Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1672
Hei.

Ønsker hjelp til å finne en PC som skal brukes i studier med 3d-tegning, gjennom Autodesk-programmer.

Har fått følgende specs-liste fra studiested:

64bit windows
64-bit Intel eller AMD prosessor. Min 3ghz og 4 CPU-kjerner
Minst 16 GB ram, helst 32
Minst 500gb harddisk
Skjermkort må håndtere DirectX/Direct 3D 11. Minimum 1 gb videominne og båndbredde på 29 gb/s. Helst 4gb videominne og båndbredde på 106 gb/s.
Gjerne HDMI-utgang.
Skjerm minimum 1280x1024 (1080p), gjerne 3840x2160 (4k)
Vis hele sitatet...
Trenger ikke noe mer enn kravene, men må oppfylle de og jeg er helt blank. Pris er viktig, og jeg tenker rundt 15k.

Har funnet Lenovo Legion 5 og Asus Vivobook Pro selv, men jeg har ikke helt kompetanse nok til at jeg tørr bestille...?

På forhånd takk
Sist endret av ravis; 7. august 2022 kl. 20:47.
Har ikke noe anbefaling, men Quadro kort er nok lurt og gå for, om Vanlig 3 serie holder mål aner jeg ikke, i såfall er nok det bedre.
Trådstarter
4 0
Dessverre såpass blank at jeg ikke kjenner til Quadro kort eller Vanlig 3 serie. Men takk for svar!
Hadde valgt den første pga. kraftigere skjermkort. Maskin nummer to har derimot langt bedre skjerm (høyere oppløsning, 16:10 aspekt og OLED), maskin nummer en har enklere IPS skjerm som bare er full HD, mere rettet mot gaming.
Trådstarter
4 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde valgt den første pga. kraftigere skjermkort. Maskin nummer to har derimot langt bedre skjerm (høyere oppløsning, 16:10 aspekt og OLED), maskin nummer en har enklere IPS skjerm som bare er full HD, mere rettet mot gaming.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Begge er innenfor specs-kravene? Vil det finnes et bedre alternativ?

Hvordan vurderer du Lenovo Yoga Slim 7 Pro mot disse igjen?
Hei det du ser etter blir litt shortcut, alternativ til relativt kostbare profesjonelle arbeidsstasjoner.

Jeg har god erfaring med å kjøpe sånne maskiner brukt fra bedriftsmarkedet.

Et søk på finn og forhandlere gir litt pekepinn.

Se f.eks annonser fra Plan B It, pcdeal.no, IT marked som formidler sånt.

Tradisjonellt har Dell Precision og Thinkpad P-serie vært sikre valg for denne type bruk.
Sist endret av Dough; 7. august 2022 kl. 21:33.
Trådstarter
4 0
Sitat av Dough Vis innlegg
Hei det du ser etter blir litt shortcut, alternativ til relativt kostbare profesjonelle arbeidsstasjoner.

Jeg har god erfaring med å kjøpe sånne maskiner brukt fra bedriftsmarkedet.

Et søk på finn og forhandlere gir litt pekepinn.

Se f.eks annonser fra Plan B It, pcdeal.no, IT marked som formidler sånt.

Tradisjonellt har Dell Precision og Thinkpad P-serie vært sikre valg for denne type bruk.
Vis hele sitatet...
Wow, takk for et godt svar. Dette var jeg ikke klar over. Fant umiddelbart denne og denne, og disse ser ut til å klart være bedre valg enn de jeg har linket til - eller hva Dough?
Sorry jeg er ikke helt oppdatert på detaljene her, sikkert andre som er bedre på det eventuelt kontakt forhandlerne. du har jo veldig konkrete krav så de kan hjelpe deg med den optimale maskina de har tilgjengelig. Men umiddelbart så ser jo begge de greie ut, helt klart.

Og du skal ikke være så bekymret for at de er brukt. Typisk bruk for disse er ingerniørenes ekstra maskin og har gjerne stått i dock på kontoret til pynt 90% av tiden.

Du kommer ikke tilk å angre på et sånt valg når du gjør litt krevende oppgaver selvom du kansje ikke trenger den daglig.

Hvis vekt er av betydning så kan det være lurt å vurdere. Ser den ene av de der er 3kg, 5520 er nok noe lettere.
Men den første der var rå, fikk nesten lyst på en sånn selv usett. :P
Sist endret av Dough; 7. august 2022 kl. 22:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.