Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1145
Hei!
Etter noen år med rus og ble oppdaget etter å blitt påkjørt av buss (lol) så må jeg nå pisse en gang i uka i 6måneder, for å få tilbake lappen noe som har erfaring? Drikker kun alkohol, men lurte på hva de ser på som et "akseptert" nivå i forhold til alkohol....
Såvidt jeg vet er det nulltoleranse første seks mnd, deretter kan en ha et moderat alkoholkonsum som vil si under 0,3 i peth verdi
de påfølgende 3 årene. Dette gjelder iallefall dersom det er snakk om narko. Om det er eget opplegg når det kun er alkohol er jeg usikker på
Sist endret av Castaneda; 29. mars 2021 kl. 21:00.
Da jeg mista lappen får promille å pillekjøring måtte jeg levere rene prøver i 6mnd (trodde jeg, var aldri noe krav om det) men ingen som reagerte på at det slo ut på alkohol den ene gangen iallfall. Fikk bare en komentar sånn som "ser det viser tegn på at du har brukt alkohol ja" så spurte jeg om det var noe problem noe det ikke var.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du bare skal levere urinprøver så er alkohol ute av urinen relativt raskt, Google it.
Finner de plutselig på at du skal levere blodprøve er alkohol sporbart på peth i flere uker. Jeg leverte peth etter å ha søkt hjelp for alkoholen og blitt tatt for promillekjøring i forbindelse med en livskrise knyttet til dette. Holdt meg totalavholdende hele perioden og det er utrolig hvor mye mer goodwill du får fra helsepersonell, politi, rettsapparat og kriminalomsorg dersom du gjør det, så det anbefales. De månedene går fort skal du se!

Imens får du tid til å reflektere over om du virkelig gidder rusen mer også.
Sitat av cortezx Vis innlegg
Hei!
Etter noen år med rus og ble oppdaget etter å blitt påkjørt av buss (lol) så må jeg nå pisse en gang i uka i 6måneder, for å få tilbake lappen noe som har erfaring? Drikker kun alkohol, men lurte på hva de ser på som et "akseptert" nivå i forhold til alkohol....
Vis hele sitatet...
Jeg drakk som en hest, gjør det enda. Har 3 måneder igjen. De må ta Pet prøver for å se hvor mye de drikker.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer for nysjerrighetens del, tok politiet deg med etter at du ble påkjørt av en buss (i siden regner jeg med) på legevakten for å sjekke om rus var involvert?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er regelen at man bare trenger og gå 6 måneder på prøver for å få igjen førerkort? Er det bare jeg som ble skikkelig lurt som måtte pisse og ta blodprøver i 1,5 år ? xD legen var jækla nazi på at jeg måtte ha rene prøver hver uke pluss stikkprøver i 18 måneder for så at jeg måtte levere 5 prøver til etterpå bare for og ha på papiret at jeg har vært rusfri så så lenge.
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det nulltoleranse første seks mnd, deretter kan en ha et moderat alkoholkonsum som vil si under 0,3 i peth verdi
de påfølgende 3 årene. Dette gjelder iallefall dersom det er snakk om narko. Om det er eget opplegg når det kun er alkohol er jeg usikker på
Vis hele sitatet...
Tror det er mye forskjellig praksis på det området. Jeg måtte bare pisse 2 ganger for og få lov til og ta førerkort igjen. Første ganga var peth verdien veldig høye. Hold meg totalt borte fra alkohol i en mnd. Og pisset igjen. Fortsatt var det spor selv om jeg ikke hadde drukket. Men verdiene var lave. Og lege var fornøyd.

Man kan få veldig høye peth verdier med bare og drikke i helgene. Jeg er ikke alkoholiker. Og fester bare i helgene som andre ungdommer på min alder. Måtte ikke på noe stikkprøver heller når jeg var ferdig og fikk lappen igjen.