Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1960
Det har seg slik at jeg satt å så på et klipp, av en opptreden, av Reggie Watts (kul fyr). Og ca. 2 og et halvt minutt ut i videoen begynte han å beatbox'e ved hjelp av en sample/looper dingse dangs (om jeg ikke tar helt feil så er det improvisert).

Det jeg leter etter er disco/funk sanger slik som denne.
Jeg er helt grønn på dette omerådet. Så del noen linker med meg og alle de andre som besøker tråden
Det jeg kan bidra med så langt er dette:

Reggie Watts (sang @ 2:30)

Jimmy Bo Horne - Spank
Min favoritt for tiden er dj Agent 86. Drittstilig. Han kjører mange forksjellige stiler på låtene sine men Wavestate og All About The Money er kjempekule.
Andre artister jeg liker for tiden er Funkanomics, Soopasoul, Monophonics, Pacific Rythm Combo, Neighbour, Lack Of Afro. Men, jeg har en realtivt grei disco/funk/soul-liste på spotify med mye snacks(mye sær 70-talls soul, en god del moderne takes på disco og overall godstemnming), kan sikkert sende den over hvis det er interessant.
Det er den type musikk som ligger mitt hjerte nær om jeg er i partyform.
Må legge til, viss du har lyst på EDM Disco/Funk burde du sjekke ut sjangrene; Nu Disco og Ghetto Funk
Sitat av skepsis Vis innlegg
Vis hele sitatet...
lol wut? Hvor er funken her?

Forresten, litt mer klassisk disco/funk/soul.
Gwen McCrae - Funky Sensation
McFadden & Whitehead - Ain't No Stopping Us Now
The Ohio Players - Fire
Dyke & The Blazers - We Got More Soul
Og, den mest ultimate glad-disco-låta ever:
Dan Hartman - Relight My Fire
er vel strengt tatt mere disco-ish ja, men tråden het disco og funk, ikke discofunk

er ihvertfall det nærmeste jeg kommer disco av det jeg hører på :P
Sist endret av skepsis; 9. januar 2013 kl. 14:45.
Sitat av skepsis Vis innlegg
er vel strengt tatt mere disco-ish ja, men tråden het disco og funk, ikke discofunk

er ihvertfall det nærmeste jeg kommer disco av det jeg hører på :P
Vis hele sitatet...
Disco og funk er riktig. Discofunk vet jeg ikke hva er.
Litt usikker på hvor du får denne låta til å bli disco-ish fra også. Veldig lite som minner om motown her for å si det sånn(bortsett fra et tappert forsøk på å få til noe bass), men pek meg gjerne i riktig retning. Jeg klarer ikke se at dette er noe annet enn house, eventuelt elektro-house.
Er det bare jeg som har helt riktig oppfatning av hva disco og funk egentlig er?
syntes den er ganske tydelig disco inspirert jeg da, men så har jeg ikke noe serlig disco peil, kan være det er meg som ikke har rett oppfatning av hva disco er og :P

er anyways den eneste låta jeg vet om som jeg tror har noe med disco og gjøre untatt denne: (godlåt) http://www.youtube.com/watch?v=pq-aLBNwpPQ
Sitat av moret Vis innlegg
Disco og funk er riktig. Discofunk vet jeg ikke hva er.
Litt usikker på hvor du får denne låta til å bli disco-ish fra også. Veldig lite som minner om motown her for å si det sånn(bortsett fra et tappert forsøk på å få til noe bass), men pek meg gjerne i riktig retning. Jeg klarer ikke se at dette er noe annet enn house, eventuelt elektro-house.
Er det bare jeg som har helt riktig oppfatning av hva disco og funk egentlig er?
Vis hele sitatet...
Sangen er jo veldig Funk inspirert dog.

Carmen - Time To Move(Her sangen er samplet fra)
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Sangen er jo veldig Funk inspirert dog.

Carmen - Time To Move(Her sangen er samplet fra)
Vis hele sitatet...
Se der ja
Dette er jo faktisk funk. Og jo, nå hører jeg jo influensene; men å kalle nero-låta for funk vil jeg allikevel si er noe drastisk.
Anyways, skal slutte å være kjip og gammel
Her kommer en gull-låt til:
Lafayette Afro Rock Band - Hihache

..okei, to da...
Vicki Anderson - Message From The Soul Sisters
Sitat av moret Vis innlegg
Se der ja
Dette er jo faktisk funk. Og jo, nå hører jeg jo influensene; men å kalle nero-låta for funk vil jeg allikevel si er noe drastisk.
Anyways, skal slutte å være kjip og gammel
Her kommer en gull-låt til:
Lafayette Afro Rock Band - Hihache

..okei, to da...
Vicki Anderson - Message From The Soul Sisters
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, kan ikke kalle Nero sangen for funk.

Sly & The Family Stone - Same Thing - That Will Make You Laugh, Will Make You Cry.

The Parliament - Dr.Funkenstein

The Meters - A Message From The Meters

Mr Day - Spooky

James Brown - Funky President (People It's Bad)
Sist endret av kimmy9gga; 9. januar 2013 kl. 16:22.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Må legge til, viss du har lyst på EDM Disco/Funk burde du sjekke ut sjangrene; Nu Disco og Ghetto Funk
Vis hele sitatet...
Nu-Disco er jeg faktisk vært borte i før Men Ghetto Funk er ukjent. Skal sjekke det ut
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av [URL="http://open.spotify.com/track/26VrotMHCu4m9I1rbHB1GN"
Earth, Wind and Fire - Shining Star[/url]
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=4d2XMR4CRSQ

Tvillinger?
https://www.youtube.com/watch?v=2A7nb7XWsCc

Nu-Disco? Bee Gees preg over vokalene.