fra springen og smøre det utover. Det gjør at du lett kan toaste sigaretten uten at den tar fyr. Hvis du ikke er vant med nikotin er det lurt å toaste lenge. Når papiret er brunt tømmer du ut innholdet. Jeg bruker å "gni det ut" i stedet for å rive opp papiret, for da knuser man opp de store bitene i samme slengen. Hvis det begynner å brenne slukker du det med en gang og kaster asken.

Etter det varmer jeg opp bønna med en lighter, slipper det ned på mekket og baker det inn raskt, slik at det ikke rekker å stivne. Hvis det blir mange store klumper med hasj igjen i tobakken skrur jeg lighteren på full guffe og slipper litt og litt mekk over flammen slik at det blir varmet opp, og jeg kan bake litt til. Da har du finfint mekk som er helt finfint å trekke ned. Pass på at du ruller den tett og stramt uten masse luftlommer inni, for da brenner det fort og blir i sterkeste laget for min smak.

Sosial setting har alt å si for min del, men jeg kan bruke det i mange forskjellige settinger. Å nyte musikk alene kan være helt konge en kveld, mens jeg tar det sammen med en venn eller to en annen dag. Jeg liker dog ikke å være sammen med folk som ikke har røyka før. De blir fort innpåslitne og maser om hvordan det er, hvordan det føles osv. osv. hele tiden. Munch må man ha, men det er lurt å venne seg til sunne ting fra starten av. Appelsinjuice, frukt etc er mye lurere å venne seg til enn sjokolade, brus osv.
Sist endret av connubialis; 8. februar 2010 kl. 17:21.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Kansje du skulle chille et år eller 3 med å begynne å røyke.
For min del, uten at jeg skal dømme deg for mye, høres det ikke ut som om du er gammel nokk til å røyke.
Og hvorfor har du bilde av en cannabis plante som avatar uten at du noengan har prøvd hasj?
Dette blir for meg litt for dumt!
Vis hele sitatet...
Hvorfor han brukt Cannabis/hasj for å ha ett Cannabis blad som avatar? Herre gud, hvem er du til å legge deg opp i hva han intressere seg for?
Trådstarter
65 8
Det har du rett i.
Jeg har bilde av planten fordi:
Syns ikke dere planter kan være fine? Har derer aldrig sett på en plante og tenk
"så fin den var"
Og jeg er for Leaglisering av Mariuhana/Hasj.
Fordi dette vill da minske mengden av folk som røyker hasj + komunen tjener MASSE penger.

Takker for alle svar.
Jeg skaffer meg nok bønne og sparer den til en spesiel tid. (Der det passer å røyke)
Jeg kan nok vente med til å røyke noen par Dager/uker.

Jeg tror jeg har all kunskap om Hasj/Cannabis.
Men jeg blir litt "redd" når hele skolen hadde besøk av en som hadde tatt hasj og andre narkotiske midler.
Og han hadde en kompis som røyket hasj og ble psykiskt sjuk, han lå på psykiatri og klorte seg selv i ansikte + så ut som ett skelett.
Han mannen drar runt i hele sverige og snakker da om dette.

Det er så mange folk som tror Hasj og Cannabis/Mariuhana er samma sak :P
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Jeg tror jeg har all kunskap om Hasj/Cannabis.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest den siste posten din, vil nok dette sjokkere deg litt: Nei, du har ikke all kunnskap om cannabis.
Trådstarter
65 8
Jo, det har jeg !
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Fordi dette vill da minske mengden av folk som røyker hasj + komunen tjener MASSE penger.
Vis hele sitatet...
Hvis det blir legalisert vil det nok ikke bli færre som inntar cannabis
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Men jeg blir litt "redd" når hele skolen hadde besøk av en som hadde tatt hasj og andre narkotiske midler.
Og han hadde en kompis som røyket hasj og ble psykiskt sjuk, han lå på psykiatri og klorte seg selv i ansikte + så ut som ett skelett.
Han mannen drar runt i hele sverige og snakker da om dette.
Vis hele sitatet...
Han får jo betalt for å gjøre dette. Man ligger ikke på psyko-avdeling og klorer seg i fjeset av cannabis. Kameraten hans har nok intatt en del andre stoffer, ellers så var han psykisk ustabil i utgangspunktet.
Trådstarter
65 8
Ja, han sa han hadde tatt masse stoffer på en kvell.
Du trenger ikke uroe deg for å bli gal og psykotisk etter en gang. Det kommer ikke til å skje.

Sitat av Kk-f Vis innlegg
Det er så mange folk som tror Hasj og Cannabis/Mariuhana er samma sak :P
Vis hele sitatet...
Det er ikke så rart. Det ER det.
Trådstarter
65 8
Men folk tror att det er planten man röyker når man sier Hasj.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Så du mener at mange ikke vet forskjell på grønt å brunt, eller hasj og pot/weed.

Det er jo ikke så rart siden det for det meste er hasj i Norge + pot/weed har ikke noe norsk navn.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av lex123 Vis innlegg
Så du mener at mange ikke vet forskjell på grønt å brunt, eller hasj og pot/weed.

Det er jo ikke så rart siden det for det meste er hasj i Norge + pot/weed har ikke noe norsk navn.
Vis hele sitatet...
Marihuana?

(Marijuana på engelsk)
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Det er så mange folk som tror Hasj og Cannabis/Mariuhana er samma sak :P
Vis hele sitatet...
Det er samme sak. Hasj og marihuana er begge produkter fra Cannabisplanten, og begge inneholder THC bl.a.

For øvrig, det finnes svar på alle spørsmålene dine på nettet. Folk her er liker å bidra til at førstegangsbrukere eller brukere som allerede skal prøve uansett, gjøre det forsvarlig, men prøv å søk på nettet etter svar først. Og som sagt, selv om vi ikke har mye til overs for skremselsteknikken du snakker om fra skolen så er det farer forbundet ved å røyke, iallefall hyppig røyking, så ikke lur deg selv til å tro noe annet.