Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2612
Hei har nå 2 kort liggende, Ett GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC V1 og ett Radeon RX580 8GB.

Kan jeg bruke begge kortene i samme pc for bedre ytelse i gaming og videoredigering?

takk for svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kort svar: nei
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kort svar: nei
Vis hele sitatet...

Okei men for å kjøre SLI da? Må man ha eksakt samme kort? eller osen funker det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan lese om SLI krav på denne siden.

Er på jobb og rekker ikke oversette, skrive sammendrag.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Tror det hjelper hvis de begge er begge enten nvidia eller ati/amd. Noen ganger kunne du sette ett gammelt kort til å gjøre enkelte oppgaver som fysikk f.eks mens det nye tar seg av resten, men når kortene kommer fra konkurrerende chip produsenter eller hva vi kaller de så tror jeg du er ganske fukd. I min erfaring vil SLI helst ha samme modell av kort, men man kan kanskje variere med forskjellige merker, msi, gigabyte osv.
Ta dette med en klype salt da infoen min er litt gammel.
Sist endret av Bothrops; 23. april 2022 kl. 15:11.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Tror det hjelper hvis de begge er begge enten nvidia eller ati/amd. Noen ganger kunne du sette ett gammelt kort til å gjøre enkelte oppgaver som fysikk f.eks mens det nye tar seg av resten, men når kortene kommer fra konkurrerende chip produsenter eller hva vi kaller de så tror jeg du er ganske fukd. I min erfaring vil SLI helst ha samme modell av kort, men man kan kanskje variere med forskjellige merker, msi, gigabyte osv.
Ta dette med en klype salt da infoen min er litt gammel.
Vis hele sitatet...


Okei men da selger jeg det ene kortet