Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 48995
Jeg må bare få si at det her er en veldig bra tråd syns jeg. Utrolig bra gjort av deg å kunne fortelle om ting på den måten du gjør. Veldig bra.

Måtte innrømme at jeg dro litt på smilebåndet da du fortalte om a4 ark fulle av bokstaven t som du la på biler.
Husker du noe om hvorfor du gjorde det her? Var det en mening bak det? Syns det virket interessant.
Hele opplevelsen din engasjerte meg.
Wow! Bildene dine var veldig fine! Dette er helt klart min type kunst! Tråden din er også helt utrolig, jeg måtte le en del, det var ganske drøyt. Godt å høre at du har blitt bedre!
Litt offtopic, men hvor mye tar du per bilde?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Thanks 4 sharing ! Respekt, opplevd mye oog, bildene var -råååe-
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Jeg hadde en liten "badtrip" på hasj og har aldrig følt meg som den samme personen etter det. Alt føles mer "surreal" eller uvirkelig. Ser ingenting og har ikke "stemmer" inne i hodet mitt men har en intens følelse av å på en måte ikke være meg selv. Har vel ikke akuratt hatt en stabil psyke fra før av...
Vis hele sitatet...
Huff, det var ille husker jeg....vi begge fikk "bad trip" av det grønne vi røyka, men denne "bad trip"'en satte dessverre et lite merke i deg dog...men var nokså vilt, så Henrik Ibsen og Knerten uti skogen huff
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bendulf dette er en utrolig interessant tråd. Historien din også.

Og bildene,ikke minst. Ekte, flotte greier. Har du gått/vurdert å gå på kunstakademiet? Likte best de du hadde malt i psykosetilstand. Brede strøk, røff finish og god komposisjon.

Paranoy du har noen veldig fascinerende innlegg.

Jeg har selv røyket mye men er nok en av de som ikke er så disponert for psykose. LSD og sopp har for min del ført meg inn i "labyrinter" men jeg har liksom aldri helt mistet kontrollen. På den annen side har jeg nok en mild antisosial pers.forstyrrelse og noe "grand delusions" om meg selv..

Vil gjerne dele noe av dette her på forumet en dag jeg har tid.

Hodet over vannet!
Herregud, for et talent! Holder en knapp på deg, Bendulf!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flotte bilder og veldig interessant "rapport". Takk til paranoy for mye informasjon også.
stilige bilder må jeg si. har et spørsmål til dere som har att psykose, hvet dere at dere har psykose når dere har det, eller kommer det først etterpå?
Har ikke lest igjennom tråden din, men bildene du har malt er fantastiske
Veldig interessang lesning.
Men jeg tror ikke hasj var grunnen til dette, jeg tror desverre det var plain old mental ilness!

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Veldig interessang lesning.
Men jeg tror ikke hasj var grunnen til dette, jeg tror desverre det var plain old mental ilness!
Vis hele sitatet...
Det hørtes litt feil ut.
Det eneste jeg tenker på er at det virker som du skylder alt på hasj. Dette må da være mye større en en litt THC. Hasj har vell bare vært en portal til overflaten for mentale probalemer som allerede ligger under, eller kanskje det bare var tilfeldig, at dine mentale problemer startet mens du drev med hasj?
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Veldig interessang lesning.
Men jeg tror ikke hasj var grunnen til dette, jeg tror desverre det var plain old mental ilness!


Det hørtes litt feil ut.
Det eneste jeg tenker på er at det virker som du skylder alt på hasj. Dette må da være mye større en en litt THC. Hasj har vell bare vært en portal til overflaten for mentale probalemer som allerede ligger under, eller kanskje det bare var tilfeldig, at dine mentale problemer startet mens du drev med hasj?
Vis hele sitatet...
Han hadde nok de rette elementene til å kunne bli mentalt forvirret.

MEN, det var THC som utløste dette.
= THC har skylda, i denne saken.
Sitat av Edited Vis innlegg
Han hadde nok de rette elementene til å kunne bli mentalt forvirret.

MEN, det var THC som utløste dette.
= THC har skylda, i denne saken.
Vis hele sitatet...
THC var en utløsende faktor, problemene lå der latent hele tiden. Må vel ha vært slik?

Og har jeg isåfall rett, er det vel ingen å skylde på heller.
Sist endret av drGrinspoon; 17. februar 2011 kl. 11:56.
Jeg har sånne rare episoder som kan skje flere ganger i uken, jeg blir nærvøs og får rare paranoide tanker som om ingen vil være med meg lengre og at folk rundt meg går lei av meg. Jeg har prøvd litt av vært, men det siste jeg prøvde var hasj og noen dager etter jeg røkte. Kunne jeg sitte i en bil og den stoppa, men jeg fikk for meg at vi fortsatt rulla fremover -det har skjedd flere ganger. Det er en stund siden sist jeg røkte, men jeg hadde en dag der alt gikk kjempe fort rundt meg som om vi spoler fort frem på en film - de snakket fort,gikk fort og alt gikk bare skikkelig fort utenom meg som var i "normal" fart. Er det noe farlig med dette? Har også hatt noen "black outs" som jeg kaller det, der jeg blir helt borte -øynene mine er åpne og stirrer tomt ut i rommet og jeg kan røre litt på meg med svake bevegelser, snakker ikke eller lager ingen lyder og jeg husker ingenting etterpå(varer alt fra 2 min til 5 min, på det værste kan det vare i 10 min). Har ikke hatt det på en stund, men var fæl på å ha det for kanskje en uke siden og en måned før der igjen.
Lurer på hva dette er og kanskje noen der ute kan gi meg svar?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Confused1 Vis innlegg
Har også hatt noen "black outs" som jeg kaller det, der jeg blir helt borte -øynene mine er åpne og stirrer tomt ut i rommet og jeg kan røre litt på meg med svake bevegelser, snakker ikke eller lager ingen lyder og jeg husker ingenting etterpå(varer alt fra 2 min til 5 min, på det værste kan det vare i 10 min).
Vis hele sitatet...
hadde mange slike opplevelser fra jeg var 12 til jeg var 16. disse varte rundt 8-9 min og kom og gikk hele tiden. heldigvis var det svært få som så dette skje. de er nesten helt borte nå, plages bare med en ekkel følelse/sinnstilstand som kommer snikende nå å da. det er vanskelig å forklare men det føles som om jeg spiller et first-person spill, kontra da jeg var yngre å kunne plutselig se ting fra merkelige vinkler og perspektiver(meg selv ovenifra, litt som om jeg svevde bak hodet mitt og akkurat kunne se over toppen av skallen). åja, plages også med en følelse av at tankene blir satt på "MUTE" og at jeg må tenke "Høyt"/rope inni hodet mitt for å tenke i det hele tatt. noen som har bedre peiling på disse greiene enn meg her eller?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
KP til TS! Veldig facinert av bildene dine, og historien. Har selv hatt et hode som har ført meg inn i de virkeligste virkeligheter som senere har vist seg å være skvær gærne! Eller kommer jo ann på åssen man ser det. Etter langvarig hasjbruk og testing av psykedelika i div settinger så kommer verden liksom aldri til å bli det samme igjen føler jeg. Spist er spist og sett er sett. Uansett, ingen opplever nøyaktig den samme virkeligheten som deg selv. Men er godt å høre at det finnes fellesnevnere for noen opplevelser, som igjen får meg til å føle at jeg ikke er så alene alikevel.

-Lykke til videre med kunsten
Sprøe greier

Bor du i Grenland fortsatt?

Natt til i går fikk flere biler i Snipetorpgata en stor «T» på frontruta. En av disse fikk punktert alle dekka. - Hvem står bak? undrer naboer og polititet."

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3450386.ece

Sitat av Bendulf Vis innlegg
Nå har jeg vist det her til psykologen min. Han ville sende det til et blad for å trykke det. Kult tenkte jeg så jeg godkjente det Det kommer snart i et blad som heter "Dialog"
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg det er lenge siden du sist var aktiv, men håper du eller noen andre svarer etterhvert.
Spørsmålet mitt er: Vet du hvilket nummer av "dialog" bildene dine er i? Det har seg nemlig sånn at vi har alle numrene av "dialog" på jobb, siden det faktisk er vi som trykker bladet har personlig vært flere ganger hos Seprep i Oslo for å levere bladene (faen ikke heis til øverste etasjen..).

Fikk veldig lyst til å ta en titt i dette nummeret av "Dialog", men orker ikke lese igjennom alle som dere sikkert skjønner er det en del. De kommer ut med jevne mellomrom.
Hadde faktisk ikke trodd det kunne stå noe interessant i de

Og for å avkrefte "myten": trykkere leser overhodet ikke det de trykker selv! haha
Vet ikke om det er nevnt i tråden. Men kan jeg kjøpe et bilde av deg? Ta kontakt på PM
▼ ... over en uke senere ... ▼
når du sier at deg går bra, men har litt "rare tanker" hva mener du da? jeg har også rare tanker, men det har jeg hatt hele livet^^tenker på alt fra hvordan jeg kan komme meg ut av en fight hvis jeg bli angripi, til at jeg blir proff i en sport. er vel dagdrømming dette går under.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Exmagician Vis innlegg
Vilt interessant at du deler denne personlige opplevelsen, og i tillegg bildene, som var virkelig fete!

Og som et "tips": Jeg vil tro du kan tjene deg noen heftige kroner dersom du 'markedsfører' historien din litt, før du evt. legger bildene ut for salg, med mindre de er av personlig verdi for deg... men om du vil bli kvitt de - all I'm saying.
Vis hele sitatet...

Tenkte det samme, med markedsføring av historien... Mens jeg leste den.

Men for all del, penger er penger, og jeg veit jo ikke liksom, og ikke du heller så ikke gidd.

Og hva som kom først av høna og egget. Veit ikke alderen på ts, men mange begynner å røyke cannabis samme alder som mange psykiske problemer kommer til overflaten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bumper denne tråden for jeg føler jeg trenger litt hjelp ang dette temaet, har begynt og høre stemmer nå og jeg vil si at ikke alltid takler det veldig bra, jeg er ikke noe spesielt redd for stemmene, men er redd for og havne i en psykose, har heldigvis stukket til psykologen nå og så jeg tror det kommer til og ordne seg, men er bare litt nysgjerrig på hvordan du taklet stemmene, bare ignorerte du de eller ble det for mye for degn oen ganger? Hadde virkelig vært kult om noen hadde svart helst med personlige erfaringer for jeg tror jeg kommer til og få all den medisinske hjelpen jeg trenger. Jeg kan takle det rimelig dårlig til tider jeg vil si at det kan være vanskelig og ignorere stemmene og en ting til dette er værst etter at jeg tar meg nattings og ligger i sengen. Må også legge til at jeg har røyket hasj i noen år sammenhengende, men jeg skal ihvertfall begynne og trappe ned nå og evt kutte ut når jeg føler at jeg er sterk nok til det.
Sist endret av kimmy9gga; 16. april 2012 kl. 15:32.
Jeg også hører stemmer når jeg er psykotisk,
tror de er der for å være til hjelp for en selv.
Sitat av Supermann1. Vis innlegg
Jeg også hører stemmer når jeg er psykotisk,
tror de er der for å være til hjelp for en selv.
Vis hele sitatet...
Hvordan takler du det? For det er det jeg tror mye av psykosen handler om, viss man takler den bra og du klarer og leve med stemmene, og ikke tenker så mye om dem, tror jeg det skal gå bra, men viss du ikke har gjort det før anbefaler jeg deg og treffe en psykolog. For din egen skyld.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter å ha sett over noen av innleggene i denne tråden, har jeg innsett hvor meningsløst paranoia egentlig er. Dette høres kanskje ut som et selvfølge, men faen ass...

Det må finnes grader av paranoia. F.eks. er det vanlig å få forfølgelsestanker om du skal hente 20 kilo hasj på grensa, lissom, mens det er uvanlig å tro at tvn er en satelitt som konspirerer mot at du jukser i FIFA 12... Faktisk i det jeg skriver dette, begynner jeg å bekymre meg for at Datalagringsdirektivet skal bruke dette mot meg i en eventuell rettsak...

Siden det må finnes grader av paranoia, burde det være mulig at alt spinner ut av kontroll. Hvor stopper vrangforestillingen? Av det jeg har lært, har vrangforestillinger den ugunstige siden at den bygger opp under seg selv, men til hvilken ende? Det er vel kanskje det som er realistenes problem, nettopp at alt teoretisk sett skal kunne måles...

Jeg selv synes verden er noe dritt. Ikke rart når jeg ikke har jobb, et lite meningsfylt sosialt liv. Er i dårlig fysisk form og bor lamme moren min. Per definisjon burde jeg være ha et godt grunnlag for å ha en emosjonell IQ % 0 etter noen år. Sigumnd Freud kalte religion for en "infantil regresjon". Jeg kaller mitt liv det samme.

Jeg anser meg selv for å ha evner til å være høflig og hyggelig i samvær med andre. Dette har jeg også fått bekreftet mange ganger, men nå begynner det å bli lenge siden.

Jeg ønsker å være sammens med noen og dele det jeg har på hjertet, samtidig som jeg vet at jeg sannsynligvis ikke vil klare å sette ord på det jeg virkelig vil si. Jeg ringer venner, men klarer ikke å snakke. Jeg ønsker å være lamme noen, mens jeg ikke ser noen grunn til det. Så hvorfor søke sosial kontakt i det hele tatt? Hvorfor finner jeg ikke ut av hva jeg vil før jeg prøver å oppnå det? Ærlig talt: Jeg har ikke peiling.

Jeg tror et av problemene mine er at jeg har altfor stor grad av ambivalens. Hvis noen sier til meg at jeg må ta meg sammen, spør jeg hvorfor. Jeg makter ikke å gå inn i meg selv for å finne ut hvilke sider som må forbedres. Jeg overbeviser meg selv om at jeg prøver så godt jeg kan, selv om jeg ikke gjør det. Jeg blir sliten i hodet av alt det sosiale presset som foregår rundt meg. Selv et enkelt "hallo" kan gjøre at jeg har lyst å krype under dyna. Ambivalensen min gjorde også slik at jeg ga opp på den dama jeg elska. Jeg klarte ikke å bestemme meg om jeg ville prøve...

Siden den gang har alt virket meningsløst. Det virker som jeg har tilegnet meg en metodisk pessimisme, i det at jeg skal se alle negative sider før jeg skal se på de positive. Virker jo logisk når alt det negative er reflektert over, er det kun det positive igjen Uheldivigvis kommer jeg aldri så langt. Det ender opp med at verden blir et stort minustegn. Jeg har forøvrig gitt opp tanken på "change in though-patterns". Kanskje min skjebne er å være en misantropisk jævel som kanskje en dag finner ut hvorfor kjøtt blir brunt når det stekes. But hey!, I'm sexy and I know it!

Peace!
Veldig god lesing, og noen fantastiske malerier! Forstår at det nok opplevdes veldig skummelt for deg, men må ærlig innrømme at jeg satt og humra litt da jeg leste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Sprøe greier

Bor du i Grenland fortsatt?

Natt til i går fikk flere biler i Snipetorpgata en stor «T» på frontruta. En av disse fikk punktert alle dekka. - Hvem står bak? undrer naboer og polititet."

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3450386.ece

Vis hele sitatet...
Hehe! Artig å høre om T'en min igjen! Det er lenge siden nå. Det var en gang jeg satt foran datamaskinen å spillte WoW. Plutselig fikk jeg en spontanidè. Jeg gikk bort å tegnet det første jeg tenkte på. En stor, rød T! Jeg tenkte at denne tegningen var noe som kom til å få betydning for meg senere i livet. Tenker ofte akkurat det, og finner en betyding senere.

Kanskje litt under 1 år senere falt det meg inn 3 setninger som hang sammen. Alle begynnte på T. Siden 3 er det tallet som jeg fikk helt egotripp av/samlet på, tenkte jeg at dette må bety noe. Så jeg fant ut jeg skulle gå tilbake i tid, å skrive en stor T. Og det var den T'en jeg tegnet når jeg spillte WoW. Og så, noen dager etterpå tenkte jeg at jeg hadde bevist at tid er rom. Noe forskere nylig har funnet ut at det er. Flere ganger tidligere og. Stewen Hawkins har jo regnet det ut f.eks. Dermed: masse store T'er nedover hele Snipetorp. T = Tenk etter! Tid er rom! (bare 2 T'er der da :P)

Men så til grunnen til at jeg er innom denne tråden igjen:
Jeg har blitt skrevet ut for mellom 2 og 3 måneder siden. Hvor mye hasj kan jeg røyke før jeg blir psykotisk igjen? Har nå i det siste røyket 2 dager på rad. Tenkte å røyke litt i morgen også, men det blir nok den siste gangen denne mnd. Og: Er det mulig å ta en rev en gang i mnd uten å bli psykotisk? Jeg går på medisiner, 160mg Haldol hver 3. uke.

Jeg tenkte forresten jeg skulle skrive et innlegg her om den nye religionen min, som jeg fant på i forrige psykose. Har forresten i tillegg kommet på 8 forettningsideer under psykose.
Sist endret av Bendulf; 16. september 2012 kl. 02:32.
Töft av deg å stå fram slik, dette er også en pekepinn til de som ikke er klar over at slikt kan utlöses "bare" med hasj.

Har et par spörsmål, når psykosen inntreffer, går det gradvis eller faller du med en gang inn i en transe? Så at du nevnte "positive" sider ved dette, kan du beskrive litt mer om disse lyse sidene i en psykose?
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Hvor mye hasj kan jeg røyke før jeg blir psykotisk igjen?
Vis hele sitatet...
Ikke for å leke moralpoliti, men hvorfor ikke bare legge maryjane på hyllen? Det virker som om problemene dine vil bli løst ved å gjøre det.
Hvis du bestemmer deg for å røyke mer, så tror jeg det kan være avgjørende å være nøye med hva slags type cannabis du røyker.

Ligg unna strains/typer med høyt thc-innhold (sativa), og gå heller for indica.
Sativa går mer på psyken, mens indica er for kroppen/stone
Sitat av Confused1 Vis innlegg
Jeg har sånne rare episoder som kan skje flere ganger i uken, jeg blir nærvøs og får rare paranoide tanker som om ingen vil være med meg lengre og at folk rundt meg går lei av meg. Jeg har prøvd litt av vært, men det siste jeg prøvde var hasj og noen dager etter jeg røkte. Kunne jeg sitte i en bil og den stoppa, men jeg fikk for meg at vi fortsatt rulla fremover -det har skjedd flere ganger. Det er en stund siden sist jeg røkte, men jeg hadde en dag der alt gikk kjempe fort rundt meg som om vi spoler fort frem på en film - de snakket fort,gikk fort og alt gikk bare skikkelig fort utenom meg som var i "normal" fart. Er det noe farlig med dette? Har også hatt noen "black outs" som jeg kaller det, der jeg blir helt borte -øynene mine er åpne og stirrer tomt ut i rommet og jeg kan røre litt på meg med svake bevegelser, snakker ikke eller lager ingen lyder og jeg husker ingenting etterpå(varer alt fra 2 min til 5 min, på det værste kan det vare i 10 min). Har ikke hatt det på en stund, men var fæl på å ha det for kanskje en uke siden og en måned før der igjen.
Lurer på hva dette er og kanskje noen der ute kan gi meg svar?
Vis hele sitatet...
Det er noen personer det skjer noe med, en dag eller flere etter de har røyket hasj. Mine første 10 ganger ca ble jeg veldig filosofisk dagene etter jeg hadde røykt. Kanskje det helst var fordi det var første gangen jeg gjorde noe ulovlig, men å få litt virkninger timer og dager senere er ikke helt uvanlig, men det er veldig få som får det. Kanskje du mister dette når du har røyket flere ganger, men kanskje din kropp og ditt hode rett og slett reagerer slikt på hasj

Btw: paranoid er ihvertfall normalt, selv når du ikke er høy lengre.
Skriver religionen jeg kom på i forrige psykose her jeg (den ble slettet andre steder, men jeg fjernet alt som har med kjøp/salg å gjøre):

Det handler om en religion jeg fant på når jeg var psykotisk. Jeg er også meget fristet til å skrive en bok om det, men tror ikke jeg orker eller er god nok til å skrive.

Det har seg nemlig slik at det er flere universer enn bare dette. Flere dimensjoner om du vil. Det er også slik at det er flere evigheter. Man kan gange opp evigheter og sette de opp i annen (et sånt lite 2-tall jeg ikke klarer å skrive), og så kan man sette hele den utregningen opp i annen igjen osv.. på den måten får man mer og mer psykisk styrke. Det begynner med at du trener deg opp til dette som liten, ved å prøve å regne ut det største mattestykket. Og da tar det ganske lang tid før du kommer frem til en evighet skal jeg si deg!

Og så har det seg slik at det er mange flere vesner enn oss også. Alle vesnene er plassert i en rangstige ettersom hvor høy intelligens de har, og hvor mye kunnskap de har om det å starte liv i universer ved hjelp av lys, holde orden i universer, altså luke ut universer som er helt like andre. Det er evig vet du, så noe likt må jo dukke opp. De som er på de øverste leddene av rangstigen kan bestemme selv hva slags universer de vil ha. Om de vil beholde helt absurde ting som kan dukke opp, eller om de vil ha et helt normalt univers. Problemet du har som universherre er at det kan bli krig i universet ditt. De som er øverst på rangstigen, altså gudene, eller boksemenne som jeg kaller dem, fordi de behandler unvierser som om de var bokser. Flytter dem hit og dit, og styrer og ordner. Disse, øverstrangerte; heter Illuminati!

Det tar lang tid for et vanlig menneske å nå øverst i Illuminati-rangstigen. Kun noen få jordboere i dag, er i den, men de har ikke kommet særlig langt med det.

Men så til hele poenget: Vårt univers er i en slags kuvøse, eller som jeg liker å kalle det: en transe. Dette er et sted for planeter det er krig på. Og det er mange av dem, så det er viktig at vi ikke ser hverandre, og ikke får kontakt med hverandre, slik at det ikke bare blir enda værre. Tenk hvis transen skulle slutte! Fullstendig ragnarok! Denne transen vi er i heter Tromotranse. Tromo betyr "Tro More", altså Tro mer. Mer religion! Religionen vil etterhvert gjøre tromotranse-universet bedre. Så lenge det er en god religion.

Boken jeg tenkte å skrive er et samarbeid mellom meg og pappa.
Pappa har funnet på en historie han driver å skrøner til folk med hele tiden. Den er slik:
Meg og Bendik (Altså meg, Bendulf) var i København for noen år siden. Jeg la merke til et bilde der som jeg syntes det var noe rart med. Bendik likte det ikke noe særlig. Men jeg kjøpte det likevel for en billig penge. Det var bilde av en fugl som var inne i et bur. Fuglen var alt for stor for buret, så nebb, vinger og klør stakk ut av buret.
Så har det bildet hengt rundt forskjellige steder i huset i flere år. Helt til...
For noen måneder siden, da jeg studerte bildet, så jeg at det var jo en plantegning av kjelleren min, her hjemme i Norge. Bildet var signert med årstallet 1954. Det var dønn likt kjelleren! Der hvor klørne stakk ut var det vinduer osv. Bortsett fra det at det var et ekstra rom i kjelleren tegnet på maleriet.
Så vi begynnte å hugge i veggen. Tykk betongvegg..
Til slutt kom vi frem til en mørk trapp som ledet ned under huset. Der nede fant vi nok en vegg å hugge i. På andre siden av den var det ett rom som var fullt av gamle krønikere.

Etter å ha hørt den historien tenkte jeg: Jeg skriver en bok om dette, bare at i bokhylla nede i kjelleren, skal Tromotranse-religionen stå! Etter hvert, ute i boka, finner hovedpersonen ut at han er guden i hele greia, han får beskjeder i form av tall og bokstaver han knytter sammen på en eller annen måte, han merker også at noen ganger, når folk prater, så prater de om han og religionen. Til slutt skjønner at han må gå til toppen av Sinai-fjellet. Der får han kontakt med andre guder, han skjønner plutselig all den kunnskapen han hadde når han var utenfor Tromotransen, i sitt tidligere liv som boksemann øverst i Illuminati, og etter utallige, forsøk på å redde verden som jordboer (noe han også til en viss grad hadde lykkes i. Det var hovedpersonen som gjorde Norge så fredlig det er i dag), klarer han enderlig å få til en avtale med de andre gudene om at Norge kan evakueres ut av Tromotransen.

Eller; den kan avslutte med at dimensjonskræsjen som skjer når han er på Mt.Sinai gjør slik at alle planetene slipper løs av tromotransen, og begynner å gå berserk i de frie planetene. Tenk hvor mange store, krigerske beist som finnes rundt omkring da! En slags himmel vs. helvette historie.

Jeg er også oppfinner, har kommet på over 10 forretningsideer, og flere ideer som bare er helt far out! Kanskje vi kan bruke de sprøe ideene og skrive at hovedpersonen redder jorda med dem?

Jeg vet det! Hovedpersonen får superpowers av å røyke seg en rev! Han er bestandig innlagt på lukket psykiatrisk. Han har egentlig planer om å slutte. Men så blir han tilbundt en rev inne på lukket en gang i blandt. Og da flykter han, og gjør en oppfinnelse som gjør noe med hele planeten. F.eks 6 store rom rundt hele planeten. Fulle av lasere, som lager 3D bilder over alt. Trance spilles fra kjempehøytalere, og hele planeten er i supermodus! Jeg har også flere ideer. Må bare få skjekket litt opp om det er mulig å realisere de. Og hvis ikke, kan vi bruke de i boka! har noen ideer om hvordan planeten kan flyttes fra et univers til et annet med stikkflammen fra rakettene som lys og varmekilde osv. Det blir en type skittenlitteratur/scinece fiction freak out!

Kanskje hovedpersonen begynner i et univers langt herfra som er fredlig. Og så finner han religionen i kjelleren. Han bryr seg ikke noe om den, og begynner å dikte videre på den. Han begynner å få masse tanker om hvorfor ting noen ganger ikke gikk helt 100% som det skal. Selv om det er en bra planet han bor på. Og så lager han konspirasjoner om kjæresten sin eller noen han kjenner. Og skriver om mye kaos og konflikter i religionsboka, men så blir plutselig alt sammen sant. Det er da han skjønner han er gud. Planeten hans forsvinner inn i tromotransen, og han mister boka. Og så må han redde planeten.

Kanskje det at han fant boken var en styrelse fra gudene. de skulle gjøre han til gud, fordi han egnet seg. Men så ødela han alt.

Jeg vet det er et ganske stort market for denne typen bøker blandt unge narkomane/freaks. Men jeg vet ikke om denne egner seg.
Det essensielle for tromotransen er alikevel dens overfølsomhet for konspirasjonsteoretisk skapelsesforstyrrelse. I alle tilfeller der utvalgte legemer av jordens ytterste membran blir "rykket", faller også bitene som mangler, ned i et virvar av stabilt kaos. Tromo-effekten blir dette kalt av slitne leger på lukkede avdelinger.
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Er ikke tromotransen en ny religion? Har aldri hørt ordet tromo før jeg fant det på selv jeg.. Eller kanskje jeg har det. Husker ikke.
Vis hele sitatet...
Er ikke tromotransen en ny religion? Har aldri hørt ordet tromo før jeg fant det på selv jeg.. Eller kanskje jeg har det. Husker ikke.

Hva mener du med membran? Jeg hadde også en ide om at kloder hadde flere usynlige skall rundt seg. Tobakk var voodoostraffing til politikere som hadde drevet med tankekriminalitet, den vokser opp av bakken. Og det var et tegn på at det var et helvette/noe som brandt under oss.
Sist endret av Bendulf; 19. september 2012 kl. 16:24.
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Er ikke tromotransen en ny religion? Har aldri hørt ordet tromo før jeg fant det på selv jeg.. Eller kanskje jeg har det. Husker ikke.

Hva mener du med membran? Jeg hadde også en ide om at kloder hadde flere usynlige skall rundt seg. Tobakk var voodoostraffing til politikere som hadde drevet med tankekriminalitet, den vokser opp av bakken. Og det var et tegn på at det var et helvette/noe som brandt under oss.
Vis hele sitatet...
Tromotransen har lenge vært et praktiskert virke. Som du selv sier; det religiøse aspektet ved det hele kjennetegner det kollektive samholdet som limer igjen den utviklende organisme, enkeltvis, og i helhet. Tromerne føler seg ofte friske, men illusjonen er desverre så langt kommet at selvinnsikt og forståelse er ord som kun huskes som fabler.
prøver du å trolle med alle fremmedordene dine osv nå? Jeg kan forstå at det er likheter blandt psykotiske mennesker, men jeg tror ikke det er noe som heter tromotranse fra før. Og leger har forresten ikke lov å prate om noe religion eller politikk med pasienter.
er selv i en slags psykose fase, men din tok helt av. aldri mere hasj/weed på meg nei veldig fine bilder og god bedring
▼ ... over en måned senere ... ▼
læren i livet er å lære å dø.

man realiserer seg selv om og om igjen.

Jeg er guden over alle guder i dette universet. Jeg laget denne planeten for å ta vare på den. Jeg lever i min egen kreasjon.

Man kan lære seg å bruke hodet til å klatre.

Kunnskapen har blitt oppdaget før. Den er en og samme. Men de som sitter med den blir ikke oppdaget før ved verdens ende.

Å kysse er å snakke.

Logikk = navigering i tid og rom.

en persons liv opp ned = en ny forståelse.

jo lenger en familie er arbeidere, jo høyere kommer de opp i systemet senere.

Til slutt gjør du det du ikke skal gjøre. Og så dør du.

De døde lever i luften. Og luften er full av vibrasjoner.

Det siste du lærer i livet er psykisk styrke.

Menneskehetens ende er når alle forstår.

Mennesker er grunnlagt forskjellig. Men alle kan manipuleres.

Løst og fast. Tanken er fast, snakket er løst.

Enden er bare en ny start. Dette gjelder alt.

Kunnskap kommer i tide.

Det enkleste du kan gjøre for å lære opp noen er å drepe dem. Eller bare vente til de dør av seg selv. Det blir nesten det samme.

En betyding av det å dø, er å vokse. En annen er betydning døden har, er hvordan man dør. Ettersom tid er rom uansett.

Det finnes noe rundt alt. Og noe rundt det igjen. Til og med når det kommer til tanker.

Det finnes de som alltid har sett sannheten, men som ikke tror før helt til slutt.

Far out = Close up.

Til slutt finnes ingen tvil.

Nøkkelen til det neste steg ligger som regel i fortiden.

Fullstendig galskap kan også gi mening.
Man.... Far out.... Eller close up som du sier
Hvordan går det for tiden? Er du i tåken eller?

Håper du ikke forvikler deg for langt inn i psykosens verden.
Blit jo nesten psykotisk av å lese dette! ^^
kjenner et individ som statt og stødig er inn på mentalsykehus. Det er veldig lett å se at den personen er psykotisk. Ifølge personen er alle imot han/henne. Og han/henne er veldig keen på å saksøke alle vennene sine. Er ikke alle som er like rolige dessverre :/

Forøvrig en interressant tråd!
wow, just wow.. fasinerende hva hjernen er i stand til å gjøre.
Håper det går bra med deg, virker som du er på ett "høyt" plan eller hva man skal kalle det, men du tar faktisk opp en del viktige temaer i det du skriver.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Håper du føler deg okei i dag.
(Har bare lest første siden)
Psykosebildene er utrolig sterke. Tenkt på å stille ut? Sterk historie også. Ikke selg bilder for billig.
Synes det er en utrolig god beskrivelse av en psykose og flotte bilder. Nå kjenner jeg bare psykoser utenfra, men dette minner veldig om min bror. Han har vært psykotisk i ti år nå, og finner nok aldri veien ut igjen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Det virker litt som om han har sleti litt i senere tid. Han la ut denne I tråden tidligere, og jeg fant navnet hans. Fant deretter en tråd i diskusjon.no som ble startet av TS her. Denne tråden ble opprettet 2 år etter han skrev denne tråden her:
Det slo meg nettopp: Harald Hårfagre sa han ikke skulle klippe håret før han hadde samlet hele Norge. Jeg heter Bendik Viking Laland (Tenk: Legge land), jeg har en kjempefloke/dreadlock i bakhodet, og har en verdenspolitisk ideologi som handler om å bruke penger som maktmiddel, jeg har 6 forretningsideer. 3 av dem kan det virkelig bli gigantiske summer av.

JEG, BENDIK VIKING HÅRFAGRE AURBAKKEN LALAND SKAL IKKE KLIPPE HÅRET FØR JEG HAR FLATET UT VERDENSØKONOMIEN OG SKAPT DEMOKRATI OVER ALT!

Haha, jeg er klin kokos! Eller er Harald Hårfagre i min slekt? (Laland)

Mulig jeg må jekkes ned et par hakk
Vis hele sitatet...
Her er link til den opprinnelige tråden. For alt jeg vet er han ute og sturer i sin lille boble, men dette er en gammel tråd som jeg børster støvet av, og hadde alltid vært kult om TS kom tilbake og motbeviste meg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Åssen går det nå Bendik? Ser du ikke har vært aktiv på twitter siden i fjor sommer...