Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2275
Godt nyttår folkens!

Sitter å slumrer i en stol å ser på skihopp. Plutselig slo det meg en tanke, hvorfor har ikke hopperne drakter som viser nasjonaliteten demmes?

Jeg vet at det er masse regler om hvordan draktene skal være med tanke på hvor mye luft de slipper gjennom og masse styr, men jeg finner ikke noe om hvordan trykk det kan være på draktene.

Takk for svar!
Hørte en gang på nrk at de ikke engang kunne velge farge designet for alt hadde med hvordan stoff og slikt de brukte hvor. så virker ikke til og være så lett
Sjæf
Trådstarter
54 6
Jo, men de har jo farger på draktene fra før så jeg ser ikke hva det skulle gjøre om de hadde fargene til flagget sitt?
Stoff med forskjellige farger har forskjellige egenskaper. Noen farger er raskere og andre er tregere i lufta (husker ikke nøyaktig hvordan det fungerer i farta) og forskjellige hoppere som har forskjellig hoppstil, velger farger med en hastighet som passer deres måte å hoppe på.
Det med nasjonaliteten til sportsutdøvere synes jeg er litt interessant. Hvorfor har nasjonaliteten på utdøveren så mye å si? Hvorfor må de være utstyrt med drakter som viser nasjonaliteten deres? Det er jo ikke Norge som hopper, det er personen inne i drakten som gjør det beste han kan.
Sitat av TheBorg Vis innlegg
Stoff med forskjellige farger har forskjellige egenskaper. Noen farger er raskere og andre er tregere i lufta (husker ikke nøyaktig hvordan det fungerer i farta) og forskjellige hoppere som har forskjellig hoppstil, velger farger med en hastighet som passer deres måte å hoppe på.
Vis hele sitatet...
Dette høres alvorlig ut som en første april-spøk. (?)
Sitat av Vådeskudd Vis innlegg
Dette høres alvorlig ut som en første april-spøk. (?)
Vis hele sitatet...
Man skulle jo tro det, men nei: http://www.tv2.no/a/3992614
Sitat av TheBorg Vis innlegg
Man skulle jo tro det, men nei: http://www.tv2.no/a/3992614
Vis hele sitatet...

Det der var da ikke mye til forklaring på farge, mer materiale. Kanskje ikke alle materialene kommer i alle farger og de må gjøre sine valg basert på det?


Forskjellig stoff
Han forklarer at fargen på stoffet har ulike kvaliteter på overflate. Det kommer an på hvilken vei tøyfibrene ligger, og hvor glatt overflaten er. Dessuten ligger det en god dose psykologi bak også.
Vis hele sitatet...
Legg særlig merke til det siste der.