Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1284
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Forrige helg var jeg på fest, der det ble drukket en del sprit. I løpet av festen gikk noen av oss ut og røyket litt weed et par ganger også. Dagen derpå var jeg forventet ganske sliten, men sånn er det jo som regel etter en fest.

I går var jeg på en annen fest, men da ble det kun drikking. Mengden sprit var nok omtrent lik, men jeg la meg tidligere i går (kl 01). Likevel føler jeg meg mye mer sliten i dag, så lurer på om weeden kanskje kan ha noen "lindrende effekter" dagen derpå? Det kan selvsagt være helt tilfeldig også, men interessant er det dog.

Har noen andre her inne liknende erfaringer?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja tror den antiinflammatoriske effekten henger igjen fra Cannabisen og det hjelper mye på fyllesyken.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja tror den antiinflammatoriske effekten henger igjen fra Cannabisen og det hjelper mye på fyllesyken.
Vis hele sitatet...
Interessant, da var det noe i det. Har merket tidligere at cannabis hjelper mot fyllesyke dersom jeg har røyket dagen derpå, spesielt om jeg har vært kvalm.

Jeg er mye mer utslitt i dag (føler klokken kunne vært 21 allerede), og den eneste forskjellen fra de to festene er egentlig weeden
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,

Forrige helg var jeg på fest, der det ble drukket en del sprit. I løpet av festen gikk noen av oss ut og røyket litt weed et par ganger også. Dagen derpå var jeg forventet ganske sliten, men sånn er det jo som regel etter en fest.

I går var jeg på en annen fest, men da ble det kun drikking. Mengden sprit var nok omtrent lik, men jeg la meg tidligere i går (kl 01). Likevel føler jeg meg mye mer sliten i dag, så lurer på om weeden kanskje kan ha noen "lindrende effekter" dagen derpå? Det kan selvsagt være helt tilfeldig også, men interessant er det dog.

Har noen andre her inne liknende erfaringer?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at jeg blir ENDA kvalmere hvis jeg røyker en skikkelig pipe, mens jeg er skikkelig fyllesjuk
https://youtu.be/zTeaOTkjut0

Noe tyder på at Cannabis beskytter leveren mot skadene som følger Alkoholinntak til en viss grad.

For å svare på spørsmålet ditt så kan Cannabis virke mot kvalme, men det kan også være negativt om du har fått i deg for mye Alkohol og kroppen din egentlig bør kvitte seg med det (kaste opp).
Sist endret av krystallkongen; 14. november 2021 kl. 17:15.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FourHorsemen Vis innlegg
Min erfaring er at jeg blir ENDA kvalmere hvis jeg røyker en skikkelig pipe, mens jeg er skikkelig fyllesjuk
Vis hele sitatet...
Det kan nok stemme, pipe kan fort bli ganske heftig. Jeg røyker ikke så ofte lenger, så for meg holder det med kun noen få trekk av Pax'en for å bli fornøyd
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har samme erfaring, men aner ikke hvorfor. Tar jeg en røyk når jeg kommer hjem fra fest, så blir jeg mye mindre fyllesyk dagen derpå.
Varierer vel fra person til person men for min del er weed en solid hangover kur. Føler høyen overdøver alkoholen.
En faktor som bør vurderes her er om du inntok næring før du la deg.
En annen faktor er om det ble røkt sigaretter innendørs på noen av festene.

Husker selv da røykeloven ble innført, hvor mye sjeldnere jeg ble dårlig dagen derpå.