Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1351
nå har jeg endelig fått pcn til å fungere fint, men den fryser etter en liten stund på (ca 10-20min).

musa slår seg av, tastaturet slår seg av og skjermen fryser bildet eller slår seg av.

jeg skjønner ikke hva som kan være galt =/

anyone?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva var problemet før ?

Hva gjorde du ?

Hva gjør du når det skjer?
!##/'s Avatar
Trådstarter
problemet før var at jeg ikke fikk instalert drivere, men nå har det ordnet seg, jeg fikk alt til å fungere å det gjør det fortsatt untatt at pcn fryser.

når det skjer slår jeg den av og lar den stå av en stund før jeg slaår den på igjen...
Går alle vifter som de skal?
Mye støv inni maskina?
!##/'s Avatar
Trådstarter
mye støv inni ja, tror alle vifter går skal se og støvsuge.

alt går som det skal og jeg har tatt ut støvet.. ser om det funker bedre nå...

klikker fortsatt selv om den virket litt lengre nå :S
jeg har akkurat det samme problemet! Hos meg skjer det bare når jeg har oppe mange "tunge" programmer samtidig; feks hvis jeg har oppe Photoshop, WoW og uTorrent osv.

Håper noen har noen fornuftige tips
!##/'s Avatar
Trådstarter
ja den klikker fortere hvis jeg prøver å fks spille... =(
Det virker som du har problemer med for høy temperatur.
Hva ligger prosessor-, skjerm, kabinett temperatur på?
!##/'s Avatar
Trådstarter
vet ikke =/ hvordan kan jeg sjekke det?

har åpnet kabinett og alt nå så den bør få nok kjøling
Sist endret av !##/; 16. januar 2008 kl. 19:07.
Du kan lese dem av i BIOS, men da får du kun lest av temperatur når CPU går på idle (tomgang).

Jeg personlig liker dette programmet: http://www.almico.com/speedfan.php

Det leser ut CPU-, NorthBridge-, Motherboard- og HDD-temp.
I tillegg er det mulig å regulere hastigheten på viftene. Etter at jeg begynte å bruke dette programmet fikk jeg tilnærmet lik støyfri PC.(bortsett fra når jeg spillet spill da ).
Sitat av randomhero
jeg har akkurat det samme problemet! Hos meg skjer det bare når jeg har oppe mange "tunge" programmer samtidig; feks hvis jeg har oppe Photoshop, WoW og uTorrent osv.

Håper noen har noen fornuftige tips
Vis hele sitatet...
offtopic; men Utorrent er vel et av de letteste programene som fins?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom dette skjer kun nå du spiller kan du vel egentlig sette deg fast på at det skjermkortet som blir for varmt uansett.

Prøv å ta det ut og blås viften 100% ren, vær også sikker på at den går.
Og for all del ikke støvsug inni kabinettet. Blir komponentene utsatt for statisk elektrisitet kan de bli ødelagt. Et godt alternativ er "trykkluft på boks" som du bruker til å blåse ut all støvet.
Sist endret av zipp; 16. januar 2008 kl. 23:26. Grunn: Leif
Sitat av Maxell
offtopic; men Utorrent er vel et av de letteste programene som fins?
Vis hele sitatet...
haha sant, det gikk visst litt fort for seg
Last ned speedfan.

Jeg hadde det samme problemet og etter at jeg fikk fortgang på viftene ble pc'en mer stabil så prøv speedfan.
Sitat av !##/
nå har jeg endelig fått pcn til å fungere fint, men den fryser etter en liten stund på (ca 10-20min).

musa slår seg av, tastaturet slår seg av og skjermen fryser bildet eller slår seg av.

jeg skjønner ikke hva som kan være galt =/

anyone?
Vis hele sitatet...
Du skriver ikke noe om hvor mye RAM du har eller hva slags prosessor du har. Du skriver heller ikke om du kjører Vista eller XP. Vista trenger ca. 2 GB RAM, og XP ca. 512 MB. Dersom du da i tillegg kjører et av de nyeste spillene vil PC'en fryse fordi du fyller opp RAM'en eller overbelaster prosessoren. Du må også sjekke at det er nok plass på harddisken, og spesielt om swapfilen er dynamisk eller statisk. Hvis den er statisk, sett den til dynamisk.
Den siste muligheten, hvis det ikke er teknisk feil, er at du har feil drivere installert. Gå til produsentens hjemmeside og last ned de siste driverne. Sjekk at du får riktig versjon utifra opsys. Du kan også gå inn i setup og se om det hjelper å slå av strømsparing.
▼ ... over et år senere ... ▼
Det hender at pc'en min klikker, og det eneste jeg kan gjøre er å bruke tastature for å styre ting, eller trykke ALT CTRL Delete. jeg har prøvd 2 ganger å sette den tilbake i "Fabrikkstand" Samme som å formatere, jeg har prøvd alt. Er det noe som har noe aning om hva jeg skal gjøre? eller hva som har skjedd?

Please svar Fort!

- Frode
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her må du nok komme med litt mer info om hva som skjer/ikke skjer....

Du skriver at du kan bruke tastaturet for å styre ting. Vil det si at det kun er musa som ikke virker?

Hvilken maskin er det snakk om? (desktop/Laptop)

Hva kommer opp når du trykker Ctrl + alt + delete? Kan du lese av CPU usage? Er det noen programmer som ikke svarer?

Blir maskinen bra etter en reboot?

Blir maskinen varm?

osv....osv....