Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 14456
Lurer litt på hva slags lovlige ting man kan få tak i
Disse vet jeg:
Salvia Divinorum
Nøttemuskat
Sopp?
Blå lotus
Kratom
Fluesopp (jeg kødder ikke, tørke det røde i ovnen og ete det) om det er så lurt veit jeg ikke da...
Formfett
Tine kremtopp
Beroligende og smertestillende tabletter
DMX hostesaft
Datura

For dere som er interresert i salvia og lotus... har en side å anbefale www.iamshaman.com
Billigere tror jeg ikke du finner det
Salvia Divinorum er reseptpliktig.

eRk.
Fluesopp kan du bare stryke med en gang..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Verken psilocybin og psilocin er lovlig i Norge, altså er ikke såkalte magic mushrooms (det inkluderer fleinsopp) lovlig i Norge.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Formfett gir ingen rus, men drivgassen i beholderne gir en finfin rus ofte omtalt som kvelning. Kratom og blå lotus (of the nile) funker bare ikke noe særlig etter min erfaring, men mulig jeg har fått tak i dårlige greier.

Sopp er greit nok, men som aybara sier så er de mest populære litt på grensen her i Norge, så hvis du har tenkt å ruse deg på noe av dette lovlig så tror jeg kanskje fluesopp er din hest.

Tine kremtopp er jeg ikke sikker på hva inneholder, men det er vel helst butan eller lignende, eller lystgass. Uansett tror jeg gjør lurt i å heller kjøpe lystgasspatroner på jernia eller noe i den dur.

Tabeletter - tja. Ikke så mye vetugt du får reseptfritt. Folk ser også gjerne litt ned på folk som spiser tabeletter, uten at jeg selv har noen som helst erfaring med hverken miljøet eller personer som spiser tabeletter.

DXM-innholdig hostesaft tror jeg ikke du får så mye av her til lands. Cosylan er vel den mest kjente, men den inneholder etylmorfin aka kodein i stedet for DXM som i andre land.

Mor Salvia er som allerede nevnt reseptpliktig.

Datura spp. eller muskattnøtt tror jeg ikke du har interesse av å innta, hvis du da ikke er spesielt innteresert eller tilhører en eller annen naturreligion. Begge deler er, vel... spesielle stoffer. Datura er meget, meget potent, og i mange tilfeller direkte livsstruende, mens muskattnøtt som oftest blir oppfattet som ubehagelig.
flott gjennomgang der tias

dalle: du visste kanskje ikke om alkohol? nå vet du det hvertfall..
Trådstarter
71 1
greit, alkohol og tobakk da, glemte de :P
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Hva med koffein?
angående salvia: er www.iamshaman.com noe bra?
jeg vet at de er billige, har allerede bestilt en pakke derfra som jeg forventer hvert øyblikk, men er salvia noe tess, jeg vet om et par andre steder som er billige, men som selger drittsalvia.
og de skifta shipping måten min fra forsikret, med tracking til uforsikra uten tracking, det irriterte meg litt..
og det står på sia at de ikke sender salvia til norge, men de sendte til meg allikavel tydligvis..

men jeg har en god følelse om iamshaman.
muskattnøtt er oppskrytt. man blir bare jævlig dårlig, og rusen er ikke noe særlig heller.

(hva med kjærlighet og musikk? det beste i livet er gratis! (ofte i alle fall.))
Muskatnøtt må være det fæleste jeg har smakt
Skal det prøves, må du pakke innpå en etter en, uten pauser og med skallet på.
Her er det kanskje lurt å ha noe vann å skylle ned med. Ettersmaken kommer ikke bort på lenge, og den er fæl. Rusen er ikke så bra heller, når jeg tenker meg om, selv om den beskrives som hasjrus. Ble bare trøtt, jeg.
marjuice.. Du har fått mere ut av muskatt en de fleste
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fluesopp går an å ruse seg på. men ville ikke ha prøvd det selv, er kvalmen jeg tenker på..

en kompis spiste to hele hatter i fylla, ble sinnsykt aggresiv og hyper.
Noen har forklart rusen som å være på fylla, kokain og litt sopp/syre på en og samme gang, høres helt tullete ut spør du meg..
Sitat av Sjakaa
marjuice.. Du har fått mere ut av muskatt en de fleste
Vis hele sitatet...
Kan jeg da si at jeg er heldig?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Om dere på død og liv skal putte i dere muskatt, anbefaler jeg dere lese litt rundt og lese litt forskjellig informasjon og tripprapporter før dere setter i gang.
Har lest at det er flere som er blitt skikkelig dårlig av dette og ligget i mange dager etterpå, mens rusen har det vært heller dårlig med.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Siden z0p nevner det.. Lillejulaften 2003 satt jeg hos en kamerat og hadde lite å gjøre på.. vi hadde hørt litt om muskat, og bestemte oss for å prøve det. Noen minutter etter å ha tatt den siste spiseskjeia leste vi dette. Vi ble litt nervøse for hva som kunne skje, og satt og ventet på en effekt.. merket at jeg ble litt varm og begynte å svette, men heldigvis skjedde det ikke noe annet. Jeg velger å tro at det var fordi muskaten ikke var fersk. Flaks egentlig, for ellers ville julefeiringa blitt ganske spesiell... Jeg syns egentlig muskat høres ut som noe som kan være veldig spennende, men etter å ha lest mye mer om det vet jeg ikke om jeg verken tør eller har lyst å prøve på nytt.
Sist endret av aybara; 15. februar 2005 kl. 02:03.
www.naturensdroger.nu selger muskatnøtt og amanita muscaria (rød fluesopp) ekstrakt! De sender dog ikke til Norge

Jeg ville ikke putta i meg hverken muskat eller amanita, hverken i form av plantematriale eller ekstrakt, uansett, men de har jo en del annet interessant.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Tok en titt på naturens droger og fant noe som virker intressant (hbw x60), men fønker de sakene?
du kan spise ribbe og svor til du får vondt i magen og sovner.
du kan spise raffinert rørsukker med sje til du rister som en junkie.
du kan hoppe fra hustak
du kan springe 3000m på 9 min å så puste sakte til du svimer.

er det ikke da bedre å bare drikke øl hvis du skal ruse deg?
Sitat av snø
du kan spise ribbe og svor til du får vondt i magen og sovner.
du kan spise raffinert rørsukker med sje til du rister som en junkie.
du kan hoppe fra hustak
du kan springe 3000m på 9 min å så puste sakte til du svimer.

er det ikke da bedre å bare drikke øl hvis du skal ruse deg?
Vis hele sitatet...
Hvis du har vært her en del på forumet burde du vite at kommentarer som "hva er vitsen med å bruke narkotika?" ikke blir spesielt godt mottatt. Jeg tror grunnen til at mange liker dette forumet er at man kan diskutere og få informasjon om narkotiske stoffer fra folk som har førstehåndserfaringer, og å slippe moralske prekener som man ofte vil få servert andre steder.

Når du faktisk poster dette i underforumet Kontrakultur > Rusmidler virker det bare som du er ute etter å trolle.
Sitat av Dionysos
Hvis du har vært her en del på forumet burde du vite at kommentarer som "hva er vitsen med å bruke narkotika?" ikke blir spesielt godt mottatt. Jeg tror grunnen til at mange liker dette forumet er at man kan diskutere og få informasjon om narkotiske stoffer fra folk som har førstehåndserfaringer, og å slippe moralske prekener som man ofte vil få servert andre steder.

Når du faktisk poster dette i underforumet Kontrakultur > Rusmidler virker det bare som du er ute etter å trolle.
Vis hele sitatet...
nei nå har du missfostått.
narko har jeg ikke noe imot, men muskattnøtter og slike 14iss fakter viser jeg avstand til.
hehe troll unger overalt vet du

edit. å ruse seg på ting du vet er direkte helseskadelig om ikke dødelig er dumt
Sist endret av snø; 15. februar 2005 kl. 17:59.
I så fall beklager jeg.

Er bare litt lei folk som skal moralisere ved enhver anledning på forumet, håper de det gjelder tar poenget mitt.
Sitat av Dionysos
I så fall beklager jeg.

Er bare litt lei folk som skal moralisere ved enhver anledning på forumet, håper de det gjelder tar poenget mitt.
Vis hele sitatet...
liker heller ikke slike, men crew har ei liste for slike folk, så vi får regne med de rydder opp.

tilbake til topic, det er lov å kjøpe en rekke løsemidler som du kan ta med hjem å lukte på, men igjenn blir du skadet.
hva er det for et råd.. Vill ikke si at de fortjener tittelen rusmiddel engang.. Gift er vel et bedre ord.
De fleste rudmidler er vel skadelig i lengden, er de ikke?
Sitat av BiZARRE
De fleste rudmidler er vel skadelig i lengden, er de ikke?
Vis hele sitatet...

Alt er skadelig i lengden, det du spør om er en definisjonssak. Hvis du behandler rusmidler med respekt, er du trygg.
Sitat av Rubiks
Alt er skadelig i lengden, det du spør om er en definisjonssak. Hvis du behandler rusmidler med respekt, er du trygg.
Vis hele sitatet...
Trygt å benytte seg av rusmidler? Hender at folk dør etter første gangen.

Nå er vi dessuten veldig off topic.
Sist endret av Gitarfreaken; 15. februar 2005 kl. 22:30.
So? Hender at folk dør første gang de kjører en bil også.
Ahmed-: Som jeg skrev lenger oppe i tråden sender ikke naturensdroger til Norge.

Ang. ditt spørsmål: Ja. Høyst sannsynlig. HBWR frø inneholder jo ergot alkaloider (riktig skrevet?) som er ganske nært beslektet med LSD. Overdrevet bruk av LSA (HBWR, MG ol.) kan føre til ergotisme, så vær forsiktig.

erowids LSA vault er obligatorisk lesning før du putter i deg noe slikt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Know your body, know your mind!

Skal du eksperimentere med rusgivende urter og stoffer, lovlige eller ulovlige, så er det viktig at du kjenner dine egne grenser og vet hva som er hva. Du må undersøke stoffene før du prøver de, du må lese det du kan finne om dosering, virkning og bieffekter. Du må begynne i det små når det gjelder dosering, å ta en stor dose første gang er idioti. Alt er farlig her i verden og dette er ikke et unntak, vit hva du gjør, hvordan det gjøres og HVORFOR du gjør det.
Godt sagt, min gode Tias.
Ja godt sagt, det er så sant.
for eksempel: en mild dose MG holdt for meg i lange baner.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Takk takk, felix_poker og Sjakaa. På den annen side, jeg har høy feber så ta alt jeg sier med en klype salt
Hvorfor eksprimentere med dårlige, lovlige rumiddler når det finnes masse bra ulovlige (og lovlige) rusmiddler?? Ta f eks. 2C-T-7. Det er et flott fenetylamin fra vår gode venn Alexander Shulgin, kraftig, psykedelisk og fortsatt ikke ført opp på narkolista. Det finnes også en hel haug andre sofistikerte molekyler som fremdeles er fullt lovlige...
Har bestillt Blå Lotus, Damiana, Pasjonsblomst og Skullcap fra iamshaman.com, så får vi se om det er noe gøy lovlig høy der.
Trådstarter
71 1
Ikke dårlig, fortell hvordan det fungerer da.
Jeg skal snart kjøpe meg litt mer salvia derfra jeg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ikke for å være en gledesdreper, men både damiana og passionflower har vist seg å være ganske hjeleløst for min del. Kjøpte 2 pakker á tredve gram forige gang jeg var i Berlin, en med passionflower og en med damiana. Begge deler var kjøpt helt lovlig i en headshop som tilfeldigvis solgte disse. Tingene ble ikke testet før vi en dag kom drita full tilbake til hotellet etter en fuktig kveld på den lokale puben, da bestemte vi oss for at ja, damiana var noe vi måtte teste en gang for alle.

Fant fram mitt splitter nye chillum og hostet oss vei gjennom en fylling. Faen så skeve vi ble, måtte bare gå å legge oss. Da vi testet stoffet dagen etterpå gav det oss ingenting. Passionflower, som var en urt jeg hadde sett frem til å prøve, gav meg heller ingenting. Jeg prøvde å lage te av damiana når jeg kom tilbake til Norge, jeg prøvde å lage te av passionflower; ingenting. Jeg prøvde å røyke på nytt; ingenting. Jeg prøvde å la stoffene ligge en stund, for så å prøve igjen noen uker senere; ingenting. Hvorfor ble vi så forbannet skev den første gangen vi prøvde? Det er ikke godt å si, kanskje vi ikke ble så veldig skev alikevell, kanskje plantens evne til å fungere som en maoi-inhabitor gjor det mulig for oss å forsterke den synkende alkoholrusen, noe som sjokerte oss og til slutt lurte oss til å tro det var noe annet enn det var.

Ikke vet jeg, begge deler var interessant nok å prøve, og tar jeg ikke helt feil ligger det enda en god del av urtene igjen i klasserommet mitt . Vel, kanskje vi bare kjøpte dårlig shit, ikke vet jeg. Kanskje vi ikke trodde nok på effekten de andre gangene. Kanskje kanskje kanskje. Schizoma, som også var med til Berlin, var litt smartere når det gjaldt å kjøpe urter, han kjøpte nemlig en såkalt "Goa te", en teblanding av forskjellige urterr. Jeg sverger; jeg har sjelden blitt så skev som jeg har blitt de gangene jeg har drukket goa te.

Damiana og passionflower er forresten reseptpliktige hvis jeg ikke tar helt feil.
fluesopp er ikke lovlig å spise i norge, og det gjelder egentlig alle typer sopp som gir rus (flein, osv)

Fluesopp har jeg uansett testet. Og jeg fikk litt samme følelse som flein, bare langt fra så sterkt. Men så spiste vi bare en halv hatt hver. Var en relativt stor hatt tho

Er ikke å anbefale. Det fines mye bedre rusmidler out there.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
technot: Er du sikker på det? Jeg fant ikke fluesopp i hverken legemiddelisten eller narkotikalisten, og siden den ikke inneholder psilocin / psilocybin så går den jo heller ikke under forbudet mot disse.
mantalmelt: Research chemicals er jo alltid litt sketchy da, men det er forsåvidt en rekke planter også. Jeg ser poenget ditt, men er slightly uenig.

Tias: Hva består "goa te" av????? Damiana er forresten ikke reseptpliktig. Det er imidlertid Scullcap.

technot: Fluesopp er helt lovlig å spise, plukke, selge, kjøpe, oppbevare og alt annet du kunne få lyst til å gjøre med den. Flein er en helt annan historie...

By the way: Pasjonsblomst og Damiana har ikke funket noe særlig for meg heller.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
felix_poker: Jeg vet ikke helt hva goa te består av, et eller annet magisk tror jeg . Det var en hel rekke forskjellige urter og planter, men jeg kommer ikke helt på hvilke her og nå. Du har forøvrig rett mtp. damiana, takk for oppklaringen .
Felix: Hvordan uenig er du?
Er det ikke bedre å innta et rent stoff laget av en annerkjent og respektert kjemiker enn en grøt av masse rare virkestoffer og plante materiell? Jeg mener, et molekyl er et molekyl om det oppstår i en labb eller i naturen, hvor vidt det er farlig eller ikke kommer jo ann på stoffet, ikke hvor stoffet har oppstått...
Trådstarter
71 1
Angående det har jeg en følelse at det er tryggere å innta stoffer som er produsert av organismer. Altså noe som hvertfall noen levende ting kan leve med.. bare en tanke..
dalle: Er ikke mennesker også organismer?

Skillet mellom naturlig og unaturlig finnes ikke. En skyskraper er like naturlig som en maurtue, en kjemilab er like naturlig som en sopp.
*spise seg høg på vaffel*
Føler meg tryggere på organiske ting jeg også, vet ikke hvorfor... Det er bare noe med den tanken :P.
mentalmelt: Jeg er uenig med deg i følgende:
Sitat av mentalmelt
Hvorfor eksprimentere med dårlige, lovlige rumiddler når det finnes masse bra ulovlige (og lovlige) rusmiddler?? Ta f eks. 2C-T-7. Det er et flott fenetylamin fra vår gode venn Alexander Shulgin, kraftig, psykedelisk og fortsatt ikke ført opp på narkolista. Det finnes også en hel haug andre sofistikerte molekyler som fremdeles er fullt lovlige...
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig enig i at det er tåplig å eksprimentere med DÅRLIGE rusmidler, det være seg lovlige eller ulovlige. Man kan imidlertid ikke alltid vite om et rusmiddel er godt eller dårlig før man har prøvd det, i og med at alle reagerer forskjellig på rusmidler.

Jeg synes i tillegg at A. Shulgins kjemikalier er ca. like skumle som "Gunnars hjemmebrent". Det er en grunn til at de kalles "research chemicals". De er på forskningsstadiet. Dette er personlige meninger, men jeg synes at RCer er ganske skumle i forhold til div. planter, av den grunn at plantene er blitt brukt i århundrer mens RCene kun har eksistert i toppen et par tiår. Derfor velger jeg å utforske planteriket i første omgang.

Ut i fra dette ståstedet har jeg selvsagt også mer tro på såkalt "alternativ medisin" enn på dagen skolemedisin. Hvordan kan man kalle 2000 år gammel vitenskap for "alternativ" når man setter det opp mot helt nye ting? Jeg mener at skolemedisinen burde bli kalt alternativ medisin. Selvfølgelig vet vi en del nå som vi ikke visste for 2000 år siden, men jeg venter allikevel litt med Shulgins kjemikalier. Ikke fordi de er "kunstige" , men fordi de er nye.

Dessuten tror jeg at 2C-T-7 og andre RCer faller innenfor narkotikaloven fordi de er estere, salter eller isomere av stoffer som er på narkotikalisten. Correct me if I am wrong.
Håper du ikke misforstår. Jeg DIGGER naturlige rusmiddler. Men jeg digger også syntetiske.
Nå vet jeg ikke hvilke planter du tenker på, men om de er (miss)brukt av andre mennesker i århundrer gjør ikke det dem noe mindre risikable. Kommer jo så klart veldig ann på hva slags planter du mener. Jeg ser veldig godt poenget ditt med at andres erfaringer gir en viss form for trygghet.
Men ta for eksempel LSD. Det er et stoff fremstillt i 1938 og testet ut siden 1943 eller no sånt. Ingen skadevirkninger påvist og en lang og godt dokumentert historie. Så syntetisk som man får det.
Shulgin er kanskje forholdsvis ny men Hoffman er gammelt nytt.
Det jeg mener er hvorfor gruppere stoffer etter om de er syntetiske eller ikke?
Jeg kan love deg at syre er på ingen måte noe farligere enn for eks. psilosybin.
Det er bare snakk om doseringer.
"Naturlig" er ikke nødvendigvis tryggere enn syntetisk.
Finner det naturlig å dele inn stoffer etter hva de er og hva de gjør og ikke hvor de kommer fra.

Om 2C-T-7 er ulovlig eller ikke skal jeg ikke krangle på for det kan godt hende du har rett. Kanskje et dårlig eksempel.
mentalmelt: Jeg tror vi misforstår hverandre litt.
Jeg sier ikke at jeg foretrekker "naturlige" stoffer, fremfor syntetiske.
Jeg sier bare at jeg synes f. eks. cannabis virker tryggere enn flunkende nye kjemikalier.
Denne oppfattelsen bygger på det faktum at cannabis har blitt brukt i årtusner, mens f.eks. 2C-A,B,C osv. er av mye nyere dato og derfor ikke er like nøye utprøvd.

Ang. LSD kontra psylocybin er jeg hjertens enig med deg.

Jeg er også fullt klar over at det finnes planter som er langt farligere enn de fleste kjemikalier.
Jeg ville f. eks. mye heller puttet i meg LSD enn piggeple.
En av grunenne til at jeg ikke er så gla i 2Cene er at de senker terskelen for epileptiske anfall, noe som er svært ufordelaktig for meg ettersom jeg hadde epilepsi som barn.
Sorry Felix, må inrømme at jeg bare ville kverulere litt, var så stein og så skrev jeg bare det som falt meg inn. Skjønner akkurat hva du mener.
er dette ting man skal kunne få rus effekt på??? kan man få rus effekt på tine kremtopp??? hehe man bør jo kunne få det formfett i og med at det er flere som har dødd av det...