Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 669
Hei !

Det virker som den stasjonære jeg bruker har helt uten videre bestemt seg for å ta kvelden.
Når jeg prøver å skru den på, reagerer verken mus, tastatur, eller skjerm.
Ser at skjermen skjønner at den blir koblet til noe, men den skjønner på en måte ikke hva det er. (Om du skjønner hva jeg mener..)
Har prøvd å plugge ut alle kabler og ventet en stund, for så å prøve igjen, uten noe resultat.

Brukte den i går, og den fungerte like greit som den alltid har gjort.
Har ikke lastet ned noe 'lurum skurum', så virus er utelukket.

Noen som vet hva som kan være galt, og forhåpentligvis ha en løsning på dette?
Hei! Vil gjerne hjelpe deg med å presisere det du sier om at skjermen skjønner at den er tilkoblet noe, men ikke vet hva er:

Skjermen får signal, men ikke data.

Her er det kanskje skjermkortet eller skjermkabelen som feiler. Da jeg opplevde samme problem, var det ihvertfall kabelen som var defekt.

Hvilken kabel bruker du? VGA? DVI? HDMI? Hvilket skjermkort?
Trådstarter
Bruker DVI for øyeblikket, er ikke sikker på skjermkortet da det ikke er min maskin. Men han mener det er AMD Radeon 5750, eller noe i den dur.
EDIT:
Gjelder jo også både mus og tastatur, så tror ikke det er skjermkortet det er noe galt med.
Kanskje det er hovedkortet som feiler?
Sist endret av kjodiz; 17. august 2013 kl. 12:24.
Ok. Prøv å resette CMOS / BIOS.

Du gjør det ved å koble fra strømmen til pcen og fjerne klokkebatteriet i hovedkortet. Trykk så inn powerknappen i 10 sek for å tømme pcen helt for strøm.
Legg så batteriet tilbake og koble på strøm igjen.

Works?
Trådstarter
Beklager sent svar.
Renset innsiden, sørget for at alt av ledninger der inne satt godt, flyttet rundt på de på utsiden, og etter noen reboots begynte den å funke igjen

Rakk dessverre ikke prøve å resette CMOS/BIOS, men tusen takk for hjelpen uansett