Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2228
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i det siste sniffet mye neglelim, står på pakken at det inneholder «ethyl cyanoacrylate».

Føles ut som speed, bare at det varer i 1–2 minutt.

Er jeg faktisk ruset, eller har jeg bare hatt placebo?
Hvis det er speedrus du er ute etter, hvorfor i alle dager kjøper du deg ikke en grammer og koser deg med det, istedenfor å ødelegge hjernen med løsstoffer?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kattefjeset Vis innlegg
Hvis det er speedrus du er ute etter, hvorfor i alle dager kjøper du deg ikke en grammer og koser deg med det, istedenfor å ødelegge hjernen med løsstoffer?
Vis hele sitatet...
Jeg havnet for en stund på ruskontrakt av politiet, derfor blir det ofte gjennomført urinprøver av meg og speed er dermed ikke en mulighet for meg lengre, fordi da risikerer jeg bot på 10 000 kr og rulleblad. Jeg har derfor den siste perioden testet ut «alternative rusmidler».
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg havnet for en stund på ruskontrakt av politiet, derfor blir det ofte gjennomført urinprøver av meg og speed er dermed ikke en mulighet for meg lengre, fordi da risikerer jeg bot på 10 000 kr og rulleblad. Jeg har derfor den siste perioden testet ut «alternative rusmidler».
Vis hele sitatet...
stund siden*
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dropp limet, det gir for lite rus og er potensielt mye mer skadelig enn du tror
Kan du ikke spørre politiet om du kan droppe den ruskontrakten? Eller får du da bot, er det noen som vet hvordan det fungerer?
Sist endret av Speedfrik; 15. desember 2021 kl. 14:50.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har i det siste sniffet mye neglelim, står på pakken at det inneholder «ethyl cyanoacrylate».

Føles ut som speed, bare at det varer i 1–2 minutt.

Er jeg faktisk ruset, eller har jeg bare hatt placebo?
Vis hele sitatet...
Når du innhalerer mengder med cyanoakrylat, så vil denne reagere med fuktigheten på slimhinner, og polymeriseres. Det er dem polymeriserte delen, som hekter isammen ting. Ellers så har stoffet en viss giftighet, legg merke til ordet «cyano», ja, molekylet innehar en del som så og si er det samme som blåsyre.

Her ser du cyaniddelen markert med grønt i molekylet, som er et forsøk av meg. Merk dette er etylcyanoakrylat.

Ellers står det på den engelske Wikipedia:

Skin injuries

Cyanoacrylate adhesives may adhere to body parts, and injuries may occur when parts of the skin are torn off.[28][29] Without force, however, the glue will spontaneously separate from the skin in time (up to four days). Separation can be accelerated by applying vegetable oil near, on, and around the glue. In the case of glued eyelids, a doctor should be consulted.[30]
Toxicity

The fumes from cyanoacrylate are a vaporized form of the cyanoacrylate monomer that irritate the sensitive mucous membranes of the respiratory tract (i.e., eyes, nose, throat, and lungs). They are immediately polymerized by the moisture in the membranes and become inert. These risks can be minimized by using cyanoacrylate in well-ventilated areas. About 5% of the population can become sensitized to cyanoacrylate fumes after repeated exposure, resulting in flu-like symptoms.[31] Cyanoacrylate may also be a skin irritant, causing an allergic skin reaction. The American Conference of Governmental Industrial Hygienists (ACGIH) assign a threshold limit value exposure limit of 200 parts per billion. On rare occasions, inhalation may trigger asthma. There is no singular measurement of toxicity for all cyanoacrylate adhesives because of the large number of adhesives that contain various cyanoacrylate formulations.
The United Kingdom's Health and Safety Executive and the United States National Toxicology Program have concluded that the use of ethyl cyanoacrylate is safe and that additional study is unnecessary.[32] The compound 2-octyl cyanoacrylate degrades much more slowly due to its longer organic backbone (series of covalently bonded carbon molecules) and the adhesive does not reach the threshold of tissue toxicity. Due to the toxicity issues of ethyl cyanoacrylate, the use of 2-octyl cyanoacrylate for sutures is preferred.[33]
Reaction with cotton, wool, and other fibrous materials

Applying cyanoacrylate to some natural materials such as cotton (jeans, cotton swabs, cotton balls, and certain yarns or fabrics), or leather or wool results in a powerful, rapid, exothermic reaction. This reaction also occurs with fiberglass and carbon fiber. The heat released may cause serious burns[34] or release irritating white smoke. Material Safety Data Sheets for cyanoacrylate instruct users not to wear cotton (jeans) or wool clothing, especially cotton gloves, when applying or handling cyanoacrylates.[35]
Vis hele sitatet...
Så nei, det fremstår ikke akkurat som lurt å sniffe lynlim (cyanoakrylater). Det virker heller som det er ganske langt bort på den motsatte delen av skalaen som "lurt".
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette et løsemiddel?

Fy faen så mye du kommer til å angre og ødelegge for deg selv.

Det er bedre å ødelegge for ruskontrakten og få 10k i bot enn å bokstavelig talt ødelegge deg selv fysisk.

10 lapper hadde du gladelig betalt for å reparere skadene når du sitter med ødelagt hjerne og kropp.

"løsemidler kan gi skader på hjernen og nervesystemet, blodsystemet, hjertet, leveren, hud, øyne, slimhinner og nyrer. Noen løsemidler regnes også for å være kreftfremkallende.

Den viktigste grunnen til at man kan få varige løsemiddelskader er at løsemidlene løser opp fettvev i nervesystemet. Gjennom nervetrådene i hjernen , og resten av nervesystemet går det hele tiden elektriske signaler. De enkelte nervetrådene er isolert fra hverandre med et tynt fettlag. Blir man da utsatt for løsemidler over lang tid, og dette fettlaget brytes ned og forsvinner, blir signalene fra hjernen forstyrret."
Bare så det er klinkende klart trådstarter. Skadene en får ved å sniffe løsmidler er ikke overkommunisert skremlsespopaganda fra hysteriske foreldre eller politi.

Som det med ganske nerdete språk er forklart ovefor i tråden, så har løsemidler aka lim evnen til å løse opp fett. Nervecellene dine er dekt med et isolerende fettvev som da løses opp når de kommer i kontakt løsemidlene du sniffer. Dette ødelegger nevronene som hjernen din består av, nærmere definisjonen av hjerneskade får man faktisk ikke. Dette kan føre til irreversible skader i hjernen som du må leve med for resten av livet.
Anonym bruker
"Overtalt Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har i det siste sniffet mye neglelim, står på pakken at det inneholder «ethyl cyanoacrylate».

Føles ut som speed, bare at det varer i 1–2 minutt.

Er jeg faktisk ruset, eller har jeg bare hatt placebo?
Vis hele sitatet...
Ikke fort å gi deg en moralpreken, men vær så snill å slutt å sniff løsemiddler! Til slutt må du holde deg fast hver meter du går på gata, pga dårlig balanse, og du må skrive opp alt du skal gjøre i en liten notatbok, fordi du ikke husker 5 minutter fremover i tid engang!

Bare et råd!
Hvis man først inhalerer løsemidler ville jeg faktisk heller vurdert RC. Men ingen av delene er verdt å bestå ruskontrakt.

Med det sagt er det mange grunner til at folk velger å ruse seg, og det har vist seg gang på gang at ingen kan tvinges av rusmidler, og ruskontrakt fører bare til sånn som det her... Jævla idiotiske sopp han som fant ut at den beste måten å hjelpe folk var å få de til å dra frem sin gigantiske snopp og tisse i en bitteliten kopp.
Sist endret av knert1; 16. desember 2021 kl. 04:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sniffing av løsemidler involverer en stor risiko for plutselig død. Min stefar og hans kompiser satt og sniffer lightergass i en sofa når de var 15. Han ene kollapser plutselig brått og døde. Dette er et faktisk eksempel. For å sammenlikne er ikke mengden butanman får fra lightergass spesielt stor. Som ung forsøkte jeg dette, og prøvde å kun puste lightergass som kom fra lighteren min over mange sekunder uten nevneverdig effekt. Jeg fant en eller annen spray med drivgass som butan slik at jeg kunne fylle en hel brødpose med gassen, og det fungerte veldig bra.

Dette er noe jeg angrer på idag, ikke bare fordi jeg kunne ha dødd en så unødvendig død, men også fordi dette er ekstremt hjerneskadelog. Løsemidler løser på fett, og rundt nervene dine er det et lipidlag som er essensielt for nervetrådenes kondukskonsevne. Hjernen din er lite annet enn en bunt med nerver, så det du gjør de gangene du inhalerer løsemidler er å virkelige ødeøegge hjernen din.

Løsemiddelskade opptrer raskt og er ofte en permanent plage. Du vil sliten med kognitiv svikt (være dum), problemer med å skrive riktig og formulere gode setninger, hukommelse, læring og det meste annet vi i dagens samfunn ettertrakter hos individer.

Ingen av de andre tradisjonelle rusmidlene, selv heroin, pcp, metamfetamin, eller crack vil føre til i nærheten så stor skader som løsemiddelsniffing.