Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2357
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitter her å drikker kl 01:00 på natten, noen timer til jeg skal på jobb.

Er så lei av min jobb/oppgaver at jeg hadde drept for et annet yrke eller annen vei, ikke ta det bokstavelig talt, men du vet hva jeg mener.

Jeg har ingenting i mot å jobbe, trust me, men hvis man jobber hver dag med noe man ikke liker, så tar det ikke for lang tid før man trenger en pause?

Er det noen her med fulltidsjobb som ruser seg daglig eller ukentlig som sliter med motivasjon som har noen tips? Vurderer seriøst å bare ringe inn til sjefen i morgen og si at jeg syk som faen for å 24t fri...
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må kommentere eller adde til at jeg har gjort det samme dritet hver dag i nesten 4 år. Du kan sikkert tenke deg at dette ikke er egnet for et menneske med add/adhd.

Hva skal man gjøre? Drite i alt og bli fulltids-alkis?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må kommentere eller adde til at jeg har gjort det samme dritet hver dag i nesten 4 år. Du kan sikkert tenke deg at dette ikke er egnet for et menneske med add/adhd.

Hva skal man gjøre? Drite i alt og bli fulltids-alkis?
Vis hele sitatet...
historisk sett er det en ganske vanlig løsning. Livet er for kjipt
Sist endret av Bothrops; 16. desember 2021 kl. 00:56.
Det smertefult åpenbare er jo å omstille seg i yrkeslivet da TS. Regner med at den tanken er innom hodet ditt ganske ofte.

Så, hva er det egentlig som har stoppet deg i 4år med FML fra å gjøre det? Det er faktisk ikke så komplisert, om du kommer over dørstokkmila
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
historisk sett er det en ganske vanlig løsning. Livet er for kjipt
Vis hele sitatet...
Sant så sant, frister mer å bare gi faen i alt å bare drikke meg i hjel
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Det smertefult åpenbare er jo å omstille seg i yrkeslivet da TS. Regner med at den tanken er innom hodet ditt ganske ofte.

Så, hva er det egentlig som har stoppet deg i 4år med FML fra å gjøre det? Det er faktisk ikke så komplisert, om du kommer over dørstokkmila
Vis hele sitatet...
Angst, depresjon

Har vurdert å bytte jobb flere ganger, men førstnevnte som gjør at jeg er stuck in the abyss uten å finne tauet oppover.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler den.

Noe mulighet at du får bytta ut drittjobben du har nå? Eller er du stuck?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler den.

Noe mulighet at du får bytta ut drittjobben du har nå? Eller er du stuck?
Vis hele sitatet...
Er dessverre stuck med samme jobb som er svært stressende og ødeleggende for min del. Sikkert en stor grunn bak til at jeg drikker nesten/om ikke hver dag.

Grunnen til at jeg ikke er mer spesifikk er for å ikke bli gjenkjent, ironisk mtp. min angst.
Har du i de siste 4år søkt noe proffesjonell hjelp med angsten og depresjonen?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Har du i de siste 4år søkt noe proffesjonell hjelp med angsten og depresjonen?
Vis hele sitatet...
Har tatt det opp med min fastlege nylig, og har blitt henvist til psykolog. Sikkert noen fine måneder på en lang køliste.

Er fremdeles fastlåst i en virkelighet som jeg ikke vil leve i. Heldigvis har jeg alko med min side som gir meg fred.
Meld deg som arbeidssøker hos NAV elektronisk. Det vil etterhvert åpne seg muligheter for å få prate med noen om omskolering osv, og du vil ha NAV i ryggen gjennom en slik omskolering.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Meld deg som arbeidssøker hos NAV elektronisk. Det vil etterhvert åpne seg muligheter for å få prate med noen om omskolering osv, og du vil ha NAV i ryggen gjennom en slik omskolering.
Vis hele sitatet...
Håper at dette kan gi meg et alternativ. Skal se på dette nærmere i morgen. Takk for input.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Meld deg som arbeidssøker hos NAV elektronisk. Det vil etterhvert åpne seg muligheter for å få prate med noen om omskolering osv, og du vil ha NAV i ryggen gjennom en slik omskolering.
Vis hele sitatet...
Er det SÅ enkelt?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er det SÅ enkelt?
Vis hele sitatet...
Hos enkelte så treffer de på gullfuglen og de får alt lagt I henderne fra nav.
En x-kollega som har fått tidenes hjelp fra nav. De har ordnet så han får mere stønad enn det han hadde utbetalt på jobb, de har tilrettelagt flere muligheter med prøveperioder i nye jobber hvor han kan bestemme selv om han vil fortsette og få fast etter prøveperioden eller fortsette på nav, de har tilbudt han dekning for omskolering / kursing i diverse for og få andre jobber.

Imens jeg og flere andre jeg kjenner... har aldri fått utbetalt så mye som riktig sum med sykepenger under sykemelding og den gangen jeg gikk på dagpenger hadde jeg ikke nok til husleie i mnd en gang.

Tror det kommer veldig ann på hvem man møter, selv om de har helt sikkert regler og rutiner og følge så er spriket på hva slags hjelp man får der helt enormt.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser du har mange svar angående jobb så jeg spørr om noe annet.
Hva gjør du på fritiden, drar du rett hjem å ikke gjør noe, er du for sliten til å finne på noe etter jobb, være med venner osv?

Blir en evig dårlig sirkel når man "må" bruke all energi på å komme seg gjennom arbeidsdagen så det blir sånn "Endelig ferdig, nå skal jeg hjem og slappe av" slappe av som i og ikke gjøre noenting.

Selv vært møkk lei av tidligere jobb å drekt så er ikke noe frekt i det jeg skriver. Samtidig må man finne noe positivt å holde på med når arbeidsdagen er slutt. Blir ett helvete om man gruer seg til neste arbeids dag fra 16:00 til 01:00...
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sant så sant, frister mer å bare gi faen i alt å bare drikke meg i hjel
Vis hele sitatet...
Jeg drakk nesten i filler leveren min. Vil absolutt ikke anbefale det, forferdelig måte å dø på. Har cirrose og veldig dårlig leverfunksjon nå, venter på transplantasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg drakk nesten i filler leveren min. Vil absolutt ikke anbefale det, forferdelig måte å dø på. Har cirrose og veldig dårlig leverfunksjon nå, venter på transplantasjon.
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men hvor mye drakk du og hvor ofte?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av alphamale1 Vis innlegg
Litt off topic, men hvor mye drakk du og hvor ofte?
Vis hele sitatet...
Varierte litt, men mellom 0,5l og 1,5l brennevin daglig i 5-6 år.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Har du i de siste 4år søkt noe proffesjonell hjelp med angsten og depresjonen?
Vis hele sitatet...
Profesjonell hjelp hjelper nada mot slikt. Eller for noen få hjelper det sikkert.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dessverre stuck med samme jobb som er svært stressende og ødeleggende for min del. Sikkert en stor grunn bak til at jeg drikker nesten/om ikke hver dag.

Grunnen til at jeg ikke er mer spesifikk er for å ikke bli gjenkjent, ironisk mtp. min angst.
Vis hele sitatet...
Tviler på at du MÅ jobbe der. Du virker nærmest suicidal, da hadde jeg bytta jobb, med mindre du havner på gata om du ikke har jobb.
Ville satset på resept på ritalin og karrierebytte.