Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 578
Jeg la inn Mandriva One på laptopen min for å prøve det ut for noen måneder siden. Har null erfaring med linux, så det var et rent prøveprosjekt for å se om det var noe for meg.

Rundt en måned senere sluttet wlan-kortet mitt å virke (i windows), PC-en ble sendt på service, hvor hovedkortet ble byttet. Siden den gang har Mandriva nektet å starte, uten at jeg vet hvorfor. Henger midt i lastinga av systemet.

Vil den enkleste løsninga være å rett og slett slette alle andre partisjoner enn Windows sin, og legge det inn på nytt? Vil Mandriva forsvinne fra grub-menyen om jeg sletter partisjonene, eller vil valgene der fungere av seg selv om jeg reinstallerer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt bare boote mandriva-cden og velge reparer (de fleste linuxdistroer har iallefall fått slike valg nå).