Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7089
Hørte en gang noen som hadde blitt beruset på alkohol uten å drikke. De hadde tatt rødsprit på en klut/svamp og påført dette under armen i armhulen, hvor huden skal være veldig tynn. Alkohol fordamper jo, og poenget her var at alkoholen i rødsprit er veldig sterk og at den fordampet rett inn i blodårer under armen. Dog, for alt jeg vet er det også mange andre sterke stoffer i rødsprit og dette førte til at det svidde helt sykt.
Husker btw en artikkel fra Vi Menn om rødsprit og at det ga en mye bedre rus enn vanlig alkohol og nesten uten fyllesyke. Men det er et løsemiddel, så det kan ikke være helt trygt å drikke rødsprit hver helg man skal ut?
Noen som vet om noe av dette stemmer?
Jeg lå med tamponger dryppende av gin og leste Haiene i mange timer uten å kjenne noe som helst, så jeg mener det må være en myte...
Rødsprit er denaturert etanol, denaturert betyr at den er tilsatt en viss % med noe annet som ikke er etanol eks isopropanol, aceton og i noen land meanol. men riktig den holder en veldig høy alkohol % så sjangsen for å dø er eller bli alvorlig syk er ganske liten. på rødspritflasken står det nesten aldri hva den er denaturert med, dvs farlig å drikke noe du ikke vet hva er. om man drikker rødsprit så ikke bare får du en helvetes skallebank og kvalme, man går rundt å stinker noe som ligner på intens hvitløk i 4 dager etterpå. anbefales ikke.

det med at du kan smøre det på huden er sant men til hvor stor grad du blir full er jeg usikker på, tviler sterk på at man blir drita av det og i såfall ville det tatt ganske lang tid. prøv deg heller på alkohol vaporizer.

ellr eventuelt sprit injeksert i blodet, allt er bedre en rødsprit i allefall
Sist endret av freakyfo; 26. februar 2010 kl. 01:38.
hva med å bare prøve noen tamponger med 96 under armene? anyone??
Sitat av Glittertind Vis innlegg
det er et løsemiddel, så det kan ikke være helt trygt å drikke rødsprit hver helg man skal ut?
Noen som vet om noe av dette stemmer?
Vis hele sitatet...
Du vet at etanol er ett løsemiddel? Det halve Norge driver med i helgen er faktisk å ruse seg på et sterkt løsemiddel/en sterk gift. Eneste forskjellen på om du kjøper det på polet eller biltema er smaken og konsentrasjonen.

Uten å vite hva denatureringsmidellet i rødsprit er, tviler jeg på at det er så veldig mye mer skadelig enn vanlig etanol. Du risikerer nok å få en grei magasjau/spysjuke, men hadde det vært noe som gjorde deg skikkelig syk/evt med fare for langtidskader, ville det nok stått på etiketten.

Som andre her har skrevet, så vær forsiktig med dette i utlandet, da det fort kan være tilsatt en dødelig gift som metanol eller liknende.
Navn CAS nr. STD. Gj.snitt 8t.eksp.
etanol 64-17-5 AN. 950 mg/m3
Metyletylketon 78-93-3 220.00
4-metylpentan-2-on 108-10-1 AN. 105 mg/m3
Etylacetat 141-78-6
Off topic:
På jobb har vi noe antibac som er 70% sprit, det eneste det står at den inneholder er etanol 70% og glukose. Altså "trygg" sprit og druesukker.
Vil det si at det er trygt å drikke dette? Isåfall er det jo mye billigere å kjøpe dette å blande med noe enn og gå på polet å handle...
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Off topic:
På jobb har vi noe antibac som er 70% sprit, det eneste det står at den inneholder er etanol 70% og glukose. Altså "trygg" sprit og druesukker.
Vil det si at det er trygt å drikke dette? Isåfall er det jo mye billigere å kjøpe dette å blande med noe enn og gå på polet å handle...
Vis hele sitatet...
Jeg har ihvertfall blitt drita på det.
Sitat av h33t Vis innlegg
hva med å bare prøve noen tamponger med 96 under armene? anyone??
Vis hele sitatet...
Hva med å bare føre tampongene opp i endetarmsåpningen dersom du/dere er så jævlig kåte på å bli fulle uten å drikke vanlig polsprit eller annen kommersiell alkoholvare?
Husker for endel måneder siden en tripprapport om en som dynka absint i enten snus eller tampong ( husker ikke) og stappa det i ræva. Det gikk ikke helt fint for å si det sånt :P
Og vil heller ikke anbefale å sette sprøyter med sprit i blodårer. Det smeller godt for å si det sånn, og ender som regel med sykehus. Du trenger ikke veldig store doser for å bli møkkings, så sikkert veldig billig fyll hvis du klarer å dosere riktig.
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Isåfall er det jo mye billigere å kjøpe dette å blande med noe enn og gå på polet å handle...
Vis hele sitatet...
Du kan nok det, men det medfører en høy risiko for mobbing.
hell sprit i ovnen i en badstue så blir du møkkfull ved å bare innhalere, farlig så gjør det med endel pauser innimellom.
Sitat av sexploit Vis innlegg
hell sprit i ovnen i en badstue så blir du møkkfull ved å bare innhalere, farlig så gjør det med endel pauser innimellom.
Vis hele sitatet...
Ta med en god sigar du kan fyre opp å.
Sist endret av legalize_it; 26. februar 2010 kl. 14:00.
Darren Brown skal vist klare å få deg full ved hjelp av NLP
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du vet at etanol er ett løsemiddel? Det halve Norge driver med i helgen er faktisk å ruse seg på et sterkt løsemiddel/en sterk gift. Eneste forskjellen på om du kjøper det på polet eller biltema er smaken og konsentrasjonen.
Vis hele sitatet...
Vann er det mest brukte løsemidlet gjennom historien. Vann kan også være giftig i for store mengder. og visste du at 1 g ren nikotin er nok til å drepe en voksen person?

dette inleggeg var dedisert til å svekke troverdigheten din, for å unngå en eventuell idiot som tror det er halveiis trygt å konsumere rødsprit.

think again...
Sitat av sexploit Vis innlegg
hell sprit i ovnen i en badstue så blir du møkkfull ved å bare innhalere, farlig så gjør det med endel pauser innimellom.
Vis hele sitatet...
And the Darwin Award 2010 goes to: Sexploit!
Vist denne tråden har gått over til:
Finne ein løsning å bli drita på uten å kjøpe øl, vin... Så seier eg bare: Brygg og brenn vil bli den venn! Eller noe sånt..
Sist endret av Fyllingz; 26. februar 2010 kl. 16:54.
Kjemi læreren min sa at man kan dusje i alkohol og bli full, men at man får kraftig "hangover" da fettlaget i huden blir løst opp.


Edit: Kjemilæreren
Sist endret av Falken; 26. februar 2010 kl. 17:31.
Husk at å oppta alkohol gjennom huden ikke er risikofritt, enten du fukter en tampong og dytter den opp noe sted, under armen, heller sprit i gummistøvlene eller likenede. Leveren får ikke gjort den viktige jobben spm den gjør når du inntar alkohol oralt, og det er i tillegg svært vanskelig å vurdere hvor høy promille du vil få når du opptar alkohol på alternative måter.
Sist endret av httpwhat; 26. februar 2010 kl. 17:36.
Om å inhalere alkoholen er et alternativ:
AWOL.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Uten å vite hva denatureringsmidellet i rødsprit er, tviler jeg på at det er så veldig mye mer skadelig enn vanlig etanol.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vet hva det er, har du ingen forutsetning for å mene noe som helst om hvor farlig stoffet er. Det sier seg selv.


Sitat av Falken Vis innlegg
Kjemi læreren min sa at man kan dusje i alkohol og bli full, men at man får kraftig "hangover" da fettlaget i huden blir løst opp.
Vis hele sitatet...
Hæ? Du får tørr hud, ja, fordi alkoholen vil fjerne det beskyttende laget med fett på huden. Dette skjer imidlertid og så hver gang du dusjer med varmt vann og såpe. Man bruker ofte fuktighetskrem for å motvirke dette, elelr bruker milde såper som ikke fjerner fett fullt så effektivt.

Å fjerne dette fettlaget gir imidlertid ingen "hangover".
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Off topic:
På jobb har vi noe antibac som er 70% sprit, det eneste det står at den inneholder er etanol 70% og glukose. Altså "trygg" sprit og druesukker.
Vis hele sitatet...
Tror du må lese bakpå en gang til.....

Det står nok 70% etanol og glyserol...ikke glukose. Tror nok enten du må ta deg et lesekurs, eller om du holder deg unna alkohol fremover...for å ta glyserol for å være druesukker vitner om store mangler et eller annet sted
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis du ikke vet hva det er, har du ingen forutsetning for å mene noe som helst om hvor farlig stoffet er. Det sier seg selv.
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg skrev tviler... Uansett så sier min logiske sans meg at Norske myndigheter ikke ville tilatt at man tilsatte skadelige denatureringsmidler i rødspriten uten å merke det godt...
For en gangs skyld så er jeg enig med legalize_it. Det er faktisk strengt forbudt å bruke farlige stoffer, eller metanol, i rødsprit og spylevæske. Problemet er at alkoholikere drikker dette og det er myndighetene fullt klar over.

Det er bla. tilsatt ett brekkingensmiddel som fordamper på samme temperatur som alkohol (slik at man ikke kan destillere rødsprit/spyleveske å få drikkbar alkohol) Stoffet er ikke farlig i den forstand at det dreper eller bryter ned organer, men for oss som ikke er alkoholikere så vil både smaken og brekkningsmiddelet gi oss ett lett valg når det kommer til polvarer vs. rødsprit. Hvordan fyllesyken er vet jeg ikke noe om.
For de som ikke har råd/mulighet til noe annet så er rødsprit drikkbart. Vi snakker da selvfølgelig om tunge alkoholikere.

EDIT: Senst i 2008 var det en stor sak at Europris hadde brukt tresprit (metanol) i rødspriten de solgte og det var flere dødsfall der man konstaterte at inntak av metanolholdig rødsprit var grunnen.
Sist endret av Mith; 26. februar 2010 kl. 19:09.
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Jeg har ihvertfall blitt drita på det.
Vis hele sitatet...
Men desifiseringsmiddel inneholder brekkemiddel.
Sitat av lsrr Vis innlegg
Om å inhalere alkoholen er et alternativ:
AWOL.
Vis hele sitatet...
http://www.vaporizersreviews.com/art...aporizers.html

det å inhalere alkoholen er fullt mulig, det var faktisk en trend i storbritania for et par 5 år siden, man kunne få utdelt vaporizere på utesteder, så kunne man selv putte oppi allslags smaker, de brukte det på samme måte som man røyker hukka pipe, de gikk gjerne sammen en liten gjeng rundt et bord og sugde det de maktet.

det er ganske lett å lage en vaporizer selv allt man trenger er en kaffitrakter (mokka master eller annen sertefisert maskin), litt teip og en plastslange. bruk kaffitrakteren som varmeelement og kobl deg på med slangen på glasskolben, tett godt igjen og vent til det begynner å fordampe.
(viktig at kaffitrakteren greier å holde en temperatur på over 73 grader ellers så funker det en del dårligere. man kan også bruke en kokeplate men husk at det er løsemiddler og de brenner godt om det smeller i dampen så ikke så det for varmt kan det lett anntenne
Sitat av 13ulldog Vis innlegg
Tror du må lese bakpå en gang til.....

Det står nok 70% etanol og glyserol...ikke glukose. Tror nok enten du må ta deg et lesekurs, eller om du holder deg unna alkohol fremover...for å ta glyserol for å være druesukker vitner om store mangler et eller annet sted
Vis hele sitatet...
Glyserol er ganske ufarlig, hver gang du spiser en snickers eller en tyggis spiser du glyserol, det brukes som et fuktighetsbevarende og søtningsmiddel middel i mange slags matvarer. Men allikevel.....
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg bruker å sause inn armhulene med antibac etter trening viss jeg ikke rekker å dusje før jobb. Tørker av med tørkerull. Har aldri blitt påvirket av det, så jeg tror det er en myte. Kjøp øl på butikken eller vin på polet viss du vil bli alkoholpåvirket. Det funker.
Anonym bruker
"Sikker Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok bare en myte. Bruker selv parfyme med masse alkohol i, den er så sterk at den brenner hvis man fyrer på. Har aldri blitt full eller merket noe som helst. Å pakke en tampong med sprit i ræva kanskje blir noe annet, men har ingen planer om å prøve det.
ca. 8000 år med utvikling av alkoholholdige drikker frem til det fantastiske utvalget av og vi har i dag,
og folk bare

Sitat av Glittertind Vis innlegg
Full uten å drikke?
Vis hele sitatet...
Sitat av Glittertind Vis innlegg
Hørte en gang noen som hadde blitt beruset på alkohol uten å drikke.
De hadde tatt rødsprit på en klut/svamp og påført dette under armen i armhulen
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
ca. 8000 år med utvikling av alkoholholdige drikker frem til det fantastiske utvalget av og vi har i dag,
og folk bare
Vis hele sitatet...
8000 år på å utvikle alkohol som ikke smaker dritt, og fremdeles er det mange som velger en tampong med rødsprit i rompa, - har tross alt ikke smaksløker der, og slipper å ødelegge floraen i magen...