Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 946
Hey freaks.

Har noen stressende jobb-relaterte uker foran meg, og har kommet i en periode med masse panikkangst osv. Har jo hørt om dette før, men noen anbefalte meg dette nettopp.

Er det noen som har noen erfaringer rundt dette de vil dele? Søker man det opp så får mange motstridene meninger.

Jeg har tatt sopp et par ganger før og det er gøy det, men jeg tenker KUN for å dempe ekstrem angst og panikklidelser når jeg er på steder jeg ikke kan ha disse utfallene.

Er det noe som er verdt å prøve eller er det bare bullshit?
Sopp er ikke angstdempende.
Det vil bare bli et helvete for deg...

Edit: Nå er ikke jeg noen ekspert må mikrodoser, men selv på lave doser Sopp får jeg alltid perioder med kraftig angst og det som verre er.
Sist endret av Montezuma; 23. juli 2022 kl. 16:44.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Sopp er ikke angstdempende.
Det vil bare bli et helvete for deg...

Edit: Nå er ikke jeg noen ekspert må mikrodoser, men selv på lave doser Sopp får jeg alltid perioder med kraftig angst.
Vis hele sitatet...
Ja, var noe slikt jeg tenkte selv. Da dropper jeg det. Selv med angst har jeg hatt det fint på sopp, så jeg trodde muligens dete kunne være litt sannhet i det. Det siste jeg vil er å få enda høyere angst enn baseline i en jobbsammenheng osv.

Har gått på antidepressive mot angst i mange år, sluttet fordi det fikk meg til å føle meg tom og mye mer. Er bare desperat etter å få noe som kan hjelpe med angsten, og kan ikke proppe i meg valium hver dag får det vet vi alle ikke går bra.
Jeg vil ikke oppmuntre deg, men vil heller ikke at du skal gi opp prosjektet. Prøv å finne erfaringer om dette flere steder. Jeg har dessverre ingen erfaringer med angst og sopp. Men jeg har litt erfaring med mikrodosering, og det er utelukkende positivt for min del. Det betyr jo ikke at det funker bra på alle og i mot alt.
Hei!
Har brukt psychedelier i mange år. Over drev veldig de første årene, og fikk veldig mange både positive og negative opplevelser, men ved det å takle de negative , vokste jeg veldig.
Senere har jeg prøvd mikrodoseringer over tid, og jeg føler jeg fikk mye igjen for det. Man får gått i dybden av seg selv, får ryddet opp i tanker og følelser, man blir mer fascinert av livet og detaljer rundt seg.
Jeg vil anbefale å være forsiktig hvis du velger å prøve det ut. Start med veldig små doser, prøv deg frem. Blir dosen for stor, blir man fort overveldet av "alt"... Personlig tror jeg det kan ha en positiv effekt, kanskje en "lifechanger"...
Hvor lav dose av feks. Flein kan man regne som mikrodosering?
Å hvor ofte redoserer man?

Har tenkt på dette før i tiden så har det gått i glemmeboka til jeg så denne tråden.
Sist endret av KjellFresh; 23. juli 2022 kl. 18:16. Grunn: Skriveleif
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hvor lav dose av feks. Flein kan man regne som mikrodosering?
Å hvor ofte redoserer man?

Har tenkt på dette før i tiden så har det gått i glemmeboka til jeg så denne tråden.
Vis hele sitatet...
Litt usikker, men med lsd så er det gjerne 1/10 vanlig brukerdose.
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Det er ikke konkludert den ene eller andre veien om mikrodosering av psilocybin har noe for seg eller ikke. Om du vil lese litt om praksisen, samt ta en titt på noen primærkilder i form av studier og metastudier kan du se til side 30-32 og side 100 i boken lenket i signaturen min.

Ett lite utdrag fra side 100:
En nyere studie publisert i 2021 påviste en positiv effekt assosiert med mikrodosering, men
denne effekten var til stede uavhengig av om kapselen som ble inntatt inneholdt virkestoff eller
ikke(!). Dette er en kraftig indikasjon på at det er placebo-effekten — og ikke psilocybin — som
står bak eventuelle positive effekter ved mikrodosering.
Vis hele sitatet...
Wonko