Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 941
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Så, vår kjære regjering har akkurat besluttet å kategorisk avfeie avkriminalisering enda en gang.
Alternativet? Jo, det blir kjempebra (påstår Ap og Sp), de må bare finne ut hva det skal være først. Derfor har de satt ned et utvalg bestående av én pensjonist (tidl. lagmann), én jussprofessor (tidl. politiadvokat), og en lagdommer. Hele reformen skal altså utvikles på under ett år, av tre personer, der ingen av dem har noen kompetanse på rusmidler, misbruk - eller for så vidt noe annet enn juss.

Hovedinnholdet er likevel tvang: man skal visstnok kunne "dømmes til behandling hvis man er rusavhengig" - og nei, de har ikke definert "rusavhengig" denne gangen heller. Selvfølgelig.
(Hvis man ikke er det, er det formodentlig fortsatt straff som skal "hjelpe", dvs. volde ytterligere skade i kjent og gjennomdokumentert stil.)

"Det er viktig for meg å slå fast at narkotikabruk er ulovlig, og regjeringen ønsker ikke avkriminalisering av befatning med mindre mengder narkotika til egen bruk," 'forklarer' Mehl (Sp), vår knusende intelligente og kvalifiserte justisminister. Hun beviser dermed at hun fremdeles kan erstattes av en planke noen har skriblet "ULOVLIG!!! FORDIIIIII!!!" på, uten å gå på bekostning av verken meningsinnhold eller intelligens.

Nå regner jeg med at det i det minste blir omkamp om ca. 2 år - Ap og Sp, som de største klovnene i akkurat denne bilen, har begått et prisverdig om langtrukkent selvmord de siste 2.
KrF og Frp (med sin riktignok imponerende faktaresistente og sta bakstreverskhet) vil ikke klare å holde stand mot resten av Stortinget når Ap/Sp er ferdig med å gjøre seg selv irrelevante, og på den måten blir det forhåpentligvis fremgang. I mellomtiden får regjeringen innbitt klore seg fast i kontraproduktive, utdaterte, faktaresistente og direkte idiotiske holdninger den stakkede stunden de har igjen.

(NRK-'artikkel')
Det blir fint å se hvordan de skal få plass til alle som blir dømt til rusbehandling. Her i byen ble folk som var nylig skrevet ut fra sykehuset plassert på rusbehandlingsplass pga plassmangel. Politikerne må ha bra stort rævhøl får å få plass til hele hodet der inne, det er så stort at det sikkert også er belysning der.
https://www.adressa.no/midtnorskdeba...mme-ut-raskere
Sist endret av NokErNok; 11. mai 2023 kl. 12:31.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det blir fint å se hvordan de skal få plass til alle som blir dømt til rusbehandling. Her i byen ble folk som var nylig skrevet ut fra sykehuset plassert på rusbehandlingsplass pga plassmangel. Politikerne må ha bra stort rævhøl får å få plass til hele hodet der inne, det er så stort at det sikkert også er belysning der.
https://www.adressa.no/midtnorskdeba...mme-ut-raskere
Vis hele sitatet...
Politikere er ganske fleksible, så jeg tror hodet bare er 95% oppi rektum. Hvis de vrir nakken riktig, får de alt lys de trenger gjennom ørene.
Er vel kanskje for tidlig å se på om bruken har økt eller ikke og hvordan legalisering har gått i de delene av verden de har legalisert, for eksempel cannabis i California. Men er det noen gode studier eller nye dokumentarer om temaet så link gjerne.

I mitt tilfelle hadde jeg gjerne brukt cannabis siden jeg ikke bruker alkohol da det bare har negative konsekvenser for meg. Bruker det ikke nå siden det er ulovlig og jeg er redd for førerkortet m.m. Men, ved legalisering så lurer jeg på om bruken min hadde gått fra null som den er nå til å bruke ganske mye og ofte kjenner jeg meg selv rett.
Så er nysgjerrig på hvor mye (eller ikke) bruken har økt der de har gått for full legalisering med kommersielle utsalgssteder.
Bare å begynne å bygge og utdanne helsepersonell. Klarer det sikkert for under 100 milliarder.

Så har man jo en svært god successrate når man skal tvinge folk til noe de ikke vil.

Folk blir nyktre i noen uker, så er det rett ut og sette en overdose.
Sånn sett er det jo en grei løsning.
Ta livet av de narkomane for å spare penger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
Er vel kanskje for tidlig å se på om bruken har økt eller ikke og hvordan legalisering har gått i de delene av verden de har legalisert, for eksempel cannabis i California. Men er det noen gode studier eller nye dokumentarer om temaet så link gjerne.

I mitt tilfelle hadde jeg gjerne brukt cannabis siden jeg ikke bruker alkohol da det bare har negative konsekvenser for meg. Bruker det ikke nå siden det er ulovlig og jeg er redd for førerkortet m.m. Men, ved legalisering så lurer jeg på om bruken min hadde gått fra null som den er nå til å bruke ganske mye og ofte kjenner jeg meg selv rett.
Så er nysgjerrig på hvor mye (eller ikke) bruken har økt der de har gått for full legalisering med kommersielle utsalgssteder.
Vis hele sitatet...
Virker som feil spørsmål. For det første snakker du om legalisering, ikke avkriminalisering. Legalisering er ikke relevant for Norge. (... men man kan håpe.)

Forbudslinjen fungerer beviselig dårlig, og har beviselig uakseptable bivirkninger. Den innebærer aktivt skadelig, livstruende politikk, ble innført uten overbevisende kunnskapsbakgrunn eller argumenter, med i beste fall uklare bakenforliggende motiver, og med notorisk skjevhet i håndhevelse og hvem/hvordan denne treffer.

(Og dette er før man kommer inn på hvor mange år denne idiotien kan ha satt tilbake medisin, psykiatri, psykologi, farmakologi og vitenskap generelt.)

Hvis man ser på Portugal, som dekriminaliserte for over 20 år siden, så er jo landet der ennå. Ser til og med ut til at de har fått noe positivt ut av det (§ Observations), og uten at bruken har skutt i været slik dommedagsprofetene bedyrer.

Research fra nylegaliserte delstater fra USA osv. sitter jeg ikke på, det kan du jo grave frem selv om du er interessert.
Takk for tråden op. Dette er noe som plager meg og.

Vi burde vel sende ut eposter til alle representantene først som sist men de er faktaresistente jo.

Trist å se hvordan denne situasjonen utvikler seg.

Stygg sak.


Uruguay er også ett land som har myk lovgivning rundt dette. De blir sjeldent nevnt så nevnte De.


Trist at mehl er så ubrukelig.

Skulle ønske at jeg hadde ett snev av håp og tro for regjeringa vår.

Synd at noen gæmliser skal 'cancel' alle pga sine egne irrelevante utdaterte holdninger.

Ikke glem at ingen får tjent legale penger i dette så lenge staten holder det ulovlig. Det kunne blitt en stor industri i Norge.

Men jaja her skal ikke fornuften råde.