Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 790
Hei igjen !

Etter en lang kamp om å få fikset et problem med en DNS, har jeg endelig kommet hjem hvor alt (vanligvis) fungerer fint.

Men nå, av en eller annen grunn, har Java bestemt seg for å slutte å virke..
Har prøvd å reinstallere, men når jeg laster ned Java Runtime Environment får jeg følgende feilmelding:
The installer cannot proceed with the current internet connection settings.

Har sjekket alt av proxy i både IE(som heller ikke fungerer av en eller annen grunn), og Mozilla, men alt er som vanlig, og Mozilla fungerer til alt untatt det som krever Java..

Har også sjekket at alt er som det skal være når det kommer til de endringene vi gjorde da vi prøvde å få fikset DNS-problemet, hvor alt også er som før..

Google har ikke mer å gi meg, så jeg håpet at en freak har kjennskap til dette problemet !

EDIT: Alt fungerer som det skal i en virtuell XP maskin, så det er ihvertfall ikke nettet det er problemer med.
Sist endret av kjodiz; 4. november 2012 kl. 07:03.
Jeg finner mange forskjellige løsninger på Google, hvilke har vist seg å feile?

Har du f.eks prøvd:
Open an instance of IE8 32-bit to this page & follow the instructions for Win7 64-bit: http://www.java.com/en/download/faq/java_win64bit.xml
Vis hele sitatet...
Eller:
Remove old versions first, using JavaRa.

Download JavaRa to your desktop and unzip it to its own folder
Run JavaRa.exe (Vista users! Right click on JavaRa.exe, click Run As Administrator), pick the language of your choice and click Select. Then click Remove Older Versions.
Accept any prompts.

Then, go here: http://java.com/en/download/manual.jsp
Download offline version and install it.
Vis hele sitatet...
Hvilket OS har du? Hvilken nettleser bruker du?
Sist endret av Diox; 5. november 2012 kl. 13:00. Grunn: Skriveleif
Har Win7 64-Bit, og bruker FireFox.

Jeg finner mange forskjellige løsninger på Google, hvilke har vist seg å feile?
Vis hele sitatet...
-Har prøvd den vanlige nedlastingen på siden deres, (både online og offline) hvor begge gir den samme feilmeldingen.
-Har prøvd å avinstallere både Java og Java Runtime, for å re-installere, men da endte jeg bare opp uten Runtime.
-Har sjekket innstillingene i IE og FireFox, og de er som de skal være.
-Har prøvd å avinstallere IE


Mener å huske at jeg prøvde den øverste, men den nederste virker ny.

Takker for tipsene, og skal prøve dem når jeg kommer hjem !

UPDATE:
Da har jeg prøvd begge forslagene, men problemet er der fremdeles.
Får installert Java, men ikke Java Runtime Environment..

Derimot har det dukket opp flere ting som kanskje kan være til hjelp for de med litt mer peiling på dette området:

Jeg får ikke brukt IE. Hvis jeg skriver f.eks google.com, endres URL'en til http:///
Får ikke connection med spotify (error 4)
Og Rainmeter klarer ikke å hente informasjon fra nett

Har snakket med en fra Loqal i sikkert 20 min, hvor ingen av oss har noen som helst anelse om hva som er greia.
Modemet er tilbakestilt til fabrikkinstillinger, og alt av tilkoblings'stuff' på maskinen er som det skal være (mener jeg)

Noen flere idéer?

EDIT:

Nå har også mappene begynt å åpne seg i nye vinduer istedenfor i samme.
Har sjekket innstillinger og registry, men alt er som det skal være..

Dette ligner mer å mer på malware, spør du meg.

Har søkt gjennom maskinen med MalwareBytes, SuperAntiSpyware, og MSE, men ingen finner noe som helst.
LØST:

Viste seg å være en Windows Update jeg ikke hadde kjørt.
Har vel undervurdert hvor viktig de faktisk er !