Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2436
Er det ingen andre som reagerer på at spillet som blizzard har laget, "World Of Warcraft", tapper alle som er avhengige for penger, og ødelegger mange liv, som om spillverdenen ikke ødela (/ødelagde?) nok liv fra før.

Jeg synest det er veldig utenksomt av dem å lage dette, og i det hele tatt ta betalt per måned, som ikke bare blir dyrt, men som også får spillerene til å spille så mye som mulig for at de skal bruke pengene best mulig.

Hvis jeg hadde hatt høye nok 'krefter', så hadde jeg lagt ned hele blizzard på sekundet.
Vell...de fleste blir ikke tvunget til og starte og spille det
Og hvis noen blir hekta får det vel være dems problem...ikke blizzards
Sist endret av kakebak; 18. november 2006 kl. 13:09. Grunn: Skriveleif
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er det ingen andre som reagerer på at alt som Hansa har laget tapper alle som er avhengige for penger, og ødelegger mange liv, som om alkoholen ikke ødela (/ødelagde?) nok liv fra før.

Jeg synest det er veldig utenksomt av dem å lage dette, som ikke bare blir dyrt, men som også får folk til å drikke så mye som mulig for at de skal bruke pengene best mulig.

Hvis jeg hadde hatt høye nok 'krefter', så hadde jeg lagt ned hele Hansa på sekundet.

Ja, den posten ovanfor er grantax sin, litt redigert for å få en satirisk vri.
Er det utenksomt å mekke sammen en så genial måte å tjene masse penger på? I beg to differ. At svake sjeler bli avhengige kunne ikke brydd meg mindre.
Helt enig med kakebak, dessuten er det ikke umenneskelige høye priser heller. 100 kr i måneden er noe jeg som fattig student fint kan klare. Er snakk om prioriteringer. Men nå har det seg slik at jeg har sluttet. Hvilket også var en prioritering. At blizzard tar betalt pr. måned er jo helt logisk. World of warcraft har en brukermengde som ikke kan måles opp mot noe annet mmorpg, såvidt jeg vet da. Og det sliter mye på serverne å kjøre en hel uke. Folk som jobber i blizzard gjør også en jobb.

Se for deg at du lager et produkt. La oss si en PC, den pcen bryter sammen HVER eneste uke, og DU må gå og fikse den. Ville ikke du da tatt betalt? Det er snakk om business, ikke hva et par emo kids mener på et forum. Selvfølgelig ville jeg ikke hatt noe imot om det ble gratis, men prisen er ikke så høy at folk ikke klarer å hoppe over. Hvordan kan du si, tapper avhengige for penger?

100 kr måneden er ikke å tappe. Men om du derimot sikter til gold purchase services, eller leveling services, så er jeg helt med deg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Wiggles: Det er en litt feil antagelse du kommer med. At WoW har 10 millioner spillere betyr ikke at de har 5, eller flere, ganger utgiftene til f.eks. GW - som har 2 millioner.

WoW tar seg betalt for selve spillet, jeg antar alt fra 200 til 500 basert på land, i tillegg til den månedtlige summen. Det samme gjøre GW, minus den månedtlige summen. Det vil si at Blizzard har 5 ganger så mye inntekter på selve salget, FØR abbonementpenger er addert, som Arenanet. Og stol på meg, det koster ikke 5 ganger så mye å hoste tjenester for 10 millioner som det gjør for 2 millioner spillere.

GW kommer forresten med free content updates relativt ofte, i tillegg til en payed extension en gang i året. Så det er ikke snakk om at de 100 kronene utgjør noen forskjell i hva spilleren får levert.
Nå går jeg ut på veldig tynn is her, men har ikke blizzard mye flere ansatte som jobber med WoW kontra Arenanet som jobber med GW?
Garantert. Blizzard økte vel staffet sitt fra 300 til 1800 personer over perioden WoW nå har vært ute.
Det er helt opp til spillerne selv (som sakt) om de velger å vie livet sitt til dataspill!
Jeg begynte aldri med wow pga andre prioriteringer som feks venner, skole og kjæreste!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Altså, MMORPGer er ikke noe blizzard fant opp. Hvorfor skal de "dømmes" (moralskt) for å gjøre noe som har blitt gjort av alle andre i årevis allerede?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Blizzard.com sier de har 250 ansatte in total. Det må forresten nevnes at Blizzard har mange andre store utviklingsprosjekter (nye StarCraft anyone?) som tar sin bit av kaken.

Jeg finner ikke noen tall på GW, men jeg mener å huske å ha lest at tallet lå på 40-50 developers et sted for 1 år siden.

Tias: Issuet er at selskapet, og spillerne selv, sier at månedtlig sum må hankes inn for å kunne drive spillet videre - mens andre sammenlignbare prosjekter gjør det uten månedtlig kostnad.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nso: Nei, det er ikke mange mmorpger som drives uten månedlig avgift. Everquest, Anarchy Online, Eve Online, Dark Age of Camelot, og antakeligvis også nye Age of Conan har alle sammen månedlige avgifter, så dette er på ingen måte noe nytt (med untak av at noen dropper de for å hamstre spillere etter en stund; eks. AO).

GW er faktisk det eneste prosjektet jeg kommer på som ikke har månedlig avgift.
Sitat av Tias
GW er faktisk det eneste prosjektet jeg kommer på som ikke har månedlig avgift.
Vis hele sitatet...
Minions of Mirth er også et "betal en gang" spill. Litt færre spillere, men sidet det faktisk er mulig å få tak i developerne så med en gang det er et problem, så gjør det ikke noe.
http://www.prairiegames.com/
Ok her ble jeg eid.
Selvfølgelig er det de som blir hekta som får lide selv.. :/
Jeg er vel bare litt sur fordi at de fleste jeg kjenner har ikke noe liv og bare sitter med WoW hele døgnet.
Er vel det samme med rusmidler osv..
Men Blizzard gjør det verre med å få folk til å betale per måned, og ikke per måned av aktivitet elns..
Akkurat som "Ta så mye rusmidler du vil innen 30 sekunder for 100 kr!!"
Sist endret av TanteSpiker; 18. november 2006 kl. 15:21.
Sitat av Grantax
Men Blizzard gjør det verre med å få folk til å betale per måned, og ikke per måned av aktivitet elns..
Vis hele sitatet...
Det vil du heller ikke finne såvidt jeg vet.
Sitat av Grantax
Ok her ble jeg eid.
Selvfølgelig er det de som blir hekta som får lide selv.. :/
Jeg er vel bare litt sur fordi at de fleste jeg kjenner har ikke noe liv og bare sitter med WoW hele døgnet.
Er vel det samme med rusmidler osv..
Men Blizzard gjør det verre med å få folk til å betale per måned, og ikke per måned av aktivitet elns..
Akkurat som "Ta så mye rusmidler du vil innen 30 sekunder for 100 kr!!"
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke en fysisk avhengighet, det er psykisk. Så å sammenligne med rusmidler blir kanskje litt feil?

Jeg vet hvertfall at jeg sluttet, og begynte igjen, og sluttet og begynte igjen, og så sluttet final da jeg fikk accounten min bannet. Merket fort at det ble mye lettere å slutte å spille da jeg fylte dagen min med noe meningsfullt.
World of Warcraft er faktisk et ganske bra spill.
lusene 100 kroner er ikke mye det heller, tingen at folk spiller det er jo faktisk for det er et bra spill.
Og alle de som er "avhenig" er bare svake sjeler som elsker spillet.
Though barn under 15-16 pr ikke bør spille de siden de kan bli knyttet til spille på en annen måte, tro meg jeg har sett youtube videoer der folk griner pga. de mister forsellige loots etc.
GW viser jo at de ikke trenger månedlig avgift, og de ser heller ikke ut som de taper noe på det. Hver helg kommer det en eller annen "leke-update" for spillere som kunne glede seg uten å betale en krone ekstra.

Jeg skal ikke uttale meg noe særlig om WoW for jeg kjenner bare et par som spiller spillet, og de er ikke særlige avhenging. Men for min del, ser det ut som WoW får inn for mye mer enn de egentlig trenger.

edit: Prøver litt regnskap her:
100 kr ganger med 8 millioner spillere, vil si at Blizzard håver inn 800 millioner kroner hver måned, selv om det er mer enn nok med 1 krone pr spiller (8 millioner kroner i måned for å holde servere oppe). Utfra dette her, syns jeg at Blizzard er meget grådig. Jaja, kapitalisme...

Sitat av Tias
GW er faktisk det eneste prosjektet jeg kommer på som ikke har månedlig avgift.
Vis hele sitatet...
Diablo 2 har vel ikke månedlig avgift og? Og Tibia kan du velge selv om du vil betale eller ikke (dersom du vil ha ekstra verden + egenskap, må du betale).
Sist endret av marsboer; 18. november 2006 kl. 16:23.
Greia er, akkurat som Evolution sa, prioriter andre ting istedet for WoW!
Bruk tid på skole, venner og kjæreste, å du vil få et mer lykkelig liv + at du sparer en god del cash, som kan sløses på andre måter!

Selv har jeg prøvd WoW og synes det er dritfett! Men pga. overnevnte grunner har jeg lagtfra meg tanken på å kjøpe det selv!

"Man ligger som man reder"

Derfor kan man egentlig si at det Blizzard gjør, er helt greitt!

- Mvh Blomsen Jr.
Sist endret av Blomsen Jr.; 18. november 2006 kl. 16:23.
Vel, når du sier at de tapper folk for penger osv, så er det jo egentlig feil. De er geniale, og tjener penger, som alle andre som arbeider. Det er jo de som kjøper WoW som er idioter i dette tilfellet, de har jo ingenting å klage over.

Sitat av The Godfather, ptIII
It's not personal, it's only business.
Vis hele sitatet...
wow er kanskje et avhengighetskapende spill, men det er jo som mange sier, at ikke alle blir avheninge av det. jeg spiller selv wow, og prioriterer ikke spillet før venner osv osv. men ja, jeg er enig i det at det er litt "drøyt" å ta seg betalt for å spille et spill. Men ja.. for å begrense det litt så kan man jo bruke PAY-CARD.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
marsboer: Men så er heller ikke Diablo 2 et MMORPG . STOR forskjell på spillestilen i et MMORPG og et spill som Diablo, det er jo hack & slash, og bare akkurat såvidt det kategoriserer som et RPG :P
Jeg har aldri spilt WoW, men husker jeg reagerte på at man måtte betale månedlig avgift, pluss kjøpe spillet. Det riktige ville i mine øyne å selge et abonnement, som ga deg spillet på kjøpet. Kanskje også en bindingstid på 6mnd, slik at de var garantert penger.

At det koster å drifte WoW er jo ingen hemmelighet, og at de tjener penger på det er opplagt. Likevel synes jeg det blir feil å kjefte på Blizzard fordi de har suksess. Man får jo ihvertfall et brukbart produkt tilbake.

At folk ikke kan styre seg er dems problem, det bør unga, foreldre og evt stor-samfunnet ta seg av. Ikke Blizzard.
må si meg uenig. Det er oss som bestemmer om man skal spille det eller ikke. Ikke Blizzard. Syns Vidarlo kommer med et godt poeng, alkohol skaper større avhngighet. Syns absolutt ikke blizzard har skylda.
Som sagt tidligere så blir de jo ikke tvunget til og spille det
Hadde jeg stått bak det hele hadde jeg langt ifra lagt det ned!
har selv vært avhengig av wow i ca et års tid, kansje litt mer. men dette er jo ikke noe jeg kan gi blizzard skylden for. de har et produkt, å ingen tvinger meg til å kjøpe og betale det. Moralsk galt? Nei overhodet ikke!

jeg har nå sluttet å spille wow pga sommerjobben, å jeg starta heller ikke opp etter. Men det er fortsatt et bra spill.
Mi lille mening:

Jeg startet å spille WoW når det kom ut, ble hektet fordi WoW var/er et sykt bra spill, spill opplevelsene du får fra WoW er utrolig artig og litt mer seriøs når du kommer til "slutten" av spillet.

Jeg spilte WoW hver bidige dag i iallefall 7timer i over 1 og 1/2 år før jeg klarte å stoppe.
Ja vi (guilden jeg var i) var blant de fremste i europa når jeg sluttet. Men var det verdt alle de timene jeg brukte? Drepe samme bossene om og om igjen hver uke å kanskje håpe på et item dropper som jeg kan by på?

Nei langt i fra, jeg følte Blizzard lagde ikke spill for å lage skikkelig kvalitets spill lengre slik som sc;bw, diablo og wc. Jeg spilte Sc;Bw, Wc3 og Diablo skikkelig mye før jeg begynte med WoW. Konklusjonen JEG kom frem når jeg sluttet var at Blizzard lager nå spill for å tjene mest mulig penger, ikke spill som kommer rett fra hjerte slik de gjor før, for å sette det litt på spissen.

Så klart lagde de Starcraft og Warcraft spillene for å tjene penger, men WoW er en pure pengemaskin, ingen ting annet. (La meg også si alle som var med å lage Starcraft, Warcraft og Diablo spillene som en gang og sikkert enda var det råeste som fins, sluttet i løpet av WoW produksjonen)
Sist endret av Megastick; 20. november 2006 kl. 13:38.
Nei langt i fra, jeg følte Blizzard lagde ikke spill for å lage skikkelig kvalitets spill lengre slik som sc;bw, diablo og wc. Jeg spilte Sc;Bw, Wc3 og Diablo skikkelig mye før jeg begynte med WoW. Konklusjonen JEG kom frem når jeg sluttet var at Blizzard lager nå spill for å tjene mest mulig penger, ikke spill som kommer rett fra hjerte slik de gjor før, for å sette det litt på spissen.
Så klart lagde de Starcraft og Warcraft spillene for å tjene penger, men WoW er en pure pengemaskin, ingen ting annet. (La meg også si alle som var med å lage Starcraft, Warcraft og Diablo spillene som en gang og sikkert enda var det råeste som fins, sluttet i løpet av WoW produksjonen)
Vis hele sitatet...
Jeg føler det heller motsatt. Wow er minst like godt gjennomført og "fra hjertet" som noen av de tidligere spillene. Den eneste forskjellen er at de tar seg betalt denne gangen, noe de absolutt fortjener. Slik jeg ser det så er mer penger inn pga. wow = mer penger til nyutvikling av spill.
Siden jeg ikke spiller wow mer så gleder jeg meg til neste avsnitt av enten StarCraft eller WarCraft.
Blizzard har mer en 300 ansatte eller hva visse folk sier. mye mer. hver server har GMs, som er akuratt ansatt av blizzard. Du kan selv logge inn i wow, telle servere og gange dem med 5 minst.

det har og avdelinger i EUropa, hvor hovedavdelingen er i Frankrike. Det har ansatt forum moderatorer, skribenter, etc.

Nå tenker jeg bare på wow delen, hvor dem og har en egen del som utvikler spill. det er extremt mye folk ansatt i blizzard forhold til før WoW, og dem leter til stadig etter folk pga den store populariteten.
Sitat av Mith
Jeg føler det heller motsatt. Wow er minst like godt gjennomført og "fra hjertet" som noen av de tidligere spillene. Den eneste forskjellen er at de tar seg betalt denne gangen, noe de absolutt fortjener. Slik jeg ser det så er mer penger inn pga. wow = mer penger til nyutvikling av spill.
Siden jeg ikke spiller wow mer så gleder jeg meg til neste avsnitt av enten StarCraft eller WarCraft.
Vis hele sitatet...
Ja du kan du godt føle, jeg skal ikke kritisere noen for hva de føler eller syns om WoW.

Men jeg kan gjerne nevne at Blizzard går vekk fra den originale Warcraft historien fra de 3 første spillene og tøyer grensen litt for mye om du spør meg, de utvanner historien og blander en helt horribel miks. Og det skyldest at de spillutviklerne som faktisk lagde de 3 første Warcraft spillene og kom opp med historien har sluttet i Blizzard. Og det merkes, det har gått 'litt' ned i "kvalitet" når det kommer til spill historie, sammenheng og den slags.
Det var det Megastick nevnte jeg trodde denne tråden ville handle om - nettopp det at Blizzard (Eller Everquest-devs som det er nå for tiden) faktisk ødelegger spillet totalt med å finne på masse tull for å balansere klassene :P

Men OT: Blizzard ruinerte nesten seg selv da de utviklet WoW, men satsingen viste seg å ende i pluss (og vel så det). Med tanke på at Blizzard har GM's som er online 24/7, realms som oppdateres kontinuerlig, avtaler med ISP's for å maksimere routing-ytelse, et helt team som står klart til å reparere ting som klikker, og i tillegg utviklere og Community Managers - MÅ det rett og slett koste penger for å holde i gang mølla.

Må uansett nevnes at en måned med WoW koster under 100-lappen og er derfor sinnsykt mye billigere enn én kveld på byen, og underholdning per krone slår leie av en film eller en tur på kinoen. Prøver ikke å si at du skal spille WoW i stedet for alt dette, men det er fult mulig å faktisk spille et spill uten at folk skal rope "ZOMG!!1 DU SPILLER WOW! NOLIFER......KEK?!".

Alt kommer selvsagt an på prioriteringer, og ingenting er sunt hvis du får for mye av det.
De bestemmer selv om de skal starte.... ikke blizzard det står helt klart og er kjent fra før av at det koster peng i måneden, så hvis de velger å starte så vet de at mann må btale i måneden, mann må også tenke på inntektgen, hvis mann hvet at mann har råd og har lyst til og sjekke det ut, så Ok... jeg spiller det selv og den 1ste måneden er gratis for å se om du liker spillet liker du det og du VIL fortsette så betaler du,og det er opp til deg selv.
Alle selskaper tar for mye. Det heter profitt og er viktig for store selskaper for å lage nye ting. Tror noen av dere at alle prosjekter begynner på null? Nei såklart tror dere ikke det. De tar jo penger fra et annet sted og ved å tjene masse penger sikrer de dessuten videre produksjon av spill og naturligvis fett med penger til de som er på toppen. Men de på toppen er jo ofte investorer som setter penger på nye spillsatsninger likevel.

Det er ingen som kan nekte på at Blizzard tjener godt på dette. De har jo laget noe som er en suksess og høster deretter fruktene av dette. De er ikke noe ulikt andre selskaper i andre bransjer eller markeder. Hvis prisen hadde vært så uakseptabel, hadde de ikke hatt noen suksess. Det må igrunn bety at prisen er ganske akseptabel.

Men jeg syns diskusjonen blir litt diffus nå. Er det "sjelen" til WoW vi diskuterer, er det hvorvidt Blizzard driver umoralsk virksomhet eller er det fordi de har for høye priser på WoW?

Edit: Jeg ser at innlegget mitt kan se litt i overkant pro-kapitalistisk ut, men poenget er ihvertfall at Blizzard gjør egentlig ikke noe annerledes enn andre bedrifter og bransjer i deres handlemåte.
Sist endret av lillo; 22. november 2006 kl. 19:33.
Hvis folk blir avhengige av et spill og ikke klarer å slutte med det, er det ingen andre enn deres feil. Da er man rett og slett bare svak.

Spiller selv wow, har spilt i 1 og et halvt år, men har vært rimelig lei de siste 3 månedene. Grunnen til det er at man kommer til et punkt hvor man innser hvor lite det egentlig er å gjøre i spillet til slutt =) Sikkert ikke alle som føler det, men det opplever jeg nå.
Har ikke akkurat planer om å slutte akkurat nå, men er nok ikke lenge før
Akkurat som med andre "addictive drugs" så får man valget før man starter med det.
Personlig tror jeg problemet ligger i lite opplysning rundt sjangeren MMO(RPG). Det krever utrolig mye for å være god der, noe som vil i mange tilfeller ødelegge liv sosialt sett.

Har selv vært hekta på WoW siden retail, og sluttet med det i lange perioder fordi det tar for mye tid. All min sympati til dere som fortsatt sliter vettet av dere for lilla items, og til deres venner og familie.

Få opp øynene og se verden for hva den er. Noe ekte og ikke virtuelt.

Lykke til ^^
De flest blir ikke tvunget til å begynne med heroin heller, men likevel er det ulovlig. Tankevekker? ^^
I så tilfelle kan vi stille et like stort spørsmålstegn ved den allestedsnærværende skjermen - TV. Folk sløver ned sinnene sine uten ettertanke med hva vi faktisk dytter i oss..

Eller alt sukkerinnholdende mat f.eks?

Eller røyk? Alkohol? Fortsatt avhengighets skapende, men likevel lovelig.

Tankevekker? ^^ :P
Du må slutte å legge skylden på Blizzard... Det er selfølgelig synd at noen blir avhengige og kaster bort ungdomstid eller ødelegger familie forhold ol. , men det kan i grunnen ikke Blizz ta skylden for! Det er folk som begyner med spillet, og de som blir avhengige, har ikke nok viljestyrke og grenser til å slutte med spillet.. Men må da nevnes at de fleste som spiller, spiller bare for moro-skyld... Raider nå og da.. Det er få som har WoW som "livsstil"..

Så slutt å skylde på Blizzard, det er ingen som har skyld i folks avhengighet..!!
Sist endret av Rayes; 23. november 2006 kl. 10:29.
Jeg synes wow er et meget godt spill, men det går jo på smak og behag.. Enkelte liker å sitte times-vis forran dataen for å få lilla items, mens andre synes det er latterlig. Selv har jeg opplevd det meste som er å oppleve i spillet, men er dog en sosial person, er i militæret, har dame og karakteriseres vel neppe som en nerd.. Allikevel så velger jeg å bruke mine fritimer på å kose meg forran dataen istedet for å løfte på vekter opp og ned, se på en tv-skjerm der man bare får servert alt rett i fanget, spille fotball eller lignende. Er det noe i galt i det?? Er jeg avhengig?? Ødelegger jeg liv?

100kr i mnd, for noe jeg ser på som god underholdning er i mine øyne relativt billig.. En tur på kino, koster meg 85kr + brus og popcorn hvis jeg vil ha det.. Enkelte ganger 85kr x2 siden fruen er med meg.. Dette er ca 2timer med underholdning, så verdien jeg ser i disse timene underholdning contra wow, gjør at jeg automatisk synes wow er relativt billig underholdning..

Desverre er det enkelte som får livet sitt ødelagt av wow, og det er veldig beklagelig, men å si at disse kun er svake mennesker synes jeg er litt naivt.. Avhengighet er et mer kompleks problem enn det kan virke som.. Selv synes jeg det er digg å kunne flykte inn i en annen verden
Å skylde på blizzard er bare teit, imo. Folk blir avhengig på alt mulig rart, men neitakk til et storebror-ser deg samfund der alt skal være kontrolert..
Når ble det galt å tjene penger? Høres for meg ut som en hardbarket sosialist som er så forferdelig misunnelig. Tias summerer det hele egentlig ganske fint opp; MMORPG ble ikke oppfunnet av Blizzard.

Hvis du skal ta noe som er moralsk forkastelig så ta han typen fra Norge som har lagd programvare til mobiltelefoner for å overvåke all trafikk på en mobil uten at det kan spores. Og dette selger han til gud og hvermann.

Det er også en ting som heter investorer. Dette er de folkene som gav penger slik at selskapet en gang i tiden skulle få starte opp i det hele tatt. Disse tar en stor del av kaka, men det kan på samme måte ikke sees på som en utgift heller. At selskapet tjener penger betyr ikke det samme som at selskapet sitter igjen med alle myntene.

Kan heller ikke si at jeg merker noe til at Blizzard bruker mye penger for å senke pingtiden ved å kjøpe seg gode routing-avtaler. Jeg ligger gjennomsnittlig på 150ms til London til Blizzard sine server-hus, samtidig så har jeg 20ms til en boks som står på level(3). Det er også en del med måten de behandler betalende (merk!) kunder på som jeg syntes er direkte forkastelig til tider.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Grantax
Jeg synest det er veldig utenksomt av dem å lage dette, og i det hele tatt ta betalt per måned, som ikke bare blir dyrt, men som også får spillerene til å spille så mye som mulig for at de skal bruke pengene best mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke problemet ditt.
100kr i mnd er jo så og si "ingenting". Folk som er avhengi av andre spill som diverse pengespill taper jo langt mer enn dette i mnd.
1200kr året er jo ikke mer enn man betaler i lisens til fotballklubben sin for å få lov å trene med et lag. Er også halvparten av Kringkastingsavgiften man må betale for å ha TV i Norge.
At folk blir avhengi av spill er jo såklart beklagelig, men å klander Blizzard for å lage et bra spill blir jo helt feil.
bla bla bla, gadd ikke lese alt som stod i denne posten. (sikkert litt offtopic dette):

http://www.youtube.com/watch?v=bffnx86IEpU

Sikkert mange som har sett denne, men dette er for gale, hvorfor i svarten gjør ikke moren noe?
Klippe TP'en eller rett og slett nekte han å spille mer enn 2-3 timer daglig.
Disiplin og litt fornuft er det som må til for at folk ikke skal bli så utrolig avhengig av det spillet.

Sorry for offtopic btw, men ville bare dele det :P /cuddles
Kunne ikke vært mer enig med Deezire. Blizzard er et privat selskap som har en oppgave: Tjene penger for sine investorer. Om det betyr at de må lage et produkt som folk kan bli avhengig av kan ikke de ta hensyn til (og skal ikke heller). Slutt å whine, og sett en psykolog i forbindelse med vennene dine om det er så alvorlig som du gir utrykk for.
Sitat av nikita
Kunne ikke vært mer enig med Deezire. Blizzard er et privat selskap som har en oppgave: Tjene penger for sine investorer. Om det betyr at de må lage et produkt som folk kan bli avhengig av kan ikke de ta hensyn til (og skal ikke heller). Slutt å whine, og sett en psykolog i forbindelse med vennene dine om det er så alvorlig som du gir utrykk for.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv, det er slik det er, og hvis Blizzard ikke lager produkter til fansen de har, kommer de til på gå konkurs, og folk mister jobbene sine osv... De er utdannet til å gjøre det de gjør.

All Hail Blizzard!


l2p
Skjera?

Alt er jo opp til den selv som kjøper det. Jeg kjøpte det, spilte alt for mye, fucka opp skolen. Har sluttet, startet, sluttet, startet og sluttet for godt. Jeg har account som jeg faktisk låner bort, me jeg har ikke spilt på 2 mnd selv nå.

Så.. man kan jo ikke si at Blizzard gjør noe ulovlig ved å lage et spill for å ta betalt for at man kan spille det. Ganske enkelt.