Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1090
Et av problemene med Google Drive er at den legger seg med synkroniseringsmappe i Explorer (Win 10). Bare denne mappen synkroniseres. Derfor blir filene liggende to plasser på harddisken, og tar opp plass.

Noen som vet hvordan man kan sette den opp som nettverksdisk, slik at man har direkte tilgang på filene i skyen, uten denne dobbeltlagringen?
Under innstillinger så kan du velge hvilke foldere du vil skal synkroniseres. Ulempen her er da at mappen vil forsvinne fra Google Drive mappen din (filene kan likevel hentes på drive.google.com). Vet ikke om noen optimal løsning hvor mappen fortsatt blir mulig å laste opp/ned fra via Google Drive-folderet, desverre.
Sikkerhetsklarert
Du kan bruke cloudberry eller storagemadeeasy sine løsninger.
Trådstarter
28 0
Pjukerne har rett i det det finnes noen slike, ganske bra løsninger. Men lagringsplassen er begrenset. På gratisalternativene er delefunksjonen litt primitiv - så langt jeg har sett.

Marr har kanskje den løsningen jeg kan prøve. Men jeg har avinstallert google drive lokalt, for å unngå denne dobbeltlagringen. Men det er vel egenskapene for googl drive lokalt du mener.

Det fortærende er at det finnes en ganske enkelt løsning påådette for OneDrive.

Takk - for hjelpen så langt