Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5748
Lurer på om noen har vet om chille spots å fyre på i Oslo. Helst inni Oslo og ikke områdene rundt. Prøver å finne meg ett men føler aldri jeg kommer over ett ordentlig bra ett…
Akershus festning / områder rundt der ? For folksomt ?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blåsen ved fagerborg
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ekebergparken og Jomfrubråten har mange fine spots med utsikt mot byen, noen av dem mer sekludert enn de andre. Hvis du går bort fra hovedstien og følger en av de mindre stiene på utsiktssiden er det noen lysnede skråninger hvor du får være helt i fred og nyte utsikten.

Kan også anbefale Middelalderparken. Det er stort sett mindre folksomt enn det pleide å være nå som det er mindre veier inn og ut av parken, men det går an å gjemme seg litt i ruinene hvis man har pækkern. Sørenga bro ligger rett over og er også en lite brukt spot med bra utsikt, men du må gå rundt hele parken og gå langs Mosseveien for å komme deg dit.

Er du midt i byen og gir litt faen i å bli sett så kan du evt prøve "nisseberget" i Slottsparken, som har vært et standard smokespot siden 60-tallet. Du finner det ved å gå opp de første trappene til høyre når du ser mot slottet fra Nationaltheateret. Ser stadig folk (og kids) som fyrer opp på benkene og på gresset uten at det kommer noen snut eller Kongens garde for å plage dem.

Er noen brukbare spots på St. Hanshaugen, nær toppen. Enerhaugen kan også være verdt et forsøk hvis du helst vil ha utsikt.
Trådstarter
17 2
Skal sjekke ut disse!
Akershus festning er jeg ikke så glad i egentlig men vet mange liker seg der…
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ekebergparken og Jomfrubråten har mange fine spots med utsikt mot byen, noen av dem mer sekludert enn de andre. Hvis du går bort fra hovedstien og følger en av de mindre stiene på utsiktssiden er det noen lysnede skråninger hvor du får være helt i fred og nyte utsikten.

Kan også anbefale Middelalderparken. Det er stort sett mindre folksomt enn det pleide å være nå som det er mindre veier inn og ut av parken, men det går an å gjemme seg litt i ruinene hvis man har pækkern. Sørenga bro ligger rett over og er også en lite brukt spot med bra utsikt, men du må gå rundt hele parken og gå langs Mosseveien for å komme deg dit.

Er du midt i byen og gir litt faen i å bli sett så kan du evt prøve "nisseberget" i Slottsparken, som har vært et standard smokespot siden 60-tallet. Du finner det ved å gå opp de første trappene til høyre når du ser mot slottet fra Nationaltheateret. Ser stadig folk (og kids) som fyrer opp på benkene og på gresset uten at det kommer noen snut eller Kongens garde for å plage dem.

Er noen brukbare spots på St. Hanshaugen, nær toppen. Enerhaugen kan også være verdt et forsøk hvis du helst vil ha utsikt.
Vis hele sitatet...
Kjapp liten rettelse, siden jeg tydeligvis ikke har vært der på noen år. Sørenga bro har fått en trapp som går opp direkte fra Middelalderparken, så man trenger ikke gå hele veien rundt. Det gjør det i utgangspunktet mindre brukbart som smokespot, men men.
Trådstarter
17 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjapp liten rettelse, siden jeg tydeligvis ikke har vært der på noen år. Sørenga bro har fått en trapp som går opp direkte fra Middelalderparken, så man trenger ikke gå hele veien rundt. Det gjør det i utgangspunktet mindre brukbart som smokespot, men men.
Vis hele sitatet...
Skjønner, takk.

Ingen som har noe langs akerselva? Vet selvfølgelig om noen plasser men det er enten veldig folksomt eller et trist og mørkt skyggehøl…
Sist endret av maryjane123; 31. mai 2022 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Skjønner, takk.

Ingen som har noe langs akerselva? Vet selvfølgelig om noen plasser men det er enten veldig folksomt eller et trist og mørkt skyggehøl…
Vis hele sitatet...
Er jo benker oppover hele Akerselva, bare velge en benk.

Velger du en benk for nærme grønnland så kommer det 200 folk og spør om tobakk eller papes
Sist endret av Nøddy; 31. mai 2022 kl. 11:58.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stensparken i nærheten av Bislett er supernice.
Anonym bruker
"Pensjonert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Skjønner, takk.

Ingen som har noe langs akerselva? Vet selvfølgelig om noen plasser men det er enten veldig folksomt eller et trist og mørkt skyggehøl…
Vis hele sitatet...
Du kan røyke på alle benkene langs Akerselva. Ingen bryr seg, mange kommer til å smile og sende telepatiske kos deg beskjeder
Anonym bruker
"Pensjonert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sofienberg parken
BRAND ∞ STRONG
Jeg tror vi kan inkludere samtlige parker og div friareal i Oslo hvis du holder bittelitt øye med hva som skjer rundt deg
og ikke slår deg ned ved siden noen som ser veldig strenge og kjipe ut.

I tillegg opplever jeg stadig (flere ganger i uka ofte) å gå forbi folk som går å røyker på gata,
også på steder der mange ferdes.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For Akerselva ville jeg nok fokusert på steder rundt Kubaparken og Grünerhagen, hvor det er litt fint å sitte. Men i bunn og grunn kan du fyre opp hvor som helst langs elva.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Bruk forumets søkefunksjon
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vår frelsers gravlund, på den lille haugen der er det fint.
Støtter Ekeberg. Ikke noe som å se byen sin fra den utsikta på form.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor som helst, men Blåsen er en klassiker, den er allerede nevnt. Tror navnet er mye eldre enn marijuanakultur i Norge. Leste biografien om Axel Jensen, forfatteren, han pleide å henge der i sin ungdom.
Anonym bruker
"Øm Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
FYI Akershus festning er militært område.

Ta en båt ut til en av øyene i sommer, alle sitter oppåhverandre ved den ene stranda, resten av øya er ofte fredelig og idyllisk å utforske.
Gamle Deichmanske. Gå opp fra baksiden fra Grubbegata, forbi den lille grønne parken som ligger ved svenske Margaretakyrkan, gå rett fram så er det sånn bra skjult spot som man kan komme til, man skal klatre litt men det går fint. Der kan man sitte i fred og ro og fyre med flott utsikt.
Takk for alle som tok seg tid, mye her som høres spennende ut!
Mange bra spots i Tøyenparken også, opp i skråningen bak Tøyenbadet, Ola Narr heter det.


Kampen park er også nice.
Sist endret av Revbatim; 1. juni 2022 kl. 09:17.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Mange bra spots i Tøyenparken også, opp i skråningen bak Tøyenbadet, Ola Narr heter det.


Kampen park er også nice.
Vis hele sitatet...
Har fyrt der en del ganger ja, eneste negative er at benken ofte er opptatt

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Gamle Deichmanske. Gå opp fra baksiden fra Grubbegata, forbi den lille grønne parken som ligger ved svenske Margaretakyrkan, gå rett fram så er det sånn bra skjult spot som man kan komme til, man skal klatre litt men det går fint. Der kan man sitte i fred og ro og fyre med flott utsikt.
Vis hele sitatet...
Snakker du om kristparken?
Sist endret av maryjane123; 1. juni 2022 kl. 13:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Har fyrt der en del ganger ja, eneste negative er at benken ofte er opptatt
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg sitter der ofte. kanskje vi har møtt hverandre? :-D
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hehe. Jeg sitter der ofte. kanskje vi har møtt hverandre? :-D
Vis hele sitatet...
Kan hende det ja
Man er bra dum i huet om man svarer på denne her ass.

Røyker man klarer man å utforske og finne fine spots, og hva er poenget med å offentliggjøre gode røykespots? Da blir det plutselig skikkelig ræva røykespots mtp. snut og drittunger.
Sist endret av krystallkongen; 1. juni 2022 kl. 18:03.
Kan nevne at jeg kom over en benk i skogen ved Lambertseter senter hvor det var en del ungdom som røykte. Vet jo ikke hva, men sansynligheten taler vel sitt.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Krystallkongen: Jeg tror politiet vet det røykes i Oslos parker, altså... Det er vel litt sånn at mange er usikre på hvor mye de faktisk bryr seg. Noen ser ut til å gi helt faen, røyker i travle gater. Helt vanlig å røyke fra balkonger i eide leiligheter i hvert fall. Vi er ikke helt der at folk vanligvis bare røyker midt i parken med massevis av folk rundt seg en varm sommerdag, men det føles ikke som om det er veldig langt unna.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold deg langt unna fra Kristparken!! Purkern er der hverdag pga mange narkomane som henger der.

Jeg og kompiser ble busta av purken da vi mekka en joint.

Ble tatt nesten 2 ganger i samme parken.

Hilsen en former stoner
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Har fyrt der en del ganger ja, eneste negative er at benken ofte er opptatt



Snakker du om kristparken?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er et slags tårn som er en del av arkitekturen til gamle Deichmanske. https://upload.wikimedia.org/wikiped...Deichman_V.jpg helt til høyre i bildet her ved søylene. Det er to av de, en på hver side. Er en trapp mellom søylene og på hver side av trappa er det sånn platform man kan klatre opp til og fyre opp i fred og ro. Men ja er vel kjent blant knarkere og, husker en gang jeg fyrte der så lå det noen sprøyter og nåler der..

Kristparken er dårlig veit flere som har blitt tatt der.
Sist endret av Revbatim; 1. juni 2022 kl. 22:27.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hold deg langt unna fra Kristparken!! Purkern er der hverdag pga mange narkomane som henger der.

Jeg og kompiser ble busta av purken da vi mekka en joint.

Ble tatt nesten 2 ganger i samme parken.

Hilsen en former stoner
Vis hele sitatet...
Helt på trynet at purken ikke har noe bedre å bruke tiden sin på
Hehe vel, på vei fra en jobb nede i barcode på en fredags formiddag så gikk jeg forbi to helt normale random norske dudes som satt på en benk å fyrte en greit synelig joint, skravla høylytt og koste seg skikkelig. Masse folk, masse lukt (for kjennere) og ikke en kjeft som åpenlyst reagerte, hele greia så nesten naturlig ut.

Så ja, tanken min var vel da at det er tydeligvis mulig hvor som helst, men er alltid en risk vs. flaks faktor der å huske på.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kristparken/bak gamle Deichman er jo rett ved et sånt hjem, det er jeg i hvert fall nesten sikker på, hjem for narkomane. Så det er kanskje ikke beste stedet.
Men ærlig talt, hvor som helst hvor det er litt stille og skjult funker. Hvis man da ikke vil ha et litt spesielt sted da. Mange av parkene er så opplyste nå for tiden, med lamper overalt. I St. Hanshaugen er det et mørkt område jeg pleier å gå til.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Helt på trynet at purken ikke har noe bedre å bruke tiden sin på
Vis hele sitatet...
Det er jo en grunn til hvorfor bausj alltid er der, det er jo sykt nærme regjeringskvartalet og de tar alltid å patruljerer hele nærområdet. Det står jo kameraer overalt. Så personlig ville jeg sagt at det er et dårlig sted å røyke. Også på tanke at bausj ELSKER å ta folk som shmoker. Det er det eneste de gir faen om, ganske fucka egt.

Jeg ville sagt at de fleste steder er egt ganske, folka i oslo gir faen i det siste om folk som shmoker. Men jeg hadde sagt at det er best å finne et sted som er litt "isolert" helst med en sitteplass. Fordi da kan du gjøre hva enn faen du vil, du kan snakke jævlig høyt. Ha med høyttaler osv. du skjønner tegninga. Vigelandsparken er ganske nice også selvom det er det splitt motsate av det jeg sa. Men det er jævlig vibes. Spesielt på kveldstid (så lenge ingen crackies er der) akershus festning er også bra, det er jo militært område ja, men på kveldstid så er ingen av kongens garder der. Og ingen turister, ingen genereltsett. Jeg tror grunnen til hvorfor ingen er der på kveldene fordi det er litt creepy der om kveldene. Er jo også sagt at det hjemsøker der så thats that. Var jo der istad og jeg kan si, det er ikke så tært sted om kvelden ifølge vennen min. Men jeg syntes det var fint, syntes middelaldersk arkitektur er fascinerende, tror jeg er litt borte ass, driver å rambler om random ass shit akk nå. Takk for meg
Sist endret av Anonym bruker52; 29. januar 2024 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nedre grunerløkka har de virkelig pussa opp. Gata som går nederst mellom thorvald meyers gate og markveien har fått super chille liggestoler og fått snekra et platå en kan sitte på med utkikt ned mot elva. Gressplen og kissebærtrer... og mulighet for å sitte helt nede ved vannkanten <3 Bor i gata selv og er min faste oase for å chiller med en j sammen med andre som digger plassen. Ganske skjerma fra barnevognmafian og joggere!
Alle parker er frisone spør du meg. Politi har kjørt forbi hundre ganger uten å sagt noe.

Vår frelser gravlund er også Nice men ikke oppå den toppen. Den er reservert for de groveste.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nedre grunerløkka har de virkelig pussa opp. Gata som går nederst mellom thorvald meyers gate og markveien har fått super chille liggestoler og fått snekra et platå en kan sitte på med utkikt ned mot elva. Gressplen og kissebærtrer... og mulighet for å sitte helt nede ved vannkanten <3 Bor i gata selv og er min faste oase for å chiller med en j sammen med andre som digger plassen. Ganske skjerma fra barnevognmafian og joggere!
Vis hele sitatet...
Høres nice ut, sjekker det ut en gang etter vinteren er slutt, kanskje vi møtes engang