Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2833
Hei. Er en mann på 30 år som har hatt endel problemer med gynekomasti i puberteten og igjen i midten av 20-årene.
Jeg ønsker å få fjernet brystkjertlene i begge brystene men vet ikke om det anbefales å trene brystmusklene og få ned fettprosenten før jeg avtaler en operasjon hos legen?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er vel noe legen kan svare bedre på enn et forum?
Operasjon er eneste løsning for deg. Man må ta det privat.

Prøv gjerne også å ta det gjennom fastlegen, men det tviler jeg på er lett. Her er det endel kriterier som må oppfylles.

Etter operasjon må man holde seg unna trening i ca 4 uker(?) og man må sykemeldes/ta ferie denne perioden.
Sist endret av Superspurv; 4. oktober 2021 kl. 14:03.
De fettsuger før de fjerner kjertlene vaffal på fornebuklinikken. Koster vel ca 40k, men du burde høre med de istedet for oss. Hold oss gjerne oppdatert
Joa bruker jo å være det med sånne spørsmål. I mitt tilfelle er fastlegen en jeg har lite godt forhold til og venter på legebytte, men det er ikke så mye å velge i der hvor jeg bor.

Kjører en tur til nærmest spesialist snarest. Det er på tide å bli kvitt disse puppene nå har jeg begynt å få stygge blikk av damer med a cup. Aldri følt meg mindre maskulin som heterofil...
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
De fettsuger før de fjerner kjertlene vaffal på fornebuklinikken. Koster vel ca 40k, men du burde høre med de istedet for oss. Hold oss gjerne oppdatert
Vis hele sitatet...
40k for en såpass simpel operasjon, et ran. Fettsuge magen er vel mindre, rundt 30k.

Hadde sjekka utlandet, kan vel spare en god del.
Sist endret av Kebabsaus; 4. oktober 2021 kl. 14:39.
Ja sikkert billigere i Thailand men det er vel ikke gratis å reise ned dit.
Dette er noe du skal gjøre en gang i livet ditt. Om det koster litt så får det nesten bare være.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
40k for en såpass simpel operasjon, et ran. Fettsuge magen er vel mindre, rundt 30k.

Hadde sjekka utlandet, kan vel spare en god del.
Vis hele sitatet...
Da jeg sjekket opp i dette for noen år siden så skulle de ha 20k for å fjerne kjertlene og 30k hvis de skulle fjerne fettet i området i tillegg. Men det er ikke utenkelig at prisen blir i snitt en tusenlapp ekstra per år.
Har du forsøkt raloxifene? Enkelte studier viser svært gode resultater for å reversere gynekomasti, selv flere år etter den først oppstod. Nolvadex kan også gjøre dette, men har lavere sannsylighet for å fungere godt ved "gammel" gynekomasti enn raloxifene.

"Raloxifene is a second-generation selective estrogen receptor modulators (SERM). In 34 healthy males at the dose of 60 mg/day for one month it increased serum testosterone by 20%, and slightly decreased serum estradiol. When used in eugonadal patients with gynecomastia, 75% had a reduction in the size of breast tissue of at least 50% (average, 73%) in the first two months of treatment. However, the study was small and the males have wide range of ages (42).

In thirty eight patients with persistent pubertal gynecomastia who received reassurance alone or a 3- to 9-month course of an estrogen receptor modifier (tamoxifen or raloxifene) there was a mean reduction in breast nodule diameter by 2.1 cm after treatment with tamoxifen and 2.5 cm with raloxifene. Some improvement was seen in 86% of patients receiving tamoxifen and in 91% receiving raloxifene, but a greater proportion had a significant decrease (>50%) with raloxifene (86%) than tamoxifen (41%). No side effects were seen in any patients. Authors suggested that raloxifene may be safe and effective in reducing persistent pubertal gynecomastia, with a better response compared to tamoxifen (43)."

Sitat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6166145/
Sist endret av En deling; 4. oktober 2021 kl. 19:29.
Hei.
Jeg har fjernet kjertler og tatt litt fettsuging av brystene grunnet steroide bivirkninger. Da sjekket jeg priser rundt om i hele Norge og det var svindyrt overalt. Så kjenner jeg folk fra bodybuilding miljø og forhørte meg med en kompis der. Han anbefalte meg en klinikk i Stavanger eller rett utenfor Stavanger kostet kun 12000kr eller noe sånt var latterlig billig. Fikk beroligende lokalbedøvelse og våken operasjon allt var vel over på 45 min med supert resultat. Fikk også beroligende rett i blodet var helt sykt lå bare der halveis i drømmeland. Anbefaler de på det sterkeste. Dette er jo 10år siden så godt mulig prisene har forandret seg. Har en kompis som tok det gjennom legen og fikk operasjon på sykehus ikke i nærheten av like bra resultat måtte ha dren i brystet i flere dager virket som det var mye mindre profft utført
Sitat av merk Vis innlegg
Hei.
Jeg har fjernet kjertler og tatt litt fettsuging av brystene grunnet steroide bivirkninger. Da sjekket jeg priser rundt om i hele Norge og det var svindyrt overalt. Så kjenner jeg folk fra bodybuilding miljø og forhørte meg med en kompis der. Han anbefalte meg en klinikk i Stavanger eller rett utenfor Stavanger kostet kun 12000kr eller noe sånt var latterlig billig. Fikk beroligende lokalbedøvelse og våken operasjon allt var vel over på 45 min med supert resultat. Fikk også beroligende rett i blodet var helt sykt lå bare der halveis i drømmeland. Anbefaler de på det sterkeste. Dette er jo 10år siden så godt mulig prisene har forandret seg. Har en kompis som tok det gjennom legen og fikk operasjon på sykehus ikke i nærheten av like bra resultat måtte ha dren i brystet i flere dager virket som det var mye mindre profft utført
Vis hele sitatet...
12k er det garrantert ikke idag, kan ikke stemme. Garrantert over 30k.
Billigst å gjøre dette i utlandet, tenker jeg, med mindre du får henvisning av lege i Norge.
Sjekket prisene her i Tsjekkia, og det ligger på rundt 10-12 000 for korrigering av gynekomasti. Du må legge på noen kroner for transport og overnatting, og evt. medisinske forbruksvarer, men definitivt noe å vurdere dersom det blir for dyrt med privat behandling i Norge.
Godt mulig det er dyrere idag. Men prisene alle andre steder lå på 30-40000kr på den tiden også. Prøvde å finne noe mail nå om hvilken klinikk det var på men er så lenge siden at jeg ikke fant noe. Jeg hadde vertfall ringt rundt til klinikker i Stavanger området og forhørt meg. Eneste man kan se etter operasjonen på meg er 2 stk små arr på hver side av brystmusklene der de fettsuging. Ellers skjærte de opp halve brystvorten og tok kjertlene ut den veien. Men det synes ikke idag.
Jeg vil sterkt advare å operere seg ved de billigste "klinikkene". Jeg har sett alt for mange skrekkhistorier fra akkurat dette.

Skal en kirurg modifisere kroppen min så må jeg vite at dette er en kvalifisert kirurg. Ymse kiruger er skummelt.
Sist endret av Superspurv; 5. oktober 2021 kl. 12:02.
Sitat av merk Vis innlegg
Hei.
Jeg har fjernet kjertler og tatt litt fettsuging av brystene grunnet steroide bivirkninger. Da sjekket jeg priser rundt om i hele Norge og det var svindyrt overalt. Så kjenner jeg folk fra bodybuilding miljø og forhørte meg med en kompis der. Han anbefalte meg en klinikk i Stavanger eller rett utenfor Stavanger kostet kun 12000kr eller noe sånt var latterlig billig. Fikk beroligende lokalbedøvelse og våken operasjon allt var vel over på 45 min med supert resultat. Fikk også beroligende rett i blodet var helt sykt lå bare der halveis i drømmeland. Anbefaler de på det sterkeste. Dette er jo 10år siden så godt mulig prisene har forandret seg. Har en kompis som tok det gjennom legen og fikk operasjon på sykehus ikke i nærheten av like bra resultat måtte ha dren i brystet i flere dager virket som det var mye mindre profft utført
Vis hele sitatet...
Her er det sannsynligvis snakk om Hinnaklinikken.
Jeg kjenner en som fikk ordnet mannepuppene sine der til en billig penge. Resultatet ble ikke helt perfekt, men mye bedre enn utgangspunktet. Og det kan være selvforskylt fordi han ikke holdt seg i ro lenge nok etter operasjonen.
Har hørt mye bra om denne klinikken så dette kan kanskje være noe for trådstarter?

En annen kompis fikk henvisning av lege med hovedvekt på den psykiske belastningen han følte - og betalte kun en egenandel, hvis jeg husker rett.


Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg vil sterkt advare å operere seg ved de billigste "klinikkene". Jeg har sett alt for mange skrekkhistorier fra akkurat dette.

Skal en kirurg modifisere kroppen min så må jeg vite at dette er en kvalifisert kirurg. Ymse kiruger er skummelt.
Vis hele sitatet...

Helt enig.
Google-søk på "botched gyno surgery" burde motivere de fleste til å gjøre grundig research før et eventuelt inngrep.
Her fant jeg noe godt mulig det var her men husker ikke helt. De har prisoversikt og det står 15 000kr for fjerning av kjertler. Jeg fikk jo fettsuging også men var nok minimalt med fett og ikke store jobben
https://klinikkstavanger.no/prisliste/

Det var ikke hinnaklinikken jeg var på. Var et stort bygg flere etg. Mener jeg

Jeg fikk det ikke dekket gjennom lege derfor jeg måtte gjøre det privat. Virket som de aldri hadde sett det før å tilkalte flere leger som sto å knep meg på brystet�� fikk beskjed om å vente 3 mnd. Og se om det gikk vekk. Viss ikke så kunne jeg komme tilbake å sendt til en hormon spesialist. Etter jeg forsto at de ikke har peiling så tok jeg saken i egne hender og fikk ordnet det. Veldig glad for det. De kjertlene jeg hadde var svært smertefulle og ømme. Samtidig som det gikk på selvtilliten
Sist endret av merk; 5. oktober 2021 kl. 13:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.