Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1920
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Jeg er 28 år, har normal metabolisme og veier ca 75kg.

Jeg har tidligere eksperimentert med amfetamin, cola, ecstasy, valium, rivotril osv.

Jeg har vært vanerøyker og "misbruker" av cannabis i ca 10-12 år.
Dvs røykt jointer, bonge og bøtte daglig fra ca 18 års alderen.

Jeg har nå det siste året innsett at jeg har ett problem, og har blitt obs på min langtids-skadevirkning av dette..

Jeg har derfor søkt hjelp hos fastlege og psykolog og sluttet å bruke noe annet enn alkohol.

Nå har jeg ikke røykt eller noe på over 4mnd`er og går på "tomgang" for å si det slik.. Jeg "mangler" noe i livet mitt, og blir mer og mer higen på å ruse meg igjen.
Psykisk sliter jeg med mye angst og endel depresjon så det er sikkert en "flukt" jeg leter etter..

Jeg har flere venner som er/har vært tunge misbrukere av alt som kan oppdrives av rusmidler, og endel er i LAR.
Jeg har derfor snublet over en 8mg Suboxone som jeg tok med meg...

Jeg har lest litt om bruk av Subb og rusen man kan få/får av dèt og har fått mer å mer lyst å teste.

Nå sitter jeg her og har tatt 1/8 del av pillen.
Jeg la den sitronsmakende biten under tungen og lot den smelte dèr i ca 5minuter.
Jeg merket at spyttet samlet seg mer enn normalt men lot vær å svelge helt til jeg ikke kjente mer av biten under tungen.

Jeg spiste en pizza før jeg tok den biten slik at jeg ikke skulle være nødt å spise etter jeg tok den, har lest at man skal unngå mat og drikke på en stund.

Jeg regner med at jeg fikk i meg ca 1mg i den biten iom jeg fikk delt den noenlunde likt opp i 8 deler.
Jeg merker ikke noe særlig etter 30 minutter, jeg kjenner jeg blir litt varm i kroppen bare..

Når jeg reiser meg for å gå på toalettet er det litt som om jeg har tatt drukket èn øl.

Jeg er veldig redd for å bli kvalm iom jeg har lest at det er dèt som skjer hvis man tar for mye de første gangene.

Jeg setter meg i sofaen og tar på en film, nå har det gått ca 1,5 time og jeg kjenner varmen sprer seg ut i hendene, jeg er også blitt svett i pannen.
Må ta av genseren nå.

Jeg ser rundt meg - og blikket "henger litt etter" kjenner jeg.
Jeg er på en måte svimmel uten å være svimmel, og øynene trenger litt tid for å fokusere når jeg snur på hodet.

Jeg liker følelsen foreløpig, men håper det bare såvidt er begynt for jeg ønsker meg en sterkere følelse av velvære og buzz enn dette.

Jeg har ingen alkohol i huset så jeg vurderer å ta en tilsvarende bit til, men tenker på dette med spysyken.....
Jeg setter på en episode med The Office og ser an formen om ca 30 min..

En ting jeg legger merke til mens jeg ser på, er at hørselen er litt merkelig.. akkurat som om høye lyder gjør at trommehinnen vibrerer litt.
Vet ikke om det har med buprenofin å gjøre men jeg nevner det nå bare.
(jeg merker dette til vanlig når jeg gjesper en stor gjesp)

Episoden er ferdig og jeg merker ingen forandring i formen, så jeg tar en bit til..

Det kommer ikke like mye spytt i munnen denne gang, så biten smelter uten problem, uten at noe "går til spille".
Jeg bare håper jeg ikke har vært for utålmodig!

Nå kjenner jeg meg meget avslappet i kroppen, jeg føler øynene helst vil være lukket, og når jeg lar de lukke seg så er det utrolig deilig!
Det er en svak kribling i armene, og varmen kommer sigende igjen.

Jeg har blitt enda litt mer "svimmel" med mangel på bedre forklarende ord
Pupillene er ganske små.

Jeg synes ikke denne rusen er noe å rope hurra for, og hadde nok hatt det gøyere med ett par rivotril.

Jeg går og legger meg.

Ble sittende oppe og loke rundt på nettet..
Jeg klør som faen rundt omkring på hele kroppen..!
Sist endret av samot; 14. april 2015 kl. 03:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Trådstarter
Dagen "derpå" var jeg fortsatt litt dissy, øynene var trøttere enn hodet - for å si det slik.. de var ikke helt på stell.
Jeg følte jeg hadde litt ekstra energi, nok til å gå en litt lengre tur med bikkjen f.eks. men ikke slik at jeg vasket hele kåken akkurat
Hørtes ikke ut som noe å hoppe i taket for dette nei (Har selv ikke testet stoffet). Ville bare si ifra at om du er bekymret for langtids-skadevirkning div. stoffer har på den psykiske delen burde du iallefall kutte ut alkohol, da ville jeg heller ha tatt meg en joint en sjelden gang (Oppfordrer absolutt ingen som har psykiske vansker til å ruse seg), eventuelt en strain med mer CBD>THC om du har riktige kontakter. Håper du føler deg bedre med tiden
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Trådstarter
Jeg har trappet helt ned på kjære Mary Jane, etter mange års bruk/misbruk..
Jeg har som sagt vært uten i over 4mnd`er nå.

Føler faktisk at angst og de tingene har økt i alvorlighetsgrad nå i dèt siste, selv etter jeg begynte på Escitalopram(antidep.)
I tillegg har de jo faen meg tatt lappen fra meg òg vettu! Så nå er det på an med pisseprøver og dèt som om jeg var tilbake på 16års stadiet..

Jeg tror jeg bare skal holde meg til samtaleterapi og dèt legen skriver ut i en stund fremover, så får vi se hvor det fører hen.
Tror(håper) han kommer til å finne noe annet preparat til meg nå som vi får gjennomført en "kartlegging" av problemene, og han skjønner mer hvordan det ligger an.

Hadde dette vært en person som IKKE har vært hos lege å bedt om hjelp allerede
- så er nok "tipset" ditt mer relevant

Takker for innspill, og så satser vi på at det ordner seg!

Ha en god dag!