Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 530
Limited edition
Moff's Avatar
Windows 10 er knallbra, men ikke helt uten skjønnhetsfeil. Én av de tingene som gnager mest på meg i løpet av en dag er Aero Snap-funksjonen. Dette er noe som gjør at du kan dra et vindu inn i kanten på en skjerm, og få presentert alternativer for å snappe vinduet. Normalt så vil vinduet fylle 50% av skjermen hvis man gjør dette.

Aero Snap aktiveres automatisk når man drar et vindu sakte mot kanten av skjermen - og man kan unngå det ved å dra raskt.

Mitt problem er at hastigheten for å unngå snappingen er alt for høy. I mitt normale, bedagelige tempo for å flytte vinduer, så krasjer jeg alltid i kanten på skjermen, og resultatet er at jeg må dra vinduet tilbake, før jeg setter opp farta og "bryter" meg gjennom denne grensen mellom to skjermer.

En ekstra morsom ting som pleier å skje når jeg gjør dette er at en annen idiot-funksjon, Aero Shake, trigger. Aero Shake venter på at du "rister" i et vindu, og legger deretter alle andre vinduer ned på oppgavelinja.

Jeg "tror" jeg har klart å kvitte meg med Aero Shake nå, takket være en registeroppføring - men Aero Snap gir meg et annet problem. Jeg får ikke til å slå av Aero Snap uten å samtidig miste muligheten til å posisjonere vinduer med Windows+piltaster. Det eneste som fungerer er pil opp (maksimer) og pil ned (vindu / minimer). Høyre og venstre funker ikke.

Er det noen som vet om det er mulig å slå av alt som heter Snap og Shake, men samtidig beholde muligheten for å posisjonere med piltaster?

(Jeg bruker piltastene så ofte at jeg heller vil leve med Snap enn å slå av denne funksjonen...)