Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1351
heisann!

har seg sånn at jeg nå har begynt på vgs, alle har fått hver sin maskin og er jo selvfølgelig noen som skal da benytte seg av shutdown kommandoene... noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan unngå å bli avsluttet? vet at jeg kan bruke shutdown -a osv, men er det noen mulighet for at jeg skal slippe å gjøre dette hver gang? og helst at ingen kan skru av meg men at jeg kan skru av andre, vist mulig?
Lokal sikkerhetspolicy -> Lokale policyer -> Slå av systemet
evt. lage en .bat som looper shutdown -a

Men den løsningen er vel mer "for the lulz"
Sitat av kjodiz Vis innlegg
evt. lage en .bat som looper shutdown -a

Men den løsningen er vel mer "for the lulz"
Vis hele sitatet...
vist noen da bruker kommandoen -t 00 vill ikke det ha no effekt...
Skal nok ha det.

Maskinen skrur seg ikke av instantly selv om noen kjører på med en -t 0, så det skal funke med å loope den.

Men som sagt, er denne løsningen mer "for teh lulz", og det er nok løsningen til Rolls som er det beste.
Har du ikke tilgang til de rettighetene, ville jeg ihvertfall brukt det som en midlertidig løsning.
Det at andre kan ta remote shutdown på andre PCer i domenet er lol. Si i fra til administrator og be han sette opp skikkelig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva er det jeg må fjerne i Lokale policyer for at andre ikke skal kunne skru av maskinen min?
foreløbig er det disse som kan:
administratorer
brukere
sikkerhetskopioperatører
Dette skal vell strengt ikke kunne gjøres via nettverket etter Windows XP service pack 1/2 ?
Sitat av hurdur Vis innlegg
Dette skal vell strengt ikke kunne gjøres via nettverket etter Windows XP service pack 1/2 ?
Vis hele sitatet...
så lenge maskinene er i samme domene, og group-policy er satt til å tillatte det, så jo. Og dette er ofte tilfellet på skoler.
Sitat av etse Vis innlegg
så lenge maskinene er i samme domene, og group-policy er satt til å tillatte det, så jo. Og dette er ofte tilfellet på skoler.
Vis hele sitatet...
jepp, er satt i samme domene, forbanna dritt!
Hva slags data ansvarlig har dere da? Han virket sløv for å si det sånn, jeg går fortsatt på ungdomskolen og til og med her er dette ordnet. tsk tsk tsk
Sist endret av knivibaguet; 10. november 2012 kl. 17:21.
Sitat av MarkusPe Vis innlegg
heisann!

har seg sånn at jeg nå har begynt på vgs, alle har fått hver sin maskin og er jo selvfølgelig noen som skal da benytte seg av shutdown kommandoene... noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan unngå å bli avsluttet? vet at jeg kan bruke shutdown -a osv, men er det noen mulighet for at jeg skal slippe å gjøre dette hver gang? og helst at ingen kan skru av meg men at jeg kan skru av andre, vist mulig?
Vis hele sitatet...
Hvilken kommando er det de andre bruker?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
cmd-> "net view" Da ser du pc-navn og IP til enheter koblet på nettet.
cmd-> "shutdown -i" Legg til ip adresser, og legg til tekst slik som "jej hackka deg!1"

Edit: Disse tjeneste er deaktivert etter XP sp 1 som noen nevner over, samme med messenger tjenesten (netsend) Men disse kan aktiveres igjen.
Sist endret av Fleff; 10. november 2012 kl. 17:48.