Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514813
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Nr 23 - Elevinternatet står ihvertfall tomt.. Men er ikke så gammelt og ærverdig som resten av de fine bygningene der. Dette er også det eneste bygget jeg har sett bilder fra innvendig, selvom jeg selv ikke har kommet inn der.

Click image for larger version

Name:	dikemark_h.jpg
Views:	271
Size:	46,0 KB
ID:	7204

Har etterlyst bilder fra forlatte bygninger på Dikemark lenge, men har sålangt ikke sett noe.
Blir litt nostalgisk av å lese igjennom denne tråden. Husker da jeg var yngere og dreiv på å utforske skumle steder i de mørke timene.

Skal deffinitivt få med meg noen til Lier eller Dikemark. Fyre kraftig før vi begir oss innover høres ut som en plan.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Nr 23 - Elevinternatet står ihvertfall tomt.. Men er ikke så gammelt og ærverdig som resten av de fine bygningene der. Dette er også det eneste bygget jeg har sett bilder fra innvendig, selvom jeg selv ikke har kommet inn der.

Vedlegg 7204

Har etterlyst bilder fra forlatte bygninger på Dikemark lenge, men har sålangt ikke sett noe.
Vis hele sitatet...
Hallo der!

Du sier du aldri har kommet deg inn i bygget, vel jeg kan godt fortelle deg hvordan, ettersom jeg har vært der selv (interessant, definitivt. Verdt turen)

Hvis du går på baksiden ved å følge utkanten av skogen til venste når du står ved hovedingangen, kommer du til en liten plattform fylt med grus. Det er et knust vindu der, og en dør rett til venstre som kan åpnes fra innsiden. Hvis dere er flere (som jeg forslår at dere er, ettersom vi har funnet både narkotikum og uteligger spor der) så kan en av dere gå forsiktig inn gjennom vinduet og låse opp døren for de andre.

Lykke til, det er forsåvidt et harmløst sted, men ikke bråk for mye rundt de bebodde blokkene, ettersom at de har tendenser om å ringe securitas-opplegg-vakter hvis det blir for mye bråk, som gjerne tar seg en tur av og til

Kan også legge til at hvis du følger trappene, kan du komme deg opp på taket. Er utrolig avslappende å sitte oppå taket der og slappe av på en varm sommerkveld
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Hallo der!

Du sier du aldri har kommet deg inn i bygget, vel jeg kan godt fortelle deg hvordan, ettersom jeg har vært der selv (interessant, definitivt. Verdt turen)
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg bør ta turen igjen. Sist jeg var der var i september og da var det gitter forran alle vinduer. Gikk nøye rundt hele huset uten å finne noen smart måte å komme inn. Jeg så et par muligheter som innebar endel klatring til andre etasje, men siden jeg desverre var der alene syns jeg ikke det var så smart å begynne med det. Men din løsning visste jeg ikke om. Takktakk.
Sitat av zvxsone Vis innlegg
får håpe du skjønner noe av det..
som sagt hvet jeg ikke hvilke bygninger som er forlatte.
noen som kan svare?
hvet at Schizofrenic (bruker) visste det en gang i tiden, da han var der for noen år siden... ?

Vis hele sitatet...
Når det gjelder Lier kan en gå inn i bygningene som ligger nærmest den øverste parkeringsplassen på oversiden. Det vil si alle bygningene oppover, helt opp til den gamle lik-kjelleren/krematoriet.

Dikemark er det litt værre med da de fleste bygningene er revet og brent ned. (Var en kar som angivelig tente på et eller flere bygg etter en krangel med dama si eller no syke saker)
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Dikemark er det litt værre med da de fleste bygningene er revet og brent ned. (Var en kar som angivelig tente på et eller flere bygg etter en krangel med dama si eller no syke saker)
Vis hele sitatet...
når ble dette revet/brent??
snakker du om de bygningene du var i for mange år tilbake? de som er revet?
Så store disse stedene er, trodde det var snakk om 4-5 små bygninger, men dette er jo ganske stort. Er det fortsatt mye som foregår på begge steder?
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Så store disse stedene er, trodde det var snakk om 4-5 små bygninger, men dette er jo ganske stort. Er det fortsatt mye som foregår på begge steder?
Vis hele sitatet...
Det er nesten party på Lier for tida
Sitat av zvxsone Vis innlegg
når ble dette revet/brent??
snakker du om de bygningene du var i for mange år tilbake? de som er revet?
Vis hele sitatet...
Ja.

Det er flere år siden byggene på Dikemark ble revet, det som står igjen av bygg er gjort om til museum egentlig.

Ville heller satsa på Lier framfor Dikemark any given day.

Skal kjøre på med en tur til Nes kirkeruiner neste helg.
Tar med kamera og diktafon

Off-topic:
Anbefaler ALLE og sjekke ut Ghost Adventures på youtube
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Hm det er da masse bygg på Dikemark? Noen er museum og andre bor det asylsøkere i. Det var vel et bygg oppe i skogen som ble revet for lenge siden, men det er da mye igjen?
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Hm det er da masse bygg på Dikemark? Noen er museum og andre bor det asylsøkere i. Det var vel et bygg oppe i skogen som ble revet for lenge siden, men det er da mye igjen?
Vis hele sitatet...
joda, det stemmer!
bare scitzo som sier at; det bygget som var forlatt og mulig å gå inn i, er revet
Det stemmer det.
Men jeg skal ikke være altfor bastant når det gjelder det svaret.

Begynner å bli en god stund siden jeg var der og har vært en god del andre steder etter det.

Promotering:
Har starta opp the typ Ghost Hunters team, hvor vi reiser rundt for å få det endelige svaret på om det paranormale virkelig eksisterer.

Så om det er andre her som har samme interesse er det bare å si ifra
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Promotering:
Har starta opp the typ Ghost Hunters team, hvor vi reiser rundt for å få det endelige svaret på om det paranormale virkelig eksisterer.

Så om det er andre her som har samme interesse er det bare å si ifra
Vis hele sitatet...
dette trenger vel en egen tråd??!
enig det hadde vært rått å virkelig DRA til de stedene folk sier det lusker rundt med spøkelser/gjenferd..
nei, lier dikemark er ikke et sånt sted....

er jo mange som sier de opplever skumle spøkelsemøter. men må man være spesielt motagelig for å oppleve det?

kan jeg stå ved siden av vennen min som pisser i buksa av redsel, og jeg ikke skjønner en dritt?
Sist endret av zvxsone; 24. januar 2010 kl. 22:02.
Sitat av zvxsone Vis innlegg
dette trenger vel en egen tråd??!
enig det hadde vært rått å virkelig DRA til de stedene folk sier det lusker rundt med spøkelser/gjenferd..
nei, lier dikemark er ikke et sånt sted....

er jo mange som sier de opplever skumle spøkelsemøter. men må man være spesielt motagelig for å oppleve det?

kan jeg stå ved siden av vennen min som pisser i buksa av redsel, og jeg ikke skjønner en dritt?
Vis hele sitatet...
Nja, tror du ville merka at det var noe som fikk han til å reagere, men vil nok si at folk har forskjellige grader av sensitivitet når det gjelder det paranormale egentlig. Men nok om det før vi sporer helt ut av tråden her

Send en pm om du vil vite mer
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Er ikke paranormal.no et perfekt forum for de som er interessert "spøkelser og sånt"?
Paranormal.no er bare svada, i tillegg til at det er et veldig lite besøkt forum.

Kanskje vi burde hatt et eget paranormalt "underforum" her på forumet?
....savner Dikemark og alle de fine folka der!
har vært på lier 2 ganger, og første gangen vard et ganske fett ettersom vi bare var et par, men andre gangen sugde det balle siden vi var aaaaalt for mange. men anbefaler å ta turen hvis du syns paranormale ting er fett.
Har akkurat kommet hjem fra en lang natt på Lier.

Hadde med både kamera og digital diktafon.

Fikk et par utrolig creepy EVP's (Electronic Voice Phenomenon) eller "spøkelses stemmer" på norsk.

En som gir en tilbake melding når jeg spurte hun som var med om hun kunne lyse inn i en korridor. Hun med lommelykta er musestille så plutselig får vi "ja det kan ordnes" tilbake som ble registrert av diktafonen.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Har akkurat kommet hjem fra en lang natt på Lier.

Hadde med både kamera og digital diktafon.

Fikk et par utrolig creepy EVP's (Electronic Voice Phenomenon) eller "spøkelses stemmer" på norsk.

En som gir en tilbake melding når jeg spurte hun som var med om hun kunne lyse inn i en korridor. Hun med lommelykta er musestille så plutselig får vi "ja det kan ordnes" tilbake som ble registrert av diktafonen.
Vis hele sitatet...
last opp film og tracks for oss ?
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Har akkurat kommet hjem fra en lang natt på Lier.

Hadde med både kamera og digital diktafon.

Fikk et par utrolig creepy EVP's (Electronic Voice Phenomenon) eller "spøkelses stemmer" på norsk.

En som gir en tilbake melding når jeg spurte hun som var med om hun kunne lyse inn i en korridor. Hun med lommelykta er musestille så plutselig får vi "ja det kan ordnes" tilbake som ble registrert av diktafonen.
Vis hele sitatet...
hvor ligger dette?sånn enkelt forklart?lierskogen eller?

hvor kjører du?
Let gjennom noen sider her, så finner du detaljert veibeskrivelse.
Hvis noen av dere har hørt rykter om at det Lukter "lik" i et av byggene
der så er dette sant. Jeg har selv kjent det, og det lukter skikkelig "lik".

Fant også kilden, oppe på loftet så er det noen som har slengt igjen ei bøtte med griseblod (matblod). Jeg vil tro planen var å male rundt der med blod så det skulle se ut som noen hadde blitt "slaktet".
Det er ein ting eg lenge har lurt på angåande dette her. Prøver Norge å skjule kva/det som har skjedd i byggene på Lier/Dikemark?
Døde foster og hjerner i spritglass, LSD, elektrosjokk og lobotomi hørest vell ikkje så bra, saka har heller ikkje våre noko særlig i media?
Tror, uten å være for sikker, og basert på det jeg har lest, at tingene du nevner over var temmelig akkseptert i de fleste land..
hadde vært fantastisk å høre de lydklippene med bl.a "Ja det kan ordnes" Fikk helt creeps da jeg leste det! Dette må jo være tidenes tråd!
Sitat av Trulsaren Vis innlegg
Tror, uten å være for sikker, og basert på det jeg har lest, at tingene du nevner over var temmelig akkseptert i de fleste land..
Vis hele sitatet...
Kan hende det var temmelig akkseptert i dei fleste land men ikkje for å starte ein konspirasjonsteori, men eg har lurt temmelig lenge på om faktisk Norge prøver å skjule kva/det som har skjedd i byggene på Lier/Dikemark?

Har alldri lest noko som heilst om det i media eller skulebøker?
Sist endret av El Guapo; 1. februar 2010 kl. 19:45.
Er det noen som kan bekrefte at det er lett å bryte seg inn på Lier?
Sitat av Purge Vis innlegg
Er det noen som kan bekrefte at det er lett å bryte seg inn på Lier?
Vis hele sitatet...
Bryte seg inn? Det er jo bare å finne seg et vindu eller en dør å gå/klatre inn det ^^ Man trenger ikke bryte seg inn der ;-) Det er en stor fordel siden man da slipper å risikere straff for å ha brutt seg inn :-)

De er vel muligens oppe og snekrer på en planke eller to innimellom, til ingen nytte. Alltids noen som har vært der og ryddet vei igjen ^^
Sist endret av Ezukiel; 1. februar 2010 kl. 21:03.
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Bryte seg inn? Det er jo bare å finne seg et vindu eller en dør å gå/klatre inn det ^^ Man trenger ikke bryte seg inn der ;-) Det er en stor fordel siden man da slipper å risikere straff for å ha brutt seg inn :-)
Vis hele sitatet...
Ok. Takk skal du ha. Visste ikke om det var låst der, eller ikke.
snakket litt med noen venner i dag som visstnok nylig har vært der, og de sier det er hyret inn vakter på området, kun for å forhindre freakere som skal inn. Kanskje blitt litt verre å komme seg inn inkl å bli værende der over lengre tid nå?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Noen som vil ha Dikemark? Ligger på finn.no.

Kanskje man kan gå på visning...
lett..! blir ikke bedre enn en visning på stedet..
spørs om du får se den "skumle" siden ved Dikemark tho
Finner dette ekstremt interesant!

Noen som har bilder fra innsiden på en av disse sykehusene?
De linkene jeg har funnet på forumet hittil virker ikke..

Supertaknemlig!
Dvergen
Sitat av boblefisk Vis innlegg
snakket litt med noen venner i dag som visstnok nylig har vært der, og de sier det er hyret inn vakter på området, kun for å forhindre freakere som skal inn. Kanskje blitt litt verre å komme seg inn inkl å bli værende der over lengre tid nå?
Vis hele sitatet...
Vet du om de har vakter der 24/7? Er de der i helgene også?
I så fall, hadde det vært jævlig kjipt. Tenkte meg opp dit..
skal forhøre meg litt
Jeg jobber med å få lagt inn "EVP'n" fra Lier inn på pc'n, eneste "problemet" er at diktafonen ikke kan kobles til pc'n what so ever Så prøver å finne en alternativ løsning som ikke ødelegger kvaliteten på lyden.

Any tips?

Angående veibeskrivelsen til Lier:

Følg E18 mot Drammen om du kommer fra Oslo/Romerriket eller ja...

Ta av mot Lierskogen/Tranby, følg så denne veien til du kommer til en rundkjøring hvor du tar andre utkjøring (altså: du bare fortsettere nedover helt til du kommer til bunn av bakken, ta til venstre så ser du et skilt til Mentalsykehuset.

Det står og har stått veldig lite i media angående de forskjellige behandlingsmetodene som var i bruk, men vi VET at lobotomi, insulin- sjokkbehandling og elektrosjokk terapi var veldig utbredt under tiden fram til midten av 80-tallet før de stengte mesteparten.


Jobber nå også virkelig med å få satt sammen et team som skal ta en skikkelig undersøkelse av bygningene, i håp om å finne noe paranormalt.

Var der seinest på lørdag 30. januar og hørte en distinktiv nynning, folk som prata og andre merkelige lyder. I tillegg til en utrolig creepy EVP som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

PM meg om det er noen interesserte

PS! Sorry for skriveleif, er seint/tidlig alt ettersom du ser på det

Sitat av Purge Vis innlegg
Vet du om de har vakter der 24/7? Er de der i helgene også?
I så fall, hadde det vært jævlig kjipt. Tenkte meg opp dit..
Vis hele sitatet...
NEI!

Eneste vaktene der er Securitas eller Vakt Service som blir kontaktet av de ansatte om de legger merke til masse bråk og ungdommer som oppfører seg idiotisk på stedet. It's as simple as that.

Ja, politiet har blitt koblet inn i svært få tilfeller så det er ikke det største problemet
her er ALLE jævla bilder av stedet man kan tenke seg

http://sivsitt.wordpress.com/
De bygningene som fortsatt er oppe å går, hva skjer der? Orker ikke å lese imellom alle de 58 sidene. Kall meg lat vis du vil...
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Cannaman Vis innlegg
her er ALLE jævla bilder av stedet man kan tenke seg

http://sivsitt.wordpress.com/
Vis hele sitatet...
Oh det var mange bilder. Mye detaljer. Kult.
Har noen bilder jeg og. Ikke så mange men. Kan sees her.
Jeg ble litt frista til å dra og sjekke ut Lier/Dikemark nå, men har for så vidt ingen å dra med. Hvis noen også er interessert kan jeg kontaktes, for jeg har nemlig ikke tenkt å dra aleine.

Jeg vil være forsiktig med å dra til det stedet, med tanke på både politi og for å skade seg. Så i verste fall vil jeg bare observere området fra utsiden for å få et glimt av det stedet.
Sitat av Psychocrash Vis innlegg
Jeg vil være forsiktig med å dra til det stedet, med tanke på både politi og for å skade seg. Så i verste fall vil jeg bare observere området fra utsiden for å få et glimt av det stedet.
Vis hele sitatet...
Kjedelig å gå gjennom gulvet i 3 etasje eller noe,ligge der ute av stand til å røre seg 2-3 dager MED skumle lyder rundt deg i ett creapy dritt rom med tortur redskaper

hehe
Kjedelig å gå gjennom gulvet i 3 etasje eller noe,ligge der ute av stand til å røre seg 2-3 dager MED skumle lyder rundt deg i ett creapy dritt rom med tortur redskaper

hehe
Vis hele sitatet...
Det er litt det scenarioet jeg er redd for, men det skulle gå bra så lenge man er forsiktig, hehe. Med mindre man bråker og synes godt så burde vel kanskje ikke politiet være noe problem heller.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Appropos Dikemark, så står mye i media om forsvinningssaken i det området i disse dager. Dette står i nettavisen.

"Det er mange steder rundt Dikemark sykehus der det er mulig å skjule en person. ... Mange av de gamle bygningene står tomme."

Så er man på ue tur i området kan man jo ende opp med å finne litt av hvert...
Er det veldig mye spindelvev på Lier? (Måtte bare, lol)
Hva er den enkleste veien fra Oslo til Lier mental?
Og angående rivinga av Lier, når er den?

Takker for svar
Sitat av Aniko Vis innlegg
Er det veldig mye spindelvev på Lier? (Måtte bare, lol)
Hva er den enkleste veien fra Oslo til Lier mental?
Og angående rivinga av Lier, når er den?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Det står skrevet flere steder i denne tråden...

Eller sjekk ut posten min på side 57
En meget god dokumentar om lobotomering fra Sverige. "Det vita snittet". Intervju med personer som har blitt lobotomert og kort historie om lobotomering og hvordan man utførte dette i Sverige.

http://svt.se/2.128404/1.1885116/nar...43&lpos=lasMer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det var ganske ekkelt på lier. Vi var 2 gutter og 2 jenter, rundt klokka 00.15 ellerno sto vi i 3. etg. og skrudde av alle lyktene og sto helt stille, men hørte ikke ett pip.. skumleste med hele kvelden var at vi plutslig møtte fire eller fem andre som besøkte stedet. fant aldrig fram til de forlatte husene på Dikemark..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høl i Gjerdet på Lier

Et lite stykke psykiatrihistorie. Radiodokumentaren 27.03.10

Legger ved link til min egen blogg hvor du kan finne radiodokumentaren.

http://fomlemor.blogg.no/1269650822_...et_p_lier.html
For folk som planlegger å besøke stedet, anbefaler jeg dere å sjekke ut denne tråden ang. opptrappet sikkerhet og ankomst til bygget:

http://freak.no/forum/showthread.php...29#post1674029