Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3278
Her kan du legge ut navnet på antivirusprogrammet og hvorfor du har akkurat det. Og for de som ikke har noe kan plukke opp noen tips på hvilke det går an å bruke og hvilke de bør styre unna.

Jeg har avast fordi det er en jeg kjenner som anbefalte meg det.
Jeg har faktsisk ikke noe antivirus kjørende, men pleier og scanne med malevarebytes av og til.
Hvordan skal folk finne fram til denne tråden her da?
Du aner tydligvis ikke, da det er et stort antall tråder som tipser om antivirusprogrammer her....
Jeg bruker forøvrig MSE!
http://windows.microsoft.com/nb-NO/w...tials-download
Jeg har Norton. Billig og enkelt. Kjempefornøyd.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg har Norton. Billig og enkelt. Kjempefornøyd.
Vis hele sitatet...
''billig''?

Tror du er en av de ytterst få her på forumet som faktisk har betalt noe som helst for antivirusprogrammet ditt.
Selv brukte jeg AVG, men har det ikke instalert atm. Kjører malevarebytes en gang i blant though.
Sist endret av Bombasa; 11. november 2012 kl. 18:56.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
''billig''?

Tror du er en av de ytterst få her på forumet som faktisk har betalt noe som helst for antivirusprogrammet ditt.
Selv brukte jeg AVG, men har det ikke instalert atm. Kjører malevarebytes en gang i blant though.
Vis hele sitatet...
Liker å betale for det jeg bruker. Skikkelig kundeservice og god samvittighet
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg har Norton. Billig og enkelt. Kjempefornøyd.
Vis hele sitatet...
billig?
er dyrer en mse som er gratis, og forresten mye bedre også

Selv bruker jeg mse, og har brukt det siden ms kom med det en gang i 2009.
jeg kjører også malwarebytes og spybott, samt adblock i netleseren.
Også sefølgelig en god dose sunn fornuft
Har ingen, bruker mac.
Tror ikke vi trenger fler antivirusprogram tråden om du søker så er det nok av tråder ute.

om du hadde tenkt at dette skulle være en slags samletråd burde du valgt en annen tittel tho....
Sitat av Frufsa Vis innlegg
billig?er dyrer en mse som er gratis, og forresten mye bedre også
Vis hele sitatet...
Billig etter mine standarer :P
Hva som er best for deg er vel helt opptil deg. Jeg laster ikke ned noenting, kun noen torrents jeg stoler på, og har derfor sjelden bruk for antivirus.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Espen2308 Vis innlegg
Har ingen, bruker mac.
Vis hele sitatet...
da har du av da
det er bare innebygd i os'et, slik som mse er innebygd i windows 8
Sitat av woff Vis innlegg
Hvordan skal folk finne fram til denne tråden her da?
Du aner tydligvis ikke, da det er et stort antall tråder som tipser om antivirusprogrammer her....
Jeg bruker forøvrig MSE!
http://windows.microsoft.com/nb-NO/w...tials-download
Vis hele sitatet...
Har problemer med å laste ned MSE siden jeg klarte å laste ned den oppdateringen som fant piratkopiering. Brukte WAT remover til å fjerne den, men kan fortsatt ikke installere MSE (Selv om jeg har "Genuin" Windows).

Noen som har en idé?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har problemer med å laste ned MSE siden jeg klarte å laste ned den oppdateringen som fant piratkopiering. Brukte WAT remover til å fjerne den, men kan fortsatt ikke installere MSE (Selv om jeg har "Genuin" Windows).

Noen som har en idé?
Vis hele sitatet...
ja, fjærn removewat, da den ikke funker lenger og bruk windowsloader istedetfor
Sitat av fatfro Vis innlegg
Billig etter mine standarer :P
Vis hele sitatet...
Såpass.

[COLOR="White"]Titegn[/COLOR]

Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja, fjærn removewat, da den ikke funker lenger og bruk windowsloader istedetfor
Vis hele sitatet...
har du en god download link til windowsloader?
Bruker mse. Det er enkelt, og det fungerer bra og er 100% gratis.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
har du en god download link til windowsloader?
Vis hele sitatet...
bruker selv denne:
http://thepiratebay.se/torrent/67801...eloaded_-_DAZ_[Team_Rjaa] (regner det går bra å linke til en torrent når det ikke er et "pirat" program i den forstan)
Windows Defender i Windows 8. Ingenting mer
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja, fjærn removewat, da den ikke funker lenger og bruk windowsloader istedetfor
Vis hele sitatet...
Hvordan fjerner jeg removewat?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan fjerner jeg removewat?
Vis hele sitatet...
du åpner removewat, og trykker restore wat
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du åpner removewat, og trykker restore wat
Vis hele sitatet...
Åh da må jeg laste ned RemoveWAT igjen da
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Åh da må jeg laste ned RemoveWAT igjen da
Vis hele sitatet...
du må nok det ja
Eset nod 32.
Skal ikke dette være et av de bedre?
MSE Super enkelt, super billig, og null mas! Elsker det rett og slett! Ser på folk som bruker avast, og rister på hode, AVG og for den sags skuld, syns det er håpløst å finne fram...
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du må nok det ja
Vis hele sitatet...
Jeg fjerna WATremover og installerte Loader 2.1.7, det hjalp ikke. Nå er jeg ikke genuin lenger :/
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg fjerna WATremover og installerte Loader 2.1.7, det hjalp ikke. Nå er jeg ikke genuin lenger :/
Vis hele sitatet...
det er fordi du må kjøre en slik genuin test, det står i readme filen, som jeg regner med du leste?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
det er fordi du må kjøre en slik genuin test, det står i readme filen, som jeg regner med du leste?
Vis hele sitatet...
Jepp. Funka ikke. Gjorde en scan med "sfc.exe /scannow" funka heller ikke.

Skjønner ikke hva du mener med at loader er bedre enn watremover, WATremover tok den med engang...

Neste gang skal jeg ikke prøve å fikse noe som ikke er ødelagt.
Sist endret av Xernox; 11. november 2012 kl. 19:48.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jepp. Funka ikke. Gjorde en scan med "sfc.exe /scannow" funka heller ikke.

Skjønner ikke hva du mener med at loader er bedre enn watremover, WATremover tok den med engang...

Neste gang skal jeg ikke prøve å fikse noe som ikke er ødelagt.
Vis hele sitatet...
det står på den "offisielle" removewat dl siden at den ikke er suporta lenger, og at man skal bruke windowsloader istedetfor.
jeg hadde selv problemer med mse når jeg brukte removewat, men når jeg reaktiverte med windowsloader funka det med en gang.

Eneste jeg kan tenke på er at du har enterprise. Og da må man aktivere via noen russiske servere (faktisk!) husker ikke hvordan nå, men om du googler litt finner du det nok ut(om du bruker enterprise vell og merke)
Sitat av Frufsa Vis innlegg
det står på den "offisielle" removewat dl siden at den ikke er suporta lenger, og at man skal bruke windowsloader istedetfor.
jeg hadde selv problemer med mse når jeg brukte removewat, men når jeg reaktiverte med windowsloader funka det med en gang.

Eneste jeg kan tenke på er at du har enterprise. Og da må man aktivere via noen russiske servere (faktisk!) husker ikke hvordan nå, men om du googler litt finner du det nok ut(om du bruker enterprise vell og merke)
Vis hele sitatet...
Nei jeg bruker Ultimate. Går tilbake til WATremover jeg da. (som sikkert ikke fungerer nå)...
Kjører ingen antivirus programmer. Synes det bruker for mye ressurser på pcen.
På pc'en som står som mediaspiller opp mot TV'en kjører jeg Avira. Dette er stort sett fordi jeg så en tråd i et hackerforum for noen år tilbake der gutta diskuterte hva slags antivirus som de hadde mest problemer med unngå. Når avira ble en av toppprogrammene der så tenkte jeg at det måtte være et passende antivirus å ha på hjemmepc'en. Og så finner jeg det veldig lett og det er enkelt for meg å bruke. Det skal sies at det har et par irriterende popups nå og da, men det har jeg blitt vandt til å leve med.

På jobb-pc'en bruker jeg FSecure. Kun fordi det er svært sikkert med en høy score i alle tester, det kan være det mest hardcore antiviruset som er å få tak i.

På de andre pc'ene mine jeg kjører jeg linux så jeg trenger ikke all verden av beskyttelse på dem.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bruker ikke anti-virus.
Brukt Avast (free edition) i 5 år, aldri hatt virus på pcn, kan anbefales på det varmeste
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
Såpass.

[COLOR=White]Titegn[/COLOR]



har du en god download link til windowsloader?
Vis hele sitatet...

http://forums.mydigitallife.info/thr...se-information
Nyeste release ligger på forumet tråden deres.
Er ikke verre en og google.
Kjører en combo av Avast!, Malwarebytes Anti-Malware og Sandbox. (Sandboxer alle filer jeg er usikkre på.)

Har ikke hatt virus så lenge jeg har kjørt den comboen. Men nå er jeg ganske flink til å ikke åpne feil ting.
Kjørte i et par år uten, hadde ikke virus da heller.
Sist endret av Bruskork1; 11. november 2012 kl. 21:02.
Kaspersky Anti-Virus, fordi jeg fikk det gratis med hovedkortet
Bruker MSE men skal bytte til Avira en eller annen gang.
Jeg tror egentlig ikke jeg bruker noe særlig antivirusprogram, men det følger vel med Windows 8 som jeg bruker.?
Bruker Avast på alle maskinene jeg tar i. Var før fan av AVG men det var litt for resursintensivt i min mening.
Microsoft Security Essentials.
Sist endret av Legacy; 11. november 2012 kl. 22:39.
MalwareBytes og MSE. De funker begge ypperlig
På stasjonære har jeg Trend Micro Internet Security (noe forbanna drit).

På laptopen bruker jeg Ubuntu, så trenger ikke anti-virus.
▼ ... over en uke senere ... ▼
MSE
AVG, fungerer greit nok.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Brukt Avast (free edition) i 5 år, aldri hatt virus på pcn, kan anbefales på det varmeste
Vis hele sitatet...
kjører avast!(mener at det er utropstegn i navnet, hehe : ) ) selv, veldig fornøyd!!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Bruker Avast! Ingen problem så langt
Nod32 på en maskin, fordi det skal være enkelt og bra. Mindre ressurskrevende enn mye annet. Men koster litt.
AVG på den andre. Mest fornøyd med AVG, fordi den virker ekstremt lite ressurskrevende. Hvor bra den faktisk er å oppdage virus vet jeg ingenting om. Men det merkes knapt at den er der og setter du den midlertidig ut av funksjon så ER den faktisk det også, i motsetning til feks norman.
sikkerhets freak
32 3
Jeg bruker kaspersky på jobb pc'en, på min private bruker jeg ikke virusprogram siden det ikke er noen harddisk på den:P og har avast på serverpc'en.
Freak Antivirus 2012. Har lisens frem til nso kaster meg ut

Ellers funker Avg internet security 2012.
Bruker bare avg..
Windows 7 - Windows Security Essentials

Womdows 8 - Windows Defender (Samme som WSE)

Begge er gratis.

Tester av diverse antivirus:

http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/

http://www.hardware.no/artikler/pass...c-en_din/89589
Sist endret av Zolly; 26. november 2012 kl. 11:22.