Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2613
Hei.
Er det noen banker som fremdeles gir ut bankkort med bilde?
Hvorfor vil du ha bilde på kortet?
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Hvorfor vil du ha bilde på kortet?
Vis hele sitatet...
Er greit som legitimasjon om man ikke vil dra med seg pass overalt.
Alle banker har sluttet med legitimasjon på bankkort, det kan sådan være noen som fortsatt får dette, men fases ut av alle banker. For de som ikke har førerkort kan man skaffe seg Nasjonalt ID-kort. Det kan bruks som legitimasjon. Da slipper du å løpe rundt med passet. Om man får time nå i disse dager hos politet for ID-kort er en annen sak.
må nok skaffe deg enten førerkort eller pass ja.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bestill time for ID-kort asap, faenskapet tar evigheter. Jeg måtte vente i tre måneder på time ~10 mil unna der jeg bor.

Det går riktignok litt kjappere å få selve kortet etter du har møtt opp.
Bestilt bankkort med leg før 3 måneder siden fra sparebank
Uvaksinert 👍
De fleste banker gjør det, men da må det bestilles og krever vel oppmøte med pass.
BRAND ∞ STRONG
Mener å huske at noen banker tilbydde custom design på kortet mot betaling så kanskje du kunne fått inn et bilde på den måten ,
men nå som bankene snart har tvunget alle til å skaffe ID-Kort vil nok bankkort som identifikasjon forsvinne mer og mer.
Så vidt jeg har skjønt har det heller aldri vært regnet som en ID på nivå med pass selv om man stort sett har kunnet
bruke det som 100% identifikasjon.
Fikk bankkort med bilde av sparebanken vest i januar i år.
Ganske sikker på at du kan bestille kort med bilde, men du må spesifisere det og muligens betale en ekstra sum.
Fikk bankkort med bilde fra Sparebank 1 for et par dager siden.
Takker for alle svar.

Nå trenger jeg kun en eller annen form for noe som ansees som legg her til lands da jeg kun skal over til Danmark for å besøke familie jeg ikke har sett på 2 år å eneste jeg kom på utenom pass eller id kort som det er helt insane ventetider på.
Så må jeg få kommet meg dit i sommer før de jeg skal til flytter enda fler land unna

Så å sette seg på venteliste til november for å få id kort er bare meningsløst for meg å sette seg på.
De nye ID kortene som er så utrolig forsinket, er vel derfor de fleste banker har gått bort ifra bilde på kortene.
Veldig teit å måtte dra med seg passet rundt hele tiden.
Nordea driver fortsatt å sender ut bankkort med bilde på.. fikk det forrige kortet mitt for under 1 år siden. Usikker på hvorfor da dette skulle avvikles for en stund siden.
De fleste Eika-banker har hvertfall sluttet helt med bilder på kortet - beklageligvis. Vil i noen tilfeller gå hvis man har hatt kort med bilde før og det automatisk blir fornyet, men det blir verre og verre det også..
Sparebank 1 mener jeg fortsatt driver med bilde, vis du spør. Hvertfall på østlandet.
Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
De fleste Eika-banker har hvertfall sluttet helt med bilder på kortet - beklageligvis. Vil i noen tilfeller gå hvis man har hatt kort med bilde før og det automatisk blir fornyet, men det blir verre og verre det også..
Vis hele sitatet...
Desverre er det eika bank jeg har å.
Men nå løste problemet seg da jeg plutselig kom over en time til id-kort i slutten av Juni!
En times reise hver vei men det er det verdt
Sparebank 1 tilbyr enda dette