Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 30341
Hadde vært litt artig å eksprimentert litt med tyvkobling av bil...
Alt fra gamle toyotaer til midten av nitti talet.... Noen som vet litt om dette? Hva man gjør for å tyvkoble diverse biler? Nå tenkte jeg på litt mer avansert enn folkevogn der det vistnok berre skal vær å koble sammen rød og rød kabel

Hvordan tyvkobles f.eks... La si en opel.... Noen som har f.eks guider til dette?
nye opeler er så og si umulig å tyvkoble..
Trådstarter
det er eg enig med, men lat oss gå tilbake til starten av nittitalet og eldre.... Jaja ta f.eks opel ascona b da! det er jo en klassiker blant ungdommen Eller bmw e30 som er reine farsotten....
Sitat av snoopg
nye opeler er så og si umulig å tyvkoble..
Vis hele sitatet...
Nye biler generelt er så og si umulig å tyvkoble uten avanserte service verktøyer. Pågrunn av tenningslåsen nå til dags er elektronisk og krever at du har rett nøkkel.

Sitat av xquz
det er eg enig med, men lat oss gå tilbake til starten av nittitalet og eldre.... Jaja ta f.eks opel ascona b da! det er jo en klassiker blant ungdommen Eller bmw e30 som er reine farsotten....
Vis hele sitatet...
Vet om eldre forder som kan startes med skrujern.
Sist endret av CDG; 13. februar 2005 kl. 18:50.
CDG: med nyere mener jeg helt tilbake til 1992...
Tyvkobler du, har du jo ikke nøkkel. Rattlåsen kan slå inn og du ender opp med å kjøre en bil hvor rattet ikke kan beveges. Det var noen gutter som døde slik i fjor høst.
folk jeg kjenner har opplevd det. Gammel ford sierra, det sitter vel 6 stenger inne i rattlåsen som låser den. De hadde vel knekket den neste helt. Men de kom i en sving hvor plutselig rattet låste seg
Sitat av InTrance
folk jeg kjenner har opplevd det. Gammel ford sierra, det sitter vel 6 stenger inne i rattlåsen som låser den. De hadde vel knekket den neste helt. Men de kom i en sving hvor plutselig rattet låste seg
Vis hele sitatet...
Nettopp... Tyvkobling er jævla risky bisniss.
enklere med mopeder: du kan koble slik at motoren kan gå, men el.nettet er døtt. du trenger ikke bekymre deg for alarmer, fordi ingen moped her det som standard, og de fleste gidder ikke bruke 4k på slikt. det er enklere å selge, du selger den i deler.
husk: hvis du tar en moped. del den opp å kast alle delene som kan spores, ramme etc.
Men varfør tjuvkoble ta ur hela låset och sætt i ett nytt lås så slæpper du problemet med rattlåset....nej det ær inte svårt....

Men om du vill "låna" en gammal saab som har funktionen att revers måste ligga i før att ta ur nykkelen så hoppa i baksætet och sparka till vekselspaken (ja det behøvs lite kraft) sen ær det bara att slå ned en skruvmejsel i låset och tuta o køra. fast så gamla bilar ær ju inte roligt længre.....nej idag håller vi oss till nyare bilar.


Nån som har frågor om vissa biltyper kan skicka pm direkt...kan æven ordna det mesta i verktyg før bilintresserade
▼ ... over en uke senere ... ▼
er det noen som har peiling på hvordan man tjuvkobler en volvo 242 ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så vidt jeg husker - aner ikke om det stemmer - så skal man se etter to røde ledninger eller to ledninger med annen lik farge, og kortslutte disse mot hverandre. Som sagt... aner ikke om det virker.
Sitat av Slafsen
er det noen som har peiling på hvordan man tjuvkobler en volvo 242 ?
Vis hele sitatet...
Vri rattet alt du kan mot høyere eller venstere for å knekke ratt låsten,kan være en fordel å være 2 stk da den kan være litt lei å få av.Når det er gjort tar du en ledningsbit å fester på + polen på batteriet og bort på coilen.Så kortslutter du starteren med feks. ett stort skrujern eller en skiftnøkkel.Det går 2 ledninger ned til starteren,bare legg feks. skrujernet mellom polene på starteren der de 2 ledningene er skrudd fast.Da går starteren rundt og bilen vil etter all formodning starte! good luck
biler med rattlås er et slit. du klarer fint å få løs slike, men det er slit. skal du stjele bil brude du undersøke slikt først
For å ta det TotenKopf sa litt videre, er de to ledningene plussledninger! Rattlåsen på eldre biler går ofte ut av funksjon bare man stikker en nøkkel (eller noe lignende) som går inn i nøkkelhullet..


Edit: btw, ikke egne erfaringer.. hehe!
Sist endret av El-Nino; 16. mars 2005 kl. 22:26. Grunn: Klargjøring :p
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvordan feste ledningen fra + polen på batteriet til coilen? har du bilde av *starteren* og coilen på volvo 242?
▼ ... noen uker senere ... ▼
har hørt fra flere kilder, og lest i en viss kokebok, at man skal lete etter to røde ledninger, eller to like av en annen farge, og krysse disse... noen som har peiling?
har hørt om en gammel ford (tror jeg det var) som var så dårlig at et hardt slag over døra var nok til å få opp låsen på dørra.. og man kunne starte motoren med å stikke et skruhjern i nøkkelhullet og vri hardt til...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av costarica
har hørt fra flere kilder, og lest i en viss kokebok, at man skal lete etter to røde ledninger, eller to like av en annen farge, og krysse disse... noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Dette spørs jo på hva slags bil det er snakk om.. På min går det feks 12 grønne ledninger fra tenninga, og ikke no annet. I tillegg har man startsperrer og mye annen moro.
Vi hadde en gammel Honda før som du kunne starte med en hvilken som helst nøkkel, skruetrekker etc.
genialt mener å ha hørt snakk om en gammel lada også der alle nøklene passa i alle bilene...
Følg MartinB sitt forslag. Tyvkobling av biler er farlig. Rattlås i sving i fart. Pang i en fjellveg. Du får fengselsstraff for og rappa bilen. Pass på sier jeg!
Hadde en 85 modell 240 som hadde jordfeil i lyktepusserne, dette gjorde at når intervallreléet til vinduspusserne var koblet til, kunne jeg vri nøkkelen og ta den ut av tenninga uten at bilen stoppet, slo ikke ut rattlåsen eller noe når jeg kjørte

Kunne også bruke stiv ståltråd til å låse opp døra, (sikkert kjent triks?)
ingen fare med å låse inn nøkkelen.
Sitat av Ond^Sofa
Dette spørs jo på hva slags bil det er snakk om.. På min går det feks 12 grønne ledninger fra tenninga, og ikke no annet. I tillegg har man startsperrer og mye annen moro.
Vis hele sitatet...
Det høres jo lett ut å tjuvkoble denne
Neida, men har man peiling på elektronikk, så kan man vel se hvor ledningene går, for å deretter prøve å krysse dem, er jo bare å teste ledningene, se hvilke ledninger som får lyd i bilen
hvordan vet bilen at den ikke er startet med nøkkel? og hvorfor i alle dager skulle rattlåsen aktiveres i fart, og ikke før? jeg skjønner ikke helt dette...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av costarica
hvordan vet bilen at den ikke er startet med nøkkel? og hvorfor i alle dager skulle rattlåsen aktiveres i fart, og ikke før? jeg skjønner ikke helt dette...
Vis hele sitatet...
Fordi det ligger en brikke i nøkkelen, som identifiserer seg mot bilen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ford Transit skal være mulig å bare trø ett tynt skrujern inni tenninga(heeeelt inn til du ikke klarer mere) å vri rundt
hm men går det ikke som noen nevnte her å bare bytte tenningslås?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
BMW E36 320i er meget lett å tyvkoble. Du løsner først dekselet under rattet, så løsner du ett rødt slags lokk som sitter på tenningslåsen(motsatt siden av der nøkkelen skal inn) i den er det ett hakk, ett ganske vanlig skrujern passer inni der, så er det bare å vri om så starter den. Ble nesten sjokkert selv over hvor lett det er.
Sitat av ZuPrEmE
BMW E36 320i er meget lett å tyvkoble. Du løsner først dekselet under rattet, så løsner du ett rødt slags lokk som sitter på tenningslåsen(motsatt siden av der nøkkelen skal inn) i den er det ett hakk, ett ganske vanlig skrujern passer inni der, så er det bare å vri om så starter den. Ble nesten sjokkert selv over hvor lett det er.
Vis hele sitatet...

maaaange biler som er sånn :P
fikk hjelp av en falkenmann siste og det tok han noen få minutt, så dog litt suspekt ut med en hvit dings hengende ut under der :P

Min gudmors første bil het bare teskjekjerringa (av den årsak at hadde du ikke nøkkel kunne du bruke en vanlig teskje )

For å få has på nyere biler må du ha litt peil og en laptop med riktig programvare for å omprogrammere CDU boksen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ZuPrEmE
BMW E36 320i er meget lett å tyvkoble. Du løsner først dekselet under rattet, så løsner du ett rødt slags lokk som sitter på tenningslåsen(motsatt siden av der nøkkelen skal inn) i den er det ett hakk, ett ganske vanlig skrujern passer inni der, så er det bare å vri om så starter den. Ble nesten sjokkert selv over hvor lett det er.
Vis hele sitatet...
Jævla mye idiotiske og helt uvirkelige forklaringer her. Les over, Dette er det eneste innlegget som har litt fotfeste i virkeligheten!
Dersom det er noen som er seriøst interesserte i hvordan dette skal gjøres, så send meg en PM. Ingen biler er tyverisikre, ikke engang de med startsperre. Det tar bare litt lenger tid. Et unntak er f.eks de nyeste fra Tyskland, hvor nøkkelen inneholder en kode, som er registrert i bilens ECU. Det er mulig å omgå dette også, men ikke på en parkeringsplass kl 04 om morgenen....
Forøvrig så har ikke disse nøklene eller startsperrene noen ting med rattlåsen å gjøre, det er en 100% mekanisk sak, som er uhyre enkel å sette ut av spill.
De gutta som omkom i fjor da ratlåsen smekka i, hadde gjort en feil. De hadde brutt opp låsen, men ikke knekt den slik man skal. Da sitter låsen fortsatt på plass, noe man ikke ønsker. Hvordan man tar rattlåsen kan vi evt. ta på PM, da det er forskjellige teknikker fra bil til bil, men prinsippet er det samme. Enten det er en 1969 Volvo, eller en 2005 Mercedes.....

G.
Sitat av stealth
Jævla mye idiotiske og helt uvirkelige forklaringer her. Les over, Dette er det eneste innlegget som har litt fotfeste i virkeligheten!
Dersom det er noen som er seriøst interesserte i hvordan dette skal gjøres, så send meg en PM. Ingen biler er tyverisikre, ikke engang de med startsperre. Det tar bare litt lenger tid. Et unntak er f.eks de nyeste fra Tyskland, hvor nøkkelen inneholder en kode, som er registrert i bilens ECU. Det er mulig å omgå dette også, men ikke på en parkeringsplass kl 04 om morgenen....
Forøvrig så har ikke disse nøklene eller startsperrene noen ting med rattlåsen å gjøre, det er en 100% mekanisk sak, som er uhyre enkel å sette ut av spill.
De gutta som omkom i fjor da ratlåsen smekka i, hadde gjort en feil. De hadde brutt opp låsen, men ikke knekt den slik man skal. Da sitter låsen fortsatt på plass, noe man ikke ønsker. Hvordan man tar rattlåsen kan vi evt. ta på PM, da det er forskjellige teknikker fra bil til bil, men prinsippet er det samme. Enten det er en 1969 Volvo, eller en 2005 Mercedes.....

G.
Vis hele sitatet...
Det du sier med rattlåsen på de 2 som døde. Ingen vet om det var derfor de kjørte ut. Begge 2 hadde høy promille for øvrig han ene var en av mine beste venner.
Jeg ble spurt om jeg skulle være med den kvelden!
Men det er noen gode forslag til hvordan og gjøre det. Bare pass på hvis dere skal gjøre det at du er sikker på at rattlåsen er knukket opp.
Sitat av thomaseh
Det du sier med rattlåsen på de 2 som døde. Ingen vet om det var derfor de kjørte ut. Begge 2 hadde høy promille for øvrig han ene var en av mine beste venner.
Vis hele sitatet...
I følge de opplysningene som Politiet kom med når saken var etterforsket, så hadde låsen klikket inn, og dermed var den låst. Dette er et vanlig problem dersom man knekker låsen for langt ut. Jeg har også gått på den smellen noen ganger i min tidlige karriere. Men man lærer fort...

Sitat av thomaseh
Jeg ble spurt om jeg skulle være med den kvelden!
Men det er noen gode forslag til hvordan og gjøre det. Bare pass på hvis dere skal gjøre det at du er sikker på at rattlåsen er knukket opp.
Vis hele sitatet...
Skal jeg knekke en bil, så er jeg aldri usikker på oom det er riktig gjort. Det er liksom ikke noen high-tech sak å få gjort det riktig, når man har gjort det noen ganger, så kan man det.

G.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av costarica
har hørt fra flere kilder, og lest i en viss kokebok, at man skal lete etter to røde ledninger, eller to like av en annen farge, og krysse disse... noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Disse ledningene er til bensinpumpa! Iallefall det jeg har hørt! Disse må da kobles sammen hvis en ikke vil bli sittans midt på veien :P Men dette er iallefall ikke nok til å få bilen igang da men
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av SirKim2000
Disse ledningene er til bensinpumpa! Iallefall det jeg har hørt! Disse må da kobles sammen hvis en ikke vil bli sittans midt på veien :P Men dette er iallefall ikke nok til å få bilen igang da men
Vis hele sitatet...
Bensinpumpa starter jo når tenninga blir kortslutta..
Hvorfor koble ledninger, når man får alt riktig når man knekker bilen? Skjønner at det er mange som TROR de kan dette her, men som ALDRI har gjort dette!!

Det er sikkert ikke noe å skryte av, men jeg har i hvertfall papirer på at jeg kan dette....

G.
Hvis det å åpne en bil med sentrallås( dørene), skulle være ett problem, kan du jo prøve å få opp panseret (på en eller anne måte), og løsne kabelen som går fra pluss-polen på batteriet, vent 5-10 sek. og sette den på igjen. I dèt kabelen kommer borti polen, åpnes låsene automatisk... Oppdaget dette da jeg skulle bytte batteri på bilen til stefaren min
Sitat av Kakemonster
Hvis det å åpne en bil med sentrallås( dørene), skulle være ett problem, kan du jo prøve å få opp panseret (på en eller anne måte), og løsne kabelen som går fra pluss-polen på batteriet, vent 5-10 sek. og sette den på igjen. I dèt kabelen kommer borti polen, åpnes låsene automatisk... Oppdaget dette da jeg skulle bytte batteri på bilen til stefaren min
Vis hele sitatet...
Skal man inn i en bil med sentral lås, så er dette ofte enklere enn de uten sentral lås. Dette grunnet i at det skal lite til for å aktivisere masteren i sentral låsen, og dermed går dørene opp....

Dette er spes enkelt på f.eks Ford.. -> "Løft" hele døra via låsen, så går dørene opp.

G.
▼ ... noen uker senere ... ▼
stealth, du må aktivere PM
Uansett,

hvordan gjøres det på en Toyota granada ?
Ble kanskje litt feil det der da!... men er ikke mulig og gjøre om så:S
men er en nissan bluebird, noe lignende denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=976263

Hvordan tyvkobles den ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
stealth: siden du har litt peiling her spør jeg deg, er det noe dirkesett du anbefaler, helst bruke på bmw 95-00 modeller. Tenkte både på å komme seg inn i bilen og tjuvkoble bilen..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg veit om en dødsgammal boble jeg er hypp på å koble.
den har stått siden 50 tallet eller no og burde ikke være noe problem, trur jeg.
noen som har non tips?
Sitat av HellToPay
Jeg veit om en dødsgammal boble jeg er hypp på å koble.
den har stått siden 50 tallet eller no og burde ikke være noe problem, trur jeg.
noen som har non tips?
Vis hele sitatet...

Tro meg, så gammel bil og det er mer enn bare og slå ilag en par ledninger for og få start. Vist det er som du sier og den bilen har stått siden 50 tallet må du for det første garantert ha nytt batteri, og mest sannsynlig gjøre mer.

Men vist det har seg sånn at du bare skal "prøve" bilen en runde, og dette er en bil som en annen mann/kvinne vanligvis bruker så kan du klippe ned ledningene bak tenningslåsen. Husker jeg rett var det rød + rød /m sorte streker som skulle tvinnes ihop, også skal en annen bare ha kontakt akkurat når du starter bilen (den siste ledningen er til innslaget på starteren). Er uansett ikke mange ledningene på en boble, så burde ikke være noe problem og bare prøve seg frem
▼ ... over en uke senere ... ▼
okei, veit ikke åssen det er med alle biler men jeg har selv tjuvkoblet en 92 subaru av no slag, og en toyota corolla fra 89.. der var det lett.. kobla sammen alle ledningene og finner den som går til starteren.. det finner du ut ved å ta vekk en og en fra ledning klynga.. sett den tilbake i klnga viss starteren ikke stopper å gå når du fjerner den.. må nesten ha den til startermotoren utenfor viss ikke går jo startmotoren hele tiden og det vil man ikke ha no av

og forresten sånn jeg gjorde for å få av rattlåsen, det er ikke den beste måten sikkert men det funka, jeg rett og slett sparka i tenningslåsen til hele skiten falt av.. det gikk.. på subaruen så falt tenningslåsen av og inni var det bare et firekanta hull så du kunne få av rattlåsen med en skrutrekker..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av InTrance
folk jeg kjenner har opplevd det. Gammel ford sierra, det sitter vel 6 stenger inne i rattlåsen som låser den. De hadde vel knekket den neste helt. Men de kom i en sving hvor plutselig rattet låste seg
Vis hele sitatet...
Feil. Det er ein liten tapp som låser rattet. den er vel ca 6 mm tjukk og 6 mm brei. og 12 mm lang. Når du riv i alt du kan i rattet så skal du enkelt klare å ødelegge den. Eg har aldri opplevd det, men det kan hende at den vil låse seg igjen sidan den ligg løst der inne under eit deksel. Det du gjer då for å vere heilt sikker på at rattlåsen ikkje skal låse seg igjen (som sagt, det har eg aldri opplevd), så kan du skru ned følgande deksel som visst på bilete under. Då vil den tappen ilag med ein liten plastbit dette ut. Det er no 100% sikkert at rattet ikkje vil låse seg.

http://www.stud.hisf.no/~daniella/ratt3.jpg

Eg kan jo gå litt meir i detalj, sidan emnenamnet er "tyvkoble bil". Kanskje emnestarter blir litt skuffa, det er ikkje snakk om å tjuvkople noko bil her. Men gjere det på ein lettare og meir effektiv måte. Og du slepp også å ødelegge noko. (utenom rattlåsen, men den har jo du allerede ødelagd). Det er dessverre ikkje dei beste bileta, men skjønnar du ikkje opplegget her så bør du ikkje prøve å "tjuvkople" din eigen bil. Då kjem du nok til å ødelegge noko.

http://www.stud.hisf.no/~daniella/ratt1.jpg
http://www.stud.hisf.no/~daniella/ratt2.jpg

Der dei lilla rundingane og den lilla pila er signaliserar to skruar som held den bakre delen av tenningslåsen på plass. Sånn som denne tenningslåsen fungerar, så stikk du ein nøkkel inn på høgre sida. Og for å få lov å vri rundt så må jo den nøkkelen passe i sporet. Det går så eit stag igjennom "rattstammen" til venstre sida til den delen som kablane går inn på. Dette staget er rundt med ein ting ut på kvar side. Det er og taggete som f.eks. ein torx. Når du vrir nøkkelen så vrir dette staget rundt i den bakre delen og det er det som fører til at bilen startar/tenninga går på/radiohakket går på osv.

Det som er inne i den bakre delen er ikkje noko me treng å vete, men det er ein kobberspiral mei blykule rullande rundt. Etterkvart som du vrir så følg då den kula rundt, og det er det som avgjer kortid den skal starte og kortid berre tenninga skal vere på. Det er også ei fjør inne i denne delen som gjer at når du vrir til "hakk tre" når startaren slår inn, så sprett nøkkelen tilbake til "hakk to" som er tenningsposisjonen. Eg har hatt oppe denne delen eingong for å forske litt, men det er nokre år sidan så denne forklaringa er nok litt difus. Men som sagt, det er ikkje noko me treng å vete for å "tjuvkople" bilen.

Der som dei lilla rundingane er skjuler det seg to små skruar som er skrudd inn i nokre gjenga hol som er støypt i godset. Diameteren på holet er vel kanskje 4-5 mm. Du treng eit lite flat skrujern, evt. sånn symaskin-/datamaskinverktøy. Eg pleier å bruke desse fine skrujerna som er på leatherman'en min. Når du skrur ut desse to skruane, så dett den bakre delen av. Men det gjer ingenting, for den heng i dei kablane som straumen går igjennom. No er det egentlig fritt fram for å starte bilen.

http://www.stud.hisf.no/~daniella/ratt4.jpg

Noko sånt møter det etter at du har skrudd ut dei to skruane. I dette svarte holet i midten går altså det staget ifrå andre sia av tenningslåsen inn i. Her stikk du då eit flatt skrujern inn i og vri rundt. Då vil det fungere på same måte som om du stikk nøkkelen inn i nøkkelholet. DU har hakk ein, hakk to og hakk tre som du må vri til for å få startaren til å slå inn. Vips.... så har du start på bilen! Du treng ikkje halde skrujernet på plass. Den går automatisk tilbake til tenningsposisjon (hakk to) og vil stå her til du vri No kan du gjere kva du vil. Og du har faktisk ikkje ødelagd noko som helst. Du kan skru dette flott ihop igjen uten spor. Bortsett frå den knekte rattlåsen då.

Dette er skreve med utgangspunkt i ein Ford Sierra. Men eg trur dette skal virke på 70% av alle "gamle" bilar.


Eventuelle mottiltak for å sikre deg mot dette her:

SNAP-OFF ratt. Det er eit must. Det er eit ekstra nav som du sett utpå rattnavet og støttar ein rattype som blir kalla SNAP-OFF ratt. Dette er eit ratt (det ligg vel i namnet) som du kan ta med deg når du går ifrå bilen. Dette er ein operasjon som tar 1 sekund. Og det skadar jo ikkje å ta med seg rattet inn for kvelden når bilen er pakkert. Og har ikkje du ratt i bilen, så kan ikkje tjuvraddane køyre nokon plass med bilen.

På tegningane der på bakre delen av tenningslåsen med dei rosa rundingane er det to hol med skruar i. Du kan enten fylle igjen desse hola med loddetinn eller ei sveisefuge. Då kan dei ikkje skru det ut. Du kan og bore litt på sjølve skruen slik at du ikkje kan bruke eit skrujern til å skru den ut. Men skal du då eingong skru den ut så kan du berre bore opp skruen slik at du får den ut. Sjølvsagt, dei kan jo alltids klippe og kuke litt med ledningane, men då skal du ha god snøring på kva du gjer på. Og det tar mykje meir tid. Er det f.eks. ein narkis som skal stjele bilen så tviler eg på at han klarar å tjuvstarte den med hjelp av kablane.


Håpar dette er nyttig og lærerikt for nokon! Ikkje bruk det til noko ulovleg! Dette her var egentleg kun eit svar på spørsmålet til emnestartaren. Det er jo allerede 3 sider fulle av piss, så det er jo påtide at han får eit skikkelig svar. Som de kan sjå, det er veldig lett å tjuvkople gamle bilar.

- Grinder
skaff deg et koblingsskjema til den bilen du vil rappe somregel 4 eller 6 ledniger som gir 16 eller 36 ulike kombinasjoner. helst eldre biler da
gjør det på en gammal Volvo 240.. Dem er enkle å tjuvkople...
som eg sa, virker på 70% av dei gamle bilane. Litt lettare måte enn å prøve 36 ulike kombinasjonar med ledningane.
Vet dette er en gammel post, men hvis det fremdeles er noen som lurer kan det gjøres på denne måten:

Alle bilder som lages i dag er nesten umulig å tjuvkoble på denne måten, så det må gjøres på eldre bilder. En gammel Volvo var det jeg prøvde på. (240 - '86 mod.)

1. Kom deg inn i bilen. (Søk i forumet på hvordan dette kan gjøres (f. eks. "slimjim" kan brukes..)

2. Knekk rattlåsen. (Få gjerne noen til å hjelpe deg med å vri rattet HARDT frem og tilbake til rattlåsen er knukket)

3. Nå knekker du vekk all plasten under rattet. Bruk baksiden av en hammer eller lignende. (Dette kan være lettere om vinteren når det er kaldt, for da er plasten sprøere)

4. Stikk hodet inn i hullet. (Hullet plasten dekket til før du knakk den av) Se på baksiden av der du putter inn nøkkelen. Ut fra den delen går det to ledninger. (Farge varierer.) Napp ut begge ledningene "gni" de mot hverandre til bilen forhåpentligvis starter.
Sørg for at bilen står i fri eller at du clutcher når bilen tenner.

edit: Jeg sa det kunne være en fordel om det var kaldt for da var plasten mykere. Dette stemmer, men kulden er også en ulempe da det kan bli vanskeligere å få startet motoren.
Akk ja. Kvifor så brutalt? Grinder sin forklaring går like fort og utan så mykje herping.