Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4062
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke tatt Paralgin forte på 7 dager. Brukt PF i mange år. De fysiske abstinenssymptomene er borte, bortsett fra RLS som plager meg kraftig. Får heller ikke sove noe særlig. Kjenner på litt uro, og kanskje noe lett angst.

Noen som kan si noe om når jeg kan forvente at RLS demper seg, og søvnen bedres?
Anonym bruker
"Farlig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan vare en stund! Men mange ting som kan hjelpe. Det beste er om du kan få noe mild benzo av lege f.eks, men om det ikke lar seg gjøre, eller du ikke har lyst så skal det hjelpe å få i seg mer magnesium. Det finner man vel på apotek og kostholdbutikker ( i tillegg til i mat som nøtter blant annet)
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøvd magnesium, men kan ikke si det hjap noe. Benzo vil jeg ikke ha.

Hjelper noe å gå turer, og massere, men hjelpe meg så plagsomt det er på kvelden. Kribler mye i bein og armer, og umulig å holde seg rolig.

Er det snakk om uker, eller måneder tro?
Anonym bruker
"Farlig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg, har det vart to uker tidligere. Z-Hypnotika for å sove kan også hjelpe veldig, men leser deg slik at du vil unngå medikamenter. Da er det nok bare å google RLS, og smøre seg med tålmodighet. Det går jo over til slutt. Lykke til!
For meg hjelper det å strekke, bøye, rister og knebøy, manualer etc. Det funker vanligvis ganske umiddelbart, men er avhengig av å sovne inn ganske fort første det får bygget seg opp igjen.

Har slitt med rls så lenger jeg kan huske, så det er ikke rus relatert i mitt tilfelle.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Strekke leggene virker for meg. Noen ganger virker ibux, noen ganger ikke.

Kan jeg spøre hvor mye du gikk på om dagen før du slutta?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for alle svar.

Nå har jeg lagt meg, og stått opp igjen 2 ganger grunnet RLS. Kul umulig å ligge i ro i senga.

Det hjelper å strekke, samt bevege armer og bein, men effekten er ganske kortvarig. Har prøvd Ibux og Paracet uten virkning.

Benzo og annet vanedannende vil jeg holde meg unna, så langt det går.

Jeg har brukt Paralgin forte og Tramadol vekselvis i nesten 4 år. Opptil 8 PF daglig, og omtrent 6 Tramadol. Kuttet først Tramadol, som gikk overraskende greit, selv uten nedtrapping. Trappet ned PF over 2 uker, før jeg sluttet tvert. Kjipe abstinenser, men de fysiske er over, så nær som RLS.

Jeg får finne frem den store tuba med tålmodighet, og satse på at det gradvis går over om et par uker.
synes det virker lovende at du vil unngå benzo. Har selv godt av opiater mange ganger og det mest effektive for å komme seg fortest mulig etter min erfaring er å trene så mye som mulig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sist jeg sluttet var det ikke skkkelig over før dag 90 dessverre :/
Etter 20 år med RLS, så er det eneste tipset jeg kan gi deg å åpne viduene og få nokså kald luft inn på rommet. Hvis du ikke får sove i det hele tatt, så hjelper en tur. Men kaldt rom er desidert det som funker best for meg. Og da snakker jeg typ 12-15 grader. Eller tilsvarende temperatur som er ute. Jeg har også en vifte som blåser på beina mine hele natta.
Sist endret av IW2022; 11. mai 2022 kl. 19:01.
Nå kommer det et skikkelig kjærringråd her men har slitt med urolige ben siden barndommen og det mor gjorde var å knyte en tråd av rød ull rundt anklene mine, utrolig nokk ble føttene rolige. Høres kanskje rart ut men dette funker.
På vinteren har jeg faktisk gått ut i sneen med bare føtter,kulde hjelper. Kaldt vann det samme. Ulltråd flere ganger rundt leggen også jeg fikk alimemazin for søvn problemer etter slutt på ooxy,funker kjempebra. Er vistnok ikke vanedannende. Samme som valergan.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av nitalita2 Vis innlegg
På vinteren har jeg faktisk gått ut i sneen med bare føtter,kulde hjelper. Kaldt vann det samme. Ulltråd flere ganger rundt leggen også jeg fikk alimemazin for søvn problemer etter slutt på ooxy,funker kjempebra. Er vistnok ikke vanedannende. Samme som valergan.
Vis hele sitatet...
Det med å gå osv hjelper bare i 10 minutter, så kommer det krypende tilbake!
Sitat av gugge Vis innlegg
Det med å gå osv hjelper bare i 10 minutter, så kommer det krypende tilbake!
Vis hele sitatet...
Prøvd en vifte blåsende på beina?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Jeg har slitt hele livet med RLS. Magnesium, strekking og kjærringråd har aldri hjulpet meg.
Cannabis var redningen, men var ikke glad i å bruke det fast.
Var hos nevrolog og fikk utskrevet Gabapentin, men hadde lite virkning av den.
Begynte med Sifrol forrige uke og har ikke hatt RLS siden da. Det er helt amazing!
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Redhot Vis innlegg
Hei! Jeg har slitt hele livet med RLS. Magnesium, strekking og kjærringråd har aldri hjulpet meg.
Cannabis var redningen, men var ikke glad i å bruke det fast.
Var hos nevrolog og fikk utskrevet Gabapentin, men hadde lite virkning av den.
Begynte med Sifrol forrige uke og har ikke hatt RLS siden da. Det er helt amazing!
Vis hele sitatet...
Sifrol er veldig effektivt.

Vær dog obs på faren for manglende impulskontroll. Likeledes vil ALLE som bruker Sifrol etter en tid kjenne på forverring av symptomene, og også spredning av RLS til andre kroppsdeler. Seponering av Sifrol etter langvarig bruk er svært problematisk. På meg virker Paralgin forte veldig effektivt. 2 stk en times tid før symptomene vanligvis inntrer, så slipper jeg RLS. Toleranseutvikling er et problem, men klarer du en ukes pause av og til, så er du godt hjulpet. Tramadol hjelper også meget godt, men er også kjent for å kunne forverre symptomene etterhvert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sifrol er veldig effektivt.

Vær dog obs på faren for manglende impulskontroll. Likeledes vil ALLE som bruker Sifrol etter en tid kjenne på forverring av symptomene, og også spredning av RLS til andre kroppsdeler. Seponering av Sifrol etter langvarig bruk er svært problematisk. På meg virker Paralgin forte veldig effektivt. 2 stk en times tid før symptomene vanligvis inntrer, så slipper jeg RLS. Toleranseutvikling er et problem, men klarer du en ukes pause av og til, så er du godt hjulpet. Tramadol hjelper også meget godt, men er også kjent for å kunne forverre symptomene etterhvert.
Vis hele sitatet...
Nedsatt impulskontroll er forøvrig mer vanlig bivirkning blant de som bruker det mot Parkinson, det vil si betydeligere høye doser enn ved RLS. Har drøftet dette med lege og nevrolog.
Forverring skjer ikke alle, men 60%. En veldig høy risiko, uten tvil.