Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2398
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla freaks!

Det er snart valg, og jeg har null anelse om hvem jeg skal stemme på. Jeg er veldig interessert i at spesielt hasj skal bli LOVLIG, men jeg er klar over at det ikke kommer til å skje før om en god del år.

Men en plass må man starte!

Så derfor spør jeg dere; Hvilke parti er det dere syns støtter legalisering av hasj, og generelt støtter rusmisbrukere MEST med hjelp istedenfor straff?
Definitvt venstre ville jeg ha sagt
Venstre og MDG. Muligens Rødt og, men det veit jeg ikke.

Ser du skriver legalisering. Litt usikker på hvor Venstre står der, men MDG vil regulere cannabis.
Sist endret av hestpåpinne; 26. august 2021 kl. 14:41.
Rødt har programfestet at de vil avkriminalisere all bruk og besittelse av illegale rusmidler til eget bruk. Du kan lese mer her.

SV har mye av samme politikken. Mer her.

MDG er de eneste som ønsker full legalisering av cannabis.og ellers avkriminalisering av brukerdoser andre rusmidler.

Ap er for en delvis avkriminalisering som skal gjelde for kun tunge rusbrukere.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hm..har gidd f..i å stemme i alle år,av div grunner..men ser ofte på sosiale medier hvor hatet å latterligjort MPG er..å har ofte tenkt at det ligger mer bak..å at de faktisk er en meget bra valg,på ting som er viktig å i det lange løp! Lurer på: hvor lenge enda kan man stemme,om ikke det er over allerede?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hm..har gidd f..i å stemme i alle år,av div grunner..men ser ofte på sosiale medier hvor hatet å latterligjort MPG er..å har ofte tenkt at det ligger mer bak..å at de faktisk er en meget bra valg,på ting som er viktig å i det lange løp! Lurer på: hvor lenge enda kan man stemme,om ikke det er over allerede?
Vis hele sitatet...
Politikk er viktig for et best mulig samfunn og viktig for alle som enkeltindivider enten vi innser det selv eller ikke, så oppfordrer deg til å bruke stemmeretten. Du kan forhåndsstemme nå og frem til 10 september, hvis du forhåndsstemmer slipper du lange køer og potensiell smittebombe i valglokalene. Men selve valgdagen når de fleste pleier å gå å stemme er 13 september. Etter det er det for sent.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hm..har gidd f..i å stemme i alle år,av div grunner..men ser ofte på sosiale medier hvor hatet å latterligjort MPG er..å har ofte tenkt at det ligger mer bak..å at de faktisk er en meget bra valg,på ting som er viktig å i det lange løp! Lurer på: hvor lenge enda kan man stemme,om ikke det er over allerede?
Vis hele sitatet...
Anbefaler å finne et sted nær deg der du kan forhåndsstemme. Da kan du gjøre det når som helst, innenfor åpningstiden til lokalet du ønsker å gå til. Jeg gjor dette selv nylig og var nesten alene der. Med andre ord er det lite stress og går veldig kjapt

Som celtseus sier kan man forhåndsstemme frem til 10. september. Mer informasjon om hvor du kan gjøre dette finner du garantert på hjemmesidene til kommunen du oppholder deg i.
Utklipp partiprogram til Liberalistene:

Liberalistene vil avkriminalisere og deretter legalisere samtlige forbudte rusmidler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hm..har gidd f..i å stemme i alle år,av div grunner..men ser ofte på sosiale medier hvor hatet å latterligjort MPG er..å har ofte tenkt at det ligger mer bak..å at de faktisk er en meget bra valg,på ting som er viktig å i det lange løp! Lurer på: hvor lenge enda kan man stemme,om ikke det er over allerede?
Vis hele sitatet...
Valgdagen er 13. september, men du kan forhåndsstemme helt fram til 10. september.

MDG er et fornuftig valg. Mange siræva gubber på nett syns de har litt for progressive holdninger og ideer, derav latterliggjøringen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Nåkksågått Vis innlegg
Utklipp partiprogram til Liberalistene:

Liberalistene vil avkriminalisere og deretter legalisere samtlige forbudte rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ikke folk er så dumme å stemmer på Liberalistene bare fordi de er for legalisering. Det hjelper liksom ikke noe når resten av programmet og politikken dems er bånn i bøtta, mildt sagt. For eksempel skriver de rett ut i partiprogrammet at de aksepterer rasisme og diskriminering. De også for eksempel i mot et velferdssystem der staten hjelper fattige og syke med penger. De mener heller at om man ikke kan jobbe må familie og evn venner eller organisasjoner som andre frivillig donerer penger til (for vi ser jo hvor mye milliardærene bidrar for de vanskeligstilte nå ikke sant?) skal betale for de istedet. De har null bakkekontakt de der. Pappagutter som tror at syke bare må ta seg sammen for å jobbe, og at alle kommer fra rik familie som kan forsørge deg resten av livet.
Sist endret av celtseus; 13. september 2021 kl. 17:28.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg stemte MDG ��
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg stemte MDG ��
Vis hele sitatet...
Jeg håper du gjorde det pga miljøpolitikken og ikke fordi de er pro cannabis. Enjoy cold showers (:
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mdg vil av kriminalisere cannabis
Jeg stemte også MDG pga miljø/klimapolitikken, avkriminalisering av rusmidler og legalisering av cannabis pluss mange andre saker jeg syntes de har fornuftig politikk. Og at politikken deres baserer seg i hovedsak på forskning og vitenskap og ikke føleser og populisme
Sitat av Nåkksågått Vis innlegg
Utklipp partiprogram til Liberalistene:

Liberalistene vil avkriminalisere og deretter legalisere samtlige forbudte rusmidler.
Vis hele sitatet...
Legalisering av alle stoffer er ikke veien å gå! Liberalistene kommer aldri til å få noe god oppslutning pga de er i samme kategori som Alliansen ellers. Mao dritt.

Liberalisme = Jeg gjør som jeg vil samme hvordan det går ut over andre!
Sosialisme = Jeg gjør det beste for samfunnet og fellesskapet som tilbake også vil ta vare på meg.