Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2439
X- Hei! Mitt navn er XXXXX. Hva kan jeg hjelpe deg med?

- Jeg kjøpte en plasma 50tommers TV fra YYYYYYY for ca 8 år siden. Dette kjøpet finner jeg ikke i ordrehistorien under min konto hos YYYYYY.
- Jeg trenger å vite modellnavn slik at jeg finner manual for TVen på nettet

X- Finner ikke noe på kontoen din kan den ha blitt kjøpt på en annen konto?

- Kan man ha flere kontoer hos YYYYYY ?

X- Du kan ha med flere eposter ja eller om noen kan ha kjøpt den for deg

- nei, jeg kjøpte selv, har aldri hatt noen andre til å kjøpe til meg fra YYYYYY/på nett.
- forskjellig epost kan det være dog.
- fremdeles mitt navn

X- Ja da ville jeg eventuelt forsøkt om du har en annen epost du kan ha brukt og logge inn.

- Kan ikke forsøke da jeg ikke lenger benytter meg av Eposten jeg brukte for 8 år siden
- Har ikke tilgang

X- Ja jeg får ikke søkt på det dessverre trenger gjerne et ordrenummer eller kunde nummer

- Jeg har ikke slike nummer, de nummerene er det bare YYYYYY som har tilgang til.

X- Du skal gjerne ha fått det på epost slik at det er gjerne det jeg får ikke søkt på kontoer

- Jeg skal få eller ha fått en epost fra YYYYYY om min gamle epost addresse ?
- forstår ikke hva du skriver

X- Du skal ha fått det på din gammle epost adresse slik at man da skal kunne ha dem til senere.

- men man kan ikke ha dem til senere på den gamle eposten dersom man mister tilgangen til den eposten

X- Nei, som sagt finner jeg ikke noe på denne kontoen dessverre slik at jeg fant ikke noe på deg.

- Og hva gjør du da ? Du må gå å snakke med de som jobber i YYYYY som har tilgang til informasjon om gamle epost'er som kunder har hatt, slik at man får slått dem sammen under ordrehistorikk, ikke sant ?

X- Som sagt finner jeg ikke noe annet på deg slik at jeg finner ikke noe salg til deg på dette kjøpet hos oss. Vi slår heller ikke sammen kontoer slik at har man laget en ny bruker så er det at man har 2 brukere.

- flette galen

X- Er det noe annet jeg kan hjelpe deg med?

- nei
Sist endret av Hoppeliten; 27. juni 2022 kl. 13:15.
modell nr står bak på tven, og ja du er gal..
Så klart kan de ikke hente ut informasjon uten at du kan vise til kundenummer, epost-adresse eller lignende. Det er ikke butikken sin feil at du har rotet bort tilgang til e-posten din.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Så klart kan de ikke hente ut informasjon uten at du kan vise til kundenummer, epost-adresse eller lignende. Det er ikke butikken sin feil at du har rotet bort tilgang til e-posten din.
Vis hele sitatet...
Du mener jeg ved å navngi dem gamle eposten min så er det nok ? (Jeg husker godt addressen men den er slettet av kommunen som ga meg den e-posten, så det hjelper ikke å huske passord heller).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Du mener jeg ved å navngi dem gamle eposten min så er det nok ? (Jeg husker godt addressen men den er slettet av kommunen som ga meg den e-posten, så det hjelper ikke å huske passord heller).
Vis hele sitatet...
Dei har ikkje plikt til å oppbevare slik informasjon.
GDPR

De har ikke lov å gi ut informasjon om du ikke har noe som bekrefter at du er riktig person
Å ikke ha tilgang til e-posten en benyttet for 8 år siden er litt tamt spør du meg..
Hvorfor skulle du kjøpt noe for så benytte en kommune e-post?

Uansett, modell navn står på en lapp bak på tven eller i menyen et sted.
Du er en rimelig kjip kunde.
Du gjør det til butikkens problem at du har mistet tilgang til epostkontoen du brukte.
Rart det ikke er registrert på navn også.


Men som en skriver, bak på tven bør det være merket med alt du trenger. På 8 år kan mye skje.