Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4437
Hei.
Kom over en sak om en norsk artist som har løsnet skudd og skutt en mindreårig her på dagbladet https://www.dagbladet.no/nyheter/ett...-funn/78713107

Er det noen som vet hvilken artist det er snakk om ? Han har flere millioner avspillinger så han må være typ kjent eller ?

Ble fryktelig nyskjerrig da jeg ikke klarer og tenke ut noen i 20 åra men de jeg evt tenker på har bikka 30
Det har blitt snakka om på forumet her før. Det er s1sco.
Teit at norske rappere må emulere samme drittmiljø som finnes blant amerikanske rappere....

Er ikke fan av rap selv, men jeg lurer genuint på dette:


Er det hovedsakelig raptekstene som normaliserer og gradvis trekker folk til slik en livsstil, eller er det motsatt: at duster slik som den aktuelle i artikkelen validerer sitt ego om hvor kule de er, og at man bør ta sangteksten som "varsling" for hva de går inn mot?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Teit at norske rappere må emulere samme drittmiljø som finnes blant amerikanske rappere....

Er ikke fan av rap selv, men jeg lurer genuint på dette:


Er det hovedsakelig raptekstene som normaliserer og gradvis trekker folk til slik en livsstil, eller er det motsatt: at duster slik som den aktuelle i artikkelen validerer sitt ego om hvor kule de er, og at man bør ta sangteksten som "varsling" for hva de går inn mot?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er et resultat av globalisering, var jo ikke lenge siden noen prøvde å argumentere for såkalt institutional racism i norge etter folk prøvde å importere amerikanske problemer og så legitimere det i norge. Hovedårsaken til at det er blitt sånn det er blitt er på grunn av innflytelse fra amerikansk kultur. Spør du meg forgifter USA norsk kultur mer og mer for hvert år som går.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Helt enig med dere over, Amerika har dårlig innflytelse på oss alle. Det ble vel også demonstrasjoner i Norge etter politivold/drap i Amerika. Sier litt om hvor smarte disse folka er.
Jepp, det er s1sco
Massedemonstrasjoner mot politivold i USA, i Oslo midt under pandemien, må vel være noe av det dummeste vi har klart å få til i dette landet xD
Sitat av Revklo Vis innlegg
Jepp, det er s1sco
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var Siyabång
Gangstah rap made me do it
Klovner fra Stovner
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Teit at norske rappere må emulere samme drittmiljø som finnes blant amerikanske rappere....

Er ikke fan av rap selv, men jeg lurer genuint på dette:


Er det hovedsakelig raptekstene som normaliserer og gradvis trekker folk til slik en livsstil, eller er det motsatt: at duster slik som den aktuelle i artikkelen validerer sitt ego om hvor kule de er, og at man bør ta sangteksten som "varsling" for hva de går inn mot?
Vis hele sitatet...
Jeg er sønn av innvandrere og vokst opp i Oslo Øst.
Har hørt på all slags rap siden tidlig 2000-tallet, spesielt gangster rap. Ingen av vennene mine eller jeg ble tiltrukket mot dette miljøet.

Jeg tror det er mest slike typer som blir tiltrukket til dette miljøet. Ikke at musikken forandrer dem til å bli slik. Det er vel det nærmeste de kommer når det gjelder det å være tøff og kul. De kan ikke akkurat gå rundt og høre på Country eller Pop. Du er ikke tøff da.
Hypotetisk sett, så tror jeg at det ligger i psykologiske mekanismer i hjernen Musikk er kapatibelt til å hjernevaske folk, og det med behovet for gruppeidentitet som er iboende hos mennesker tilfredstilles. Defor kan sjangre som f.eks punk, eller gangsterap forme unge hjerner under utvikling.

Det finnes sikkert mye mer forskning på det: https://blogs.scientificamerican.com...hythmic-sound/
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg trodde det var Siyabång
Vis hele sitatet...
Siyabång ble tatt for å få kids på ungdomsskolen til å frakte drugs og penger.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...salg/15370249/
Sist endret av DrDeath; 14. mars 2023 kl. 12:07.
Sitat av above Vis innlegg
Klovner fra Stovner
Vis hele sitatet...
Næh, Klovner er fra Bjølsen.
BRAND ∞ STRONG
Ungdommer med gangster ambisjoner både med og uten rap har har sikkert latt seg imponere og inspirere
av Sverige også de siste 10-15 årene, og det virker som om de like gjerne ser dit som til USA.

Ser ut til at mange også forsøker å få til noe alla Doni Mula,

både videoene og livstilen og han/de er vel blant noen få som leverer med litt troverdighet
Sist endret av vindaloo; 15. mars 2023 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.