Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2517
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Muttern fortalte meg at når hun var på min alder 16-17 år røyka hun vær dag, hun bodde i Sveits da vet ikke hvordan lovene er der.

Men ihvertfall når mamma har tatt meg i å røyke klikker det helt for hun?

Hvorfor det hun gjorde jo det samme?


Snakker selfølgelig om cannabis
Fordi det er ulovlig, og du er for ung til å røyke. Sier seg jo selv. om mora di hadde vært heroinist når hun var ung, hadde hun nok klikka i vinkel om du hadde bynt på hest også.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror det siste man vil som forelder, er at barna skal gjøre de samme feilene som de selv gjorde.

Cannabisbruk bagatelliseres veldig, men kan lede til store problemer for noen.


Hjernen din er ikke ferdig utviklet før du er ca 25 år.
Det gir mening. Din mor har erfaring med rusmiddelet og vet hva det kan gjøre med deg. Jeg er enig i at cannabis muligens er det mest ufarlige du kan leke med, med tanke på de fysiske konsekvensene og slikt, men de samfunnsmessige konsekvensene av å røyke det er svært store.

Straffeforfølgelse, mindre interesse i å følge opp plikter, risiko for at barnevernet kommer og beskylder din mor for å være en dårlig mor og kjører en tvangssak…… Alt av sånne ting.

Jeg røyket mye før jeg, og elsker å være stoner, men konsekvensene av det tvang meg til å slutte. Førerkort / helsekrav, ekskludering fra familie / venner f.eks….
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror det siste man vil som forelder, er at barna skal gjøre de samme feilene som de selv gjorde.

Cannabisbruk bagatelliseres veldig, men kan lede til store problemer for noen.


Hjernen din er ikke ferdig utviklet før du er ca 25 år.
Vis hele sitatet...

Hun gjorde jo ingen feil? Hun har godt betalt jobb, full utdanning osv?

Riktig det du sier at det kan lede NOEN til store problemer
Hvor gammel er du? 16 eller 17 år, så klart er moren din bekymret da. Hun har jo selv sett hva denne livsstilen kan føre til. Derfor reagere hun som hun gjør, kalles å være en "god mor"
Sist endret av Norgeerkult; 9. mars 2022 kl. 18:11. Grunn: Leste for fort
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun gjorde jo ingen feil? Hun har godt betalt jobb, full utdanning osv?

Riktig det du sier at det kan lede NOEN til store problemer
Vis hele sitatet...
Fint at hun ikke gjorde noen feil, det er jo poenget. Du skal heller ikke gjøre noen feil. Mora di vet hva som kan gå feil.

Hør på henne er du snill, du kan røyke senere i livet, er det noe som gjør at du må ha det akkurat nå? Har du problemer som du lindrer med cannabis? Angst for eksempel? Ruser du deg for moro skyld?
Hvis hun ikke hadde syntes det var en feil å røyke selv hver dag så hadde hun vel ikke brydd seg så mye om du gjør det heller. At hun skjerpet seg å klarte å komme seg på beina igjen er flott. Det betyr ikke at hun lar barna sine gjøre akkurat det samme som hun gjorde fordi. Røyking er ikke veldig farlig. Å ikke alle begynner med sterkere stoffer. Noen gjør desverre den feilen oxo. Men ofte blir folk slappe å giddaslause av røykings. I ung alder kan det føre til problemer på skolen, problemer med fritid og venner. Senere kan det bli problemer med jobb, førerkort og når du får barn kan det føre til problemer med barnevernet itilegg. Jeg skjønner moren din godt. Vent til du blir eldre å kan bestemme selv. Ikke la røyking gå på bekostning av noe annet å hold deg til en kveld i helga eller noe sånt.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvis hun ikke hadde syntes det var en feil å røyke selv hver dag så hadde hun vel ikke brydd seg så mye om du gjør det heller. At hun skjerpet seg å klarte å komme seg på beina igjen er flott. Det betyr ikke at hun lar barna sine gjøre akkurat det samme som hun gjorde fordi. Røyking er ikke veldig farlig. Å ikke alle begynner med sterkere stoffer. Noen gjør desverre den feilen oxo. Men ofte blir folk slappe å giddaslause av røykings. I ung alder kan det føre til problemer på skolen, problemer med fritid og venner. Senere kan det bli problemer med jobb, førerkort og når du får barn kan det føre til problemer med barnevernet itilegg. Jeg skjønner moren din godt. Vent til du blir eldre å kan bestemme selv. Ikke la røyking gå på bekostning av noe annet å hold deg til en kveld i helga eller noe sånt.
Vis hele sitatet...


Akkuratt det som er greia, mange av kompisene mine har dratt røykinga inn i hverdagen som på skolen osv, jeg har aldri røyka i hverdagen og holdt det bare til en helgeting for gøy. Har også bare fått bedre karakterer pp skolen etter jeg begynte å røyke men det har sikkert ikke noe med hasjen og gjøre.
Hør på mor, å ikke kompisene dine. Om 10år er nok hvertfall en av de kompisene dine rusmisbrukere. Da kan du hvertfall tenke tilbake å tenke hvor smart morra di var i å være litt streng rundt dette. Så lenge du røyker bare en kveld en helg imellom er det nok ikke no problem for deg. Men det er lett å gå i fella å mene selv at man har kontroll når alle andre ser at ting sklir ut. Derfor er moren din streng. Det er mye vanskeligere å snu om på livet senere. Istede for å forebygge. Miljøet og kompisene dine rundt dette med røyking er heller ikke heldig for deg hvis du ønsker å bli noen som har ting på stell.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje fordi nettopp siden hun har gjort det selv vet hun hvor dårlig det kan gå. Du vet ingenting om hun var deprimert i ti år eller fikk psykose pga hasjrøykinga og måtte innlegges og måtte få sykepenger i tre år fordi psyken hennes ble så fucka av hasjen før hun klarte å fullføre studier og få jobb, eller om hun bodde med en mann som trakasserte henne hver gang han fikk hasj abstinenser og ble aggressiv.

At man har gjort noe ulovlig selv betyr ikke at man ikke kan uttale seg når andre gjør det så logikken din blir litt feil.
Og de aller fleste klarer å holde hasjrøykinga kontrollert i mange år før det går skeis så det er heller ingen excuse at du klarer det nå for sjansen er stor for at du sitter der å røyker hver dag med tida når du har det ufarliggjørende synet på hasj som du har nå.
Muttern var ung under hippie-tiden men ble ikke særlig glad da hun fant en joint i undertøysskuffen min.. I en alder av 25 i min egen hybel lenge etter at jeg var utenfor hennes radar. Er nok slik foreldre fungerer. De vil ikke at vi skal gjøre samme feil som de gjorde.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner mange, inkludert meg selv, som startet å røyke i ung alder og senere har innsett at det ikke nødvendigvis var et godt valg. Din mor har nok opplevd noe liknende.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fattern var også stoner. Er det fortsatt i en alder av livets siste år.

Tok mange år før jeg skjønte at halvparten av alt han sa var løgn fordi hasjen fucka med huet hans haha. Han er en kul og oppegående kar når man bare snakker om vanlige ting med han , men om han hadde brukt internett hadde han trodd på reptil shapeshifters og alle de der gærne konspirasjonsteoriene. Når jeg var liten fikk han meg til å tro at han seriøst hadde sett bigfoot, ikke på tull engang. Han tror det fortsatt og innbiller seg litt av hvert.

Han har ikke noe i mot at jeg røyker men muttern gikk klikk når hun fant ut at jeg røyka og ga meg dilemma om å slutte eller bli hjemløs når jeg fortsatt bodde hjemme å hu har fortalt meg myee sykt om tankene til pappa i ettertid. Tror ikke fattern skjønner det selv for han kaller det bare medisin.. :P
Hør på mora di
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg var liten fikk han meg til å tro at han seriøst hadde sett bigfoot, ikke på tull engang. Han tror det fortsatt og innbiller seg litt av hvert.
Vis hele sitatet...
Men hvordan kan du være så sikker på at han ikke så en Sasquatch?