Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1792
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg skal fylle en flaske med røyk fra hasjen må man få den til å gløde først.

Det jeg enda ikke har klart å finne ut er hvordan jeg får den til å gløde fort?

Føler at når jeg fyrer den så blir halve klumpen bare svidd svart aske (altså ødelagt hasj)

Hva er det som trigger gløding?
Har du revet opp hasjen i små nok biter?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Har du revet opp hasjen i små nok biter?
Vis hele sitatet...
Ja, men det tar jo fyr, så prøver jeg å blåse ut før alt bare brenner bort.

Men så må jeg ofte sette de på fyr mellom 3-8 ganger før det endelig kommer en glød som sprer seg utover hasjen.
Mekk med tobakk så brenner det bra. Eventuelt en bong så river du opp hasjen og fyrer til alt er hvit aske
Rull den til en tynn pølse, den gløder igjennom akkurat som en myggspiral.
Du bunner og topper bongen med teblader, urter eller tobakk, da skal du se at den brenner slik som den skal, jeg trodde alle, absolutt alle, skjønte dette, men nei.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg skal fylle en flaske med røyk fra hasjen må man få den til å gløde først.

Det jeg enda ikke har klart å finne ut er hvordan jeg får den til å gløde fort?

Føler at når jeg fyrer den så blir halve klumpen bare svidd svart aske (altså ødelagt hasj)

Hva er det som trigger gløding?
Vis hele sitatet...
Spørr meg på PM, så skal du få en grundig opplæring
Hvis du røyker kun hasj på bong er det vanskelig å få god fyr på det. Jeg anbefaler å blande med noen urter, hva enn du har i krydderskapet som er grønt. Jeg foretrekker kamille te.

Det som hjelper hvis du kun har hasj i pipa er å holde ligther flammen i bollen, men ikke trekke. Gjør dette i 5-10 sekunder og du har fått varmet hele klumpen litt og da er det lettere å få fyr. Etter du har varmet i noen sekunder trekker du godt imens du holder flammen på og da får du som regel fin glød, og gode trekk.

Ville ikke gjort som andre her foreslår, å blande med tobakk. Det er helt unødvendig og gjør en uskyldig hasj opplevelse om til en kreftfylt affære.
1. Tørk tobakk, så den er passe tørr
2. Gni i hasjen så du får minst mulig klumper
3. Putt oppi en pipe/chillum, så det ligger sånn passe hardpakket
4. Sjekk at det ikke kommer noe falskluft
5. Bli stein!
Sist endret av FourHorsemen; 14. november 2021 kl. 09:04.
Du kan sjekke ut vape wool. Anbefales om du har veldig oljete hasj.
Sitat av FourHorsemen Vis innlegg
Spørr meg på PM, så skal du få en grundig opplæring
Vis hele sitatet...
Er det noe problem å ta det i tråden, slik at flere kan få nytte av din inngående kunnskap om temaet?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Rull den til en tynn pølse, den gløder igjennom akkurat som en myggspiral.
Vis hele sitatet...
Svaret er her.

Funker enda bedre om man klarer å balansere pølsa eller et tynt lite tårn på en bøyd binders, spiker el, slik at mesteparten står ut i friluft uten å være i kontakt med underlaget.
Det finnes ikke noe fasitsvar, alle har sine metoder som funker best for dem selv