Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2576
Hans yndlingsrett fra barndommen. Pølsegryte. Filmet mens han lagde og jeg ble så fristet at jeg feis bort til butikken for å kjloe ingriensene jeg trengte.x

Hva han gjorde: kokte makaroni og stekte pølsebiter. Blandet disse og strødde halvparten i smurt form. Så tok han en del ketchup oppå dette før han la osteskiver oppå. Oppå der igjen putta han resten av pølsemakaroni og ny runde ketchup og til slutt ost.x

Jeg lagde dette og jeg syntes det ble veldig tørt. Når jeg så dette syntes jeg det var genialt at han bare brukte ketchup sånn at man slipper begynne å styre med å lage tomatsaus eller hvit saus eller hva man ønsker.x

Ketchupen smakte dessuten beskt når maten ble avkjølt, og enda mer beskt dagen etter som er i dag, og jeg ville spise litt til.xMen klarte ikke for smakte jævlig pga ketchupen

Hvorfor presenterte han dette? Det var jo ikke noe godt? Jeg er så skuffet for det så sykt godt ut når han lagde det.xDette var det beste han visste å spise sa han. Mannen ee over 30 og kokk
Rip 8-4-23
synes det høres ut som noe man slenger sammen når man er på lokern eller godt full.
En variant av mac and cheese? Mange i statene som har det som favorittrett men enig i at det er noe man surrer sammen halv fire på natta når man kommer hjem fra byen og har munchies på ost
Sist endret av vacant; 12. mars 2022 kl. 16:09.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Pølsegryte slik jeg kjenner det er godt, men jeg ville ikke hatt ketchup i den fra starten, heller ha på etterpå. Det skal vel også være en blanding av egg og melk i denne. Hvis du lagde uten dette, er det ikke rart det ble tørt.

Versjonen av pølsegryte jeg "alltid" har spist er kokt makaroni, rå wienerpølse i skiver, gjerne litt ost som legges lagvis i ildfast form med et lag pølse på toppen. Dette heller man eggeblanding over før det går i ildfast form i ovnen på 45-60min til pølsebitene har fått god farge og litt crunch.

(Er dette forresten en vanlig rett noe sted i landet? Ingen andre fra min kant av landet ser ut til å ha noe forhold til den)
BRAND ∞ STRONG
Sitat av robhol Vis innlegg
(Er dette forresten en vanlig rett noe sted i landet? Ingen andre fra min kant av landet ser ut til å ha noe forhold til den)
Vis hele sitatet...
Veldig mange varianter av den retten der. Fellesnevneren er macaroni (og som regel pølse).
Har ikke prøvd med melk og egg, men jeg legger en del ost mellom lagene.

Enkelt å lage og som regel middag i et par dager fra en stor form. Jeg syns egentlig mye sånt
(lasagne, pizza o.l.) smaker best dag to.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Du overså delen hvor han har et lass med smør på makaronien. I tillegg til alt smøret i formen og smøret pølsene ble stekt i. Virker også som du overså delen hvor han fortalte at han liker retten på grunn av nostalgi og barndomsminner, og ikke fordi det er digg mat.

https://www.instagram.com/reel/Ca4ul...xxxx=copy_link

Tror ikke målet var at man skulle bli inspirert til å lage akkurat denne retten, som altså er noe han vokste opp med. Han har sånn cirka 800 andre innlegg man heller kan bli inspirert av.
Trådstarter
Sitat av luni Vis innlegg
Du overså delen hvor han har et lass med smør på makaronien. I tillegg til alt smøret i formen og smøret pølsene ble stekt i. Virker også som du overså delen hvor han fortalte at han liker retten på grunn av nostalgi og barndomsminner, og ikke fordi det er digg mat.

https://www.instagram.com/reel/Ca4ul...xxxx=copy_link

Tror ikke målet var at man skulle bli inspirert til å lage akkurat denne retten, som altså er noe han vokste opp med. Han har sånn cirka 800 andre innlegg man heller kan bli inspirert av.
Vis hele sitatet...
Han sier at det er ynglingsretten hans og jeg hadde oppi like mye smør som han så bare jekk deg ned kompis. Skal aldri mer lage den formretten
Sitat av mendez Vis innlegg
Han sier at det er ynglingsretten hans og jeg hadde oppi like mye smør som han så bare jekk deg ned kompis. Skal aldri mer lage den formretten
Vis hele sitatet...
Du må jo trolle?
Min far lagde dette med hvit saus. Veeeldig godt!
Høres ganske j* ut spør du meg
kanskje bytte ut ketchupen med en bechamel saus og noen gode pølser
kanskje det blir godt
Sitat av mendez Vis innlegg
Han sier at det er ynglingsretten hans og jeg hadde oppi like mye smør som han så bare jekk deg ned kompis. Skal aldri mer lage den formretten
Vis hele sitatet...
Tror problemet er at du glemte å lage det i maskot-kostymet, kompis
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Tror problemet er at du glemte å lage det i maskot-kostymet, kompis
Vis hele sitatet...
Fytt i hælvete jeg er så lei av det der maskot greine deres. Ordentlig barneskolenivå. Er det gøy????????? Folk elsker å prate om meg det er ikke nytt for meg men detta her forstår jeg lite av. En jobb jeg aldri tokk er gøy javel
BRAND ∞ STRONG
Jeg er glad i mat og også litt interessert i faget. Ser og leser derfor en del stoff der kokker snakker om mat og seg selv.

Veldig mange av de, i hvert fall når de intervjues, prøver å snobbe ned seg selv og hva de vanligvis spiser.
Typisk velger de tradisjons mat eller veldig enkle ting. En del av de nevner også at minner og nostalgi er viktige
faktorer for hva som er "favoritten", slik det tydeligvis er med pølsegryte kokken du har sett. Hvilken kokk er det snakk om?
Sist endret av vindaloo; 13. mars 2022 kl. 19:00.
Vindaloo: https://www.friskforlag.no/produkt/s...x=forhandssalg
skal vist være en "Kristoffer Kaayne Kaalsaas"