Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 989
Er på let etter et rele som skal styre 4 ventiler (24V) ved hjelp av raspberry pi GP I/O (5V)

Er det noen som kan hjelpe meg på veg her??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Noe slikt kan fungere.
EDIT: Det ekstra brettet mellom raspberryen og releemodulen er strengt tatt ikke nødvendig, grunnen til at den er der er at
GPIO PIN's på raspberryen gir strøm når de er aktiverte, mens releemodulen i eksempelet hans er "active low", altså releet er på når det ikke får noe strøm. For å gjøre at releene skrus på når GPIO pin's er på har han laget denne enkle kretsen for å fikse det.
Brettet jeg linker til under er active high, så du trenger ingen krets, bare koble til rasbperryen likt, men uten det ekstra brettet.

Har brukt samme bordet selv til styring av alt fra lys til vannpumper.

Selve bordet finner du på ebay
Sist endret av Dodecha; 9. januar 2018 kl. 10:50.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
EDIT: Det ekstra brettet mellom raspberryen og releemodulen er strengt tatt ikke nødvendig, grunnen til at den er der er at
GPIO PIN's på raspberryen gir strøm når de er aktiverte, mens releemodulen i eksempelet hans er "active low", altså releet er på når det ikke får noe strøm. For å gjøre at releene skrus på når GPIO pin's er på har han laget denne enkle kretsen for å fikse det.
Brettet jeg linker til under er active high, så du trenger ingen krets, bare koble til rasbperryen likt, men uten det ekstra brettet.
Vis hele sitatet...
Må bare legge til, at hvis man dropper det brettet mellom RPIen og relemodulen, så må man passe på at spolen på releen ikke trekker mer strøm enn hva GPIO pinen kan levere.