Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4795
Etter jeg så Tinder swindler på Netflix sitter jeg med flere spørsmål enn jeg startet, kan Ola Nordman gjøre dette å slippe unna?
Selvsagt er dette snakk om en person uten empati og moral men hypotesen rundt dette i Norge er interessant.

Kan jeg utgi meg som datter født i en rik familie fra Svergie å swindle folk uten straff?
I dag har du kommet med mange gullkorn veerner!

Du kan utgi deg for hva faen du vil med mindre formålet er å svindle eller lure mennesker i vinningshensikt.
For eksempel kan du kle deg ut som en politimann når du skal på karneval. Prøver du utgi deg for å faktisk
være en politimann derimot ligger du dårlig an.

Med andre ord du kan ikke svindle noen uten å risikere straff samme hvem du later som du er.
Nei hva får deg til å tro at du kan svindle andre uten straff? Simon Leviev fikk fengselsstraff han også selvom ikke alle sakene mot han havnet i retten enda fordi han levde i skjul på rømmen og ikke var mulig å få fatt på.
Man skal ha millioner av kroner og falske ekte identiteter ingen vet at misbrukes bare for å klare seg på rømmen så hvis du tror du skal klare det samme tro om igjen. Bare det å ha en falsk identitet som ingen vet at er tapt er så å si umulig, til og med identiteten som ble misbrukt til kyptokontoer i Lørenskog saken var meldt stjålet fra før.

Og hvis du har tenkt til å svindle så gjør noe annet enn kjærlighetssvindel som er værste sort som ødelegger et menneske følelsesmessig og psykisk for resten av livet. Det er mye jobb for penga og for det er snakk om grooming i tusenvis av timer før temaet penger kommer inn på banen. Hvis du ikke vet det fra før så er grooming samme som pedofile driver med.. Vil du synke så lavt mann?
Taperen satt bare 4 måneder i fengsel for noe kriminelt begått i Israel. Har ikke blitt dømt for svindlene utenfor Israel. At den taperen der kan leve som han fortsatt gjør uten noen form for sanksjoner fatter jeg ikke.
Svindlet ei norsk dame for 2,3 millioner, en Nederlender for rundt 1 millionen og ei svensk dame for 4-500k. I tillegg til en familie i USA for en del hundretusener. Helt sykt at det ikke gir vedkommende alvorlige konsekvenser. I tillegg bruker han alle pengene på bare dritt som å ligge på det dyreste hotellrommet, ta privatfly, etc. Sikkert svindlet 10-talls flere for millionbeløp også.

Helt latterlige straffer for å begå svindel. Svindle noen for mange millioner, hva skjer? Straff i 6-12 måneder med krav om tilbakebetaling. Tiltalte skaffer seg gjeldsordning, og slipper å betale 1 kr mer etter 5 år. Da har offeret bare mottatt en brøkdel av hva Tiltalte stjal fra vedkommende. Burde levd på minstesum helt til summen var tilbakebetalt. Slik det er med svindel i Norge i alle fall.
Sist endret av Håpløst2; 12. februar 2022 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Om noko viser det kor desperate somme damer er etter ein rik mann... Sjå på det som ein slags materialistisk karma, om du vil.
Minner meg litt om han i Trondheim som lurte staten for 82 millioner kroner og fortsatt lever han livet og drar på byen hver helg Har sett han 100 ganger.

Som jeg alltid sier, Norge er kriminelles paradis.
Det må være en stund siden? Fant ikke noe treff på Google.

Han Carl Aksel Jansen er vel Norges svar på Tinder svindelen. 4,5 millioner fikk han vel lurt til seg. Straffen, følge et narkotikaprogram, som han sikkert ikke trenger å være på mer enn et 1 år. Ikke deltatt på et selv, men veit av folk som har vært der flere ganger og beskriver en slik plass som et gratis hotell.
Pengene får vel offrene aldri helt tilbake, skaffer vel seg gjeldsordning og er fri etter 5 år. Mens enkelte av offrene med million gjeld sannsynligvis har fått ødelagt livene sine. Håper han tosken der blir nødt til å betale hvert eneste øre. Selv om staten bare klarer å kreve inn 10-20% over en 5-årsperiode kanskje. De Nokas folka lever på samme greie, altså at de har rundt 10-12k i mnd, hvert år frem til gjelden på 50 millioner er slettet. Burde gjeldt for folk som svindler også.

Samtidig litt enig i at det er en slags materialistisk karma i det som en ovenfor nevner. Har inntrykk av at nesten alle damer er ekstremt opptatt av økonomien til en kommende mann, helst utdannet som lege, advokat, ingeniør eller noe annet bra. Blir jo en slags form for prostitusjon, så lenge du har nok penger og er gavmild så kan jeg være "dama" de.
Sist endret av Håpløst2; 13. februar 2022 kl. 08:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke ulovlig å lure noen til å ta opp lån og gi deg pengene deres, just sayin.
Sitat av BrageP Vis innlegg
Om noko viser det kor desperate somme damer er etter ein rik mann... Sjå på det som ein slags materialistisk karma, om du vil.
Vis hele sitatet...
Det er ikke riktig. Det handlet ikke om pengene for noen av de, kvinner og menn blir svindlet for like mye av fattige folk i Nigeria og Russland også. Grunnen til at ofrene faller for svindleren er som all annen forelskelse sjarm, oppmerksomhet, personlighet som imiterer deres egen, holdninger og interesse som imiterer deres egen, mye tilbragt tid sammen og i et tilfelle hvor det er svindel som er intensjonen kalles det grooming. Barn utsettes for det samme av pedofile, victimblamer du barn for å ta i mot omsorg og kjærlighet om enn imitert også og er det barnas karma og eller bare hater du damer?
Sitat av BrageP Vis innlegg
Om noko viser det kor desperate somme damer er etter ein rik mann... Sjå på det som ein slags materialistisk karma, om du vil.
Vis hele sitatet...
Tiltredes.

Fikk inntrykket av at det ofte var slik han 'lurte' dem, fikk motparten til å tro på en gylden framtid sammen?
Sitat av Harek Vis innlegg
Det er ikke riktig. Det handlet ikke om pengene for noen av de, kvinner og menn blir svindlet for like mye av fattige folk i Nigeria og Russland også. Grunnen til at ofrene faller for svindleren er som all annen forelskelse sjarm, oppmerksomhet, personlighet som imiterer deres egen, holdninger og interesse som imiterer deres egen, mye tilbragt tid sammen og i et tilfelle hvor det er svindel som er intensjonen kalles det grooming. Barn utsettes for det samme av pedofile, victimblamer du barn for å ta i mot omsorg og kjærlighet om enn imitert også og er det barnas karma og eller bare hater du damer?
Vis hele sitatet...
Tenker og mener det må være litt delvis riktig, litt begge deler. Mens fordommene sitter løst blir man jo litt nysgjerrig på hvordan det e rmulig å være så blond.

Det er ikke hvem som helst som går på dette. Han velger naturligvis sine ofre med omhu. Det er tross alt noe han også investerer mye tid og ressurser i så det ville være idiotisk å lite gjennomførbart å ta helt tilfeldige ofre.

Hvis det ikke handler om pengene så handler det om drømmen om et liv i luksus. Ser det fortsatt i øya hennes at hu blir helt våt av å snakke om det og enda etter alt som er skjedd skal hun tilbake til London for å fortsette å jobbe med og henge med adelen.
Sist endret av Dough; 18. februar 2022 kl. 07:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Håpløst2 Vis innlegg
Det må være en stund siden? Fant ikke noe treff på Google.

Han Carl Aksel Jansen er vel Norges svar på Tinder svindelen. 4,5 millioner fikk han vel lurt til seg. Straffen, følge et narkotikaprogram, som han sikkert ikke trenger å være på mer enn et 1 år. Ikke deltatt på et selv, men veit av folk som har vært der flere ganger og beskriver en slik plass som et gratis hotell.
Pengene får vel offrene aldri helt tilbake, skaffer vel seg gjeldsordning og er fri etter 5 år. Mens enkelte av offrene med million gjeld sannsynligvis har fått ødelagt livene sine. Håper han tosken der blir nødt til å betale hvert eneste øre. Selv om staten bare klarer å kreve inn 10-20% over en 5-årsperiode kanskje. De Nokas folka lever på samme greie, altså at de har rundt 10-12k i mnd, hvert år frem til gjelden på 50 millioner er slettet. Burde gjeldt for folk som svindler også.

Samtidig litt enig i at det er en slags materialistisk karma i det som en ovenfor nevner. Har inntrykk av at nesten alle damer er ekstremt opptatt av økonomien til en kommende mann, helst utdannet som lege, advokat, ingeniør eller noe annet bra. Blir jo en slags form for prostitusjon, så lenge du har nok penger og er gavmild så kan jeg være "dama" de.
Vis hele sitatet...
En gjeldsordning dekker ikke erstatningskrav eller andre krav mtp på kriminalitet. Så selv om han får gjeldsordning så vil krav mot han bestå til den dagen han dør.
Sitat av BrageP Vis innlegg
Om noko viser det kor desperate somme damer er etter ein rik mann... Sjå på det som ein slags materialistisk karma, om du vil.
Vis hele sitatet...
Er det kvinnenes skyld at han manipulerte dem via frykt etter at de hadde fått følelser og ville hjelpe?

Ja det kan tenkes at de kunne opptrådt annerledes, men det er altfor lett å si når man ikke står i situasjonen. Jeg ser for meg at det var vanskelig å tenke rasjonelt når disse samtalene kom med sterke utsagn som skaper frykt og press.

Det hele er en forferdelig tragisk sak, men dessverre finnes det nok et utall av tilsvarende manipulerende personer i verden.
Sitat av atom Vis innlegg
Er det kvinnenes skyld at han manipulerte dem via frykt etter at de hadde fått følelser og ville hjelpe?

Ja det kan tenkes at de kunne opptrådt annerledes, men det er altfor lett å si når man ikke står i situasjonen. Jeg ser for meg at det var vanskelig å tenke rasjonelt når disse samtalene kom med sterke utsagn som skaper frykt og press.

Det hele er en forferdelig tragisk sak, men dessverre finnes det nok et utall av tilsvarende manipulerende personer i verden.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, man vet ikke. Hun ene var på nippet til å ta sitt eget liv sa hun.

Men på en annen side. De hadde dollartegn i øynene alle tre damene. Hadde den slimete israelitten stilt opp i slitte ballebukser, fremmet en spartansk livsstil og droppet all form for luksusflash på Tinderbildene sine så hadde de aldri i verden sveipet "Like" på han.
Sist endret av Hidden_sniper; 18. februar 2022 kl. 10:53.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Hadde den slimete israelitten stilt opp i slitte ballebukser, droppet all form for luksusflash på Tinderbildene sine så hadde de aldri i verden sveipet "Like" på han.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke at dette er et argument/forsvar for noe. Alle på tinder sveiper basert på hvordan motparten ser ut. Kvinner og menn.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Skjønner ikke at dette er et argument/forsvar for noe. Alle på tinder sveiper basert på hvordan motparten ser ut. Kvinner og menn.
Vis hele sitatet...
Men ikke alle som svarer "YOLO😂😂" til venninnene som febrilsk prøver å få deg til å tenke deg om når du hopper på privatfly til Bulgaria sammen med en kar du nettopp har møtt.