Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 735
Er stasjonert hos en kompis, i et lite håp om å få til et LAN, noe som feiler ganske hardt..

Vi er for øyeblikket 3stk som sitter på samme switch, men bare en av oss har tilkobling til nett.

Vi har prøvd en router, og to forskjellige switcher, hvor dette har vært det beste resultatet.
Vi har prøvd både statisk og dynamisk IP, uten hell.

Restarting av modem har vært uten nytte.
Hans kjære far ba oss prøve noen ting (som har litt mer peiling enn oss på dette området), uten bedre resultat.

Ifølge hva jeg har skjønt, kommer vi oss ikke forbi gatewayen (modemet), og ut til vårt kjære internett.

Noen som vet hva som kan gjøres for å få fikset dette?
Hvilken ISP brukes i huset dere er i?
NextGenTel
(beklager sent svar...)
Prøv dette:

Koble en PC til routeren mens den er på (ikke ha noe tilkoblet utenom denne ene PCen). Se om du får IP fra routeren, hvis ikke sett statisk IP til 192.168.0.10 Prøv å gå inn på administrasjonssiden til routeren (vanligvis 192.168.0.1). Om ikke dette går sett statisk IP til 192.168.1.10 og prøv 192.168.1.1 .

Når du har kommet deg inn se om du finner noe som heter 'NAT' og slå det på om det allerede ikke er slått på. Slå også på 'DHCP' om du måtte sette statisk IP i stad.

Så: Prøv å koble kabelen fra modemet inn i WAN/uplink porten på routeren (denne ligger som regel litt lengre ved siden av de andre "normale" portene bak ruteren og er kanskje i en annen farge). Og koble til andre datamaskiner eller switcher i de andre "normale" portene til routeren.

Dette er det jeg kan komme på utifra den informasjonen du har gitt. Vet ikke hva du har prøvd tidligere.

Edit: Eller gjør det enklere enn det jeg sa tidligere. Prøv å sette inn strømmen til routeren og la den starte opp (ikke ha noe annet tilkoblet). Trykk og hold inne reset knappen (bak på routeren). Skal være et lite hull hvor det står reset ovenfor, du må gjerne bruke en nål el.l. for å nå den. Hold den inne i noen sekund til du ser at noe skjer med routeren (lysene blinker annerledes/som om den starter opp på nytt). Prøv så å koble opp slik jeg nevnte tidligere.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
CryptoN : Det er vel somregel rundt 30sekunder for å resette en router?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
CryptoN : Det er vel somregel rundt 30sekunder for å resette en router?
Vis hele sitatet...
Avhenger kanskje litt, men tror det går rimelig kjapt. Den slår seg også av og på under denne prosessen, og det er oppstarten som pleier å ta tid.