Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1183
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg tok mdma for noen månder siden. Endte jeg opp med så sterke hallusinasjoner at jeg trodde de var helt ekte, som av for eksempel folk eller samtaler. Når det er så ekte at man tror det er ekte der å da kan man kalle det delirium eller er det hallisunasjoner?
Delirium eller psykose uansett er det der ikke normalt på mdma
Sist endret av Harek; 9. juli 2022 kl. 22:27.
Det der kan skje på høyere doser, eller om du blander med spesielt weed. Alkohol kan også øke forvirring.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Delirium er noe du får som følge av alkoholabstinenser.

Det du fikk er hallusinasjoner
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Delirium er noe du får som følge av alkoholabstinenser.

Det du fikk er hallusinasjoner
Vis hele sitatet...
Kan da bli delirisk av mye mer enn alkoholisk delir.

Ts: Tror det er umulig å svare på for oss, men ville tatt en mindre dose neste gang.
Det er en greie med MDMA at noen (mange?) får hallusinasjoner etter å ha tatt for mye (ikke nødvendigvis farlig mye, men mye). MDMA konverteres til MDA i kroppen, MDA er mer hallusinogen (også mer giftig for hjernen, men hallusinasjonene er ikke en indikasjon på giftighet, bare så det er sagt) enn MDMA. Ved høye doseringer av MDMA vil du følgelig få en større opphopning av MDA som gir de karakteristiske livaktige og finurlige visuals.

Så spørsmålet blir da - forstår du at det du ser ikke er ekte (som f.eks. på moderate doser LSD/sopp)? Da er det pseudohallusinasjoner/"liksomhallusinasjoner".

Ekte hallusinasjoner er de du ikke klarer å skille fra virkeligheten. Psykose og delirium, som Relevant skrev, kan ha mange årsaker og gir gjerne ekte hallusinasjoner = større fare for å handle ut ifra det man ser fordi i ditt hode gir det mening at det du ser er ekte og oppleves som alt annet i ditt liv.
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Det er en greie med MDMA at noen (mange?) får hallusinasjoner etter å ha tatt for mye (ikke nødvendigvis farlig mye, men mye). MDMA konverteres til MDA i kroppen, MDA er mer hallusinogen (også mer giftig for hjernen, men hallusinasjonene er ikke en indikasjon på giftighet, bare så det er sagt) enn MDMA. Ved høye doseringer av MDMA vil du følgelig få en større opphopning av MDA som gir de karakteristiske livaktige og finurlige visuals.

Så spørsmålet blir da - forstår du at det du ser ikke er ekte (som f.eks. på moderate doser LSD/sopp)? Da er det pseudohallusinasjoner/"liksomhallusinasjoner".

Ekte hallusinasjoner er de du ikke klarer å skille fra virkeligheten. Psykose og delirium, som Relevant skrev, kan ha mange årsaker og gir gjerne ekte hallusinasjoner = større fare for å handle ut ifra det man ser fordi i ditt hode gir det mening at det du ser er ekte og oppleves som alt annet i ditt liv.
Vis hele sitatet...
Vet lite om delirium, så derfor spør jeg. Men ja forsto ikke at hallusinasjonene var ekte helt til de feks forsvant. Det var helt ekte mennesker jeg så kunne ikke trodd på at det var hallusinasjoner der å da. Tok relativt lav dose. Hørte også musikk som ikke var der i huset som hørtes 100% ekte ut og flere ting
New generation
colakork's Avatar
Det har skjedd med meg og.

Helt realistiske hallusinasjoner som interakterer med miljøet. Type, så en person i stua som hoppet rundt og tok bilder av med med et stort kamera, jeg var så utav det at jeg ikke tenkte noe særlig på det før dagen etterpå .

Hvis du ikke har sen-plager av det så gikk det fint og du fikk opplevd noe nytt!
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet lite om delirium, så derfor spør jeg. Men ja forsto ikke at hallusinasjonene var ekte helt til de feks forsvant. Det var helt ekte mennesker jeg så kunne ikke trodd på at det var hallusinasjoner der å da. Tok relativt lav dose. Hørte også musikk som ikke var der i huset som hørtes 100% ekte ut og flere ting
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg tok du?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du være sikker på at det bare var MDMA du tok og ikke noe annet?
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Det har skjedd med meg og.

Helt realistiske hallusinasjoner som interakterer med miljøet. Type, så en person i stua som hoppet rundt og tok bilder av med med et stort kamera, jeg var så utav det at jeg ikke tenkte noe særlig på det før dagen etterpå .

Hvis du ikke har sen-plager av det så gikk det fint og du fikk opplevd noe nytt!
Vis hele sitatet...
De eneste sen plagene jeg har fått er vel rykninger her å der og stemmer hodet om natten
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du være sikker på at det bare var MDMA du tok og ikke noe annet?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg jo ikke, siden det var ecstasy piller. Venninna mi tok også og endte ikke opp med halliser. Samme med meg de to andre gangene. Det var bare akkurat den gangen jeg tok litt mere enn før også endte jeg opp med halliser.
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mange mg tok du?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men tok ca en halv lilla domino