Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1223
Hei

Har et XFX Radeon 6970, kjøpt desember 2011. Har vært meget fornøyd med det, men siste to ukene har vifta laget en relativt høy durelyd når den må jobbe litt. Unga har rom ved siden av datarommet, og de våkner av lyden, så det er litt volum.

Så, denne går som garanti, og ettersom kortet ikke produseres lenger får jeg velge et produkt med tilsvarende specs, men jeg tenker på å spytte i litt ekstra. Hva vil være en naturlig oppgradering? 7950? Trenger ikke noe verstingkort da jeg kun spiller WoW og litt Candy Crush :P
7950 eller 7870 er gode alternativ. når det gjelder garanti så kan du vell få pengesummen tilbake? og då evt. gå for eit 670 eller 660ti.
Sendte selv nettopp inn et 6870 til dustin siden viften hørtes ut som en propell med downs.

Fikk et 7870 tilbake som kompensasjon.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvilken butikk er det snakk om? Om det er komplett regner jeg med du få et 7970 kort fra samme produsent tilbake. Har en kamerat som nylig reklamerte på et 570 kort, og han fikk et 670 kort tilbake.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvilken butikk er det snakk om? Om det er komplett regner jeg med du få et 7970 kort fra samme produsent tilbake. Har en kamerat som nylig reklamerte på et 570 kort, og han fikk et 670 kort tilbake.
Vis hele sitatet...
Er komplett, ja
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Hobby Vis innlegg
Er komplett, ja
Vis hele sitatet...
da regner jeg med du får deg et 7970 kort
Stjeler tråden litt jeg.

Har selv PowerColor 6970 som har en tendens til å bli skikkelig varm i mange spill, og det bråker noe ekstremt. Når tempen når 92 grader slutter skjermkortdriveren å fungere, og da hopper jeg ut av spillet. Tempen gikk opp etter at jeg tweeket med klokkehastigheter og sånt i Control Center, men jeg har stilt alt tilbake til default uten at tempen har gått ned.
Kan jeg fortsatt sende det inn til komplett og få nytt skjermkort? 7970? Har ikke hatt kortet et år engang, om det er relevant.
Hvis du skal oppgradere så er tilfellet 7950.

Med en litt heftig overklokk, så tar det GTX 680 og 7970 uansett.

Mer VRAM er det og.

Dette er et av de beste 7950 kortene. Det har 7970 PCB, og fantastisk kjøler.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758734
Er relativt n00b, så jeg spør...

GPU-monitoren viser 90grader etter ca. 20 minutt i WoW, har kun hengt i Dalaran. Fanspeed 43%, GPU load 42%.

Dette er relativt varmt, er det ikke? :S
Sitat av Hobby Vis innlegg
Er relativt n00b, så jeg spør...

GPU-monitoren viser 90grader etter ca. 20 minutt i WoW, har kun hengt i Dalaran. Fanspeed 43%, GPU load 42%.

Dette er relativt varmt, er det ikke? :S
Vis hele sitatet...
Varmt ja, men ikke noe farlig. Vil du ha det kaldere sett op viftefarten.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Hobby Vis innlegg
Hei

Har et XFX Radeon 6970, kjøpt desember 2011. Har vært meget fornøyd med det, men siste to ukene har vifta laget en relativt høy durelyd når den må jobbe litt. Unga har rom ved siden av datarommet, og de våkner av lyden, så det er litt volum.

Så, denne går som garanti, og ettersom kortet ikke produseres lenger får jeg velge et produkt med tilsvarende specs, men jeg tenker på å spytte i litt ekstra. Hva vil være en naturlig oppgradering? 7950? Trenger ikke noe verstingkort da jeg kun spiller WoW og litt Candy Crush :P
Vis hele sitatet...

Gammel tråd, jeg vet. Men har samme problemet, med samme kort.

Kortet mitt er kjøpt april 2011. Høres ut som et jetfly bare nå når jeg har Firefox og ingenting annet åpent. Starter jeg et spill tror jeg faktisk maskinen letter og flyr sin vei. Tørr ikke la det stå lenge i tilfelle driten skal overopphetes.

Har sendt e-post om reklamasjon til komplett, men er interessert i å vite hva du TS endte opp med å gjøre?

Om noen skulle lure har jeg prøvd å rengjort vifta på kortet, samt testet forskjellige drivere. Luftflyten er ellers god i maskinen.
Hobby's Avatar
Trådstarter
Reklamerte, fikk et 7970 i postkassa ca en uke etter at mitt ble sendt inn
Takker for svar, får se hva de sier da.