Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1001
Hei, freaks!

Eg har installert en beta versjon av Windows 8, på komputeren min som frå før av brukte (blant annet) Windows 7.

Et av problemene eg har fått er at Minecraft ikkje vil starte, altså eg får bluescreen, eller kva det heter.

Eg har sjeket versjon min av Java, og det der, og eg har ikkj installert noen modifiseringer.
Sitat av ChillKill Vis innlegg
Hei, freaks!

Eg har installert en beta versjon av Windows 8, på komputeren min som frå før av brukte (blant annet) Windows 7.

Et av problemene eg har fått er at Minecraft ikkje vil starte, altså eg får bluescreen, eller kva det heter.

Eg har sjeket versjon min av Java, og det der, og eg har ikkj installert noen modifiseringer.
Vis hele sitatet...
Du har drivere installert/oppdatert?
Du må komme med mer info... Får du bluescreen i wondows, eller er det kun minecraft som feiler? Vet at mine craft sliter fordi det ikke er OpenGl drivere til alle kort enda/du har kankje ikke installert dem?
Eg får bluescreen i MineCraft, siden det kræsjer.
Prøv å reinstaller/oppdater grafikk-kort drivere.
Får du noen feilmelding i minecraft før maskinen går i bluescreen?
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Hvis det kommer feilmeldig før det kræsjer. Siden den vil gi litt mer info om hva som er feil.
Er det dette som skjer?
Sitat av kjodiz Vis innlegg
Er det dette som skjer?
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat slik.
Kan være fordi minecraft ikke virker generelt i windows 8 ? Mener å ha hørt om det før.
Sitat av ChillKill Vis innlegg
Ja, akkurat slik.
Vis hele sitatet...
Ville isåfall ha sjekket om skjermdriverne er rett installert (og av rett type), og om du bruker rett versjon av Java. (32- eller 64-bit)
Eg har også Ubuntu, og der fungerer Minecraft helt fint.