Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 10639
-Taxi Driver-



Siden jeg fikk en så fin mottakelse i min debut på Skryteplassen, så tenkte jeg å vise frem flere ting jeg har laget. Dette bildet er gammelt, fra 2013, men det er allikevel ikke så mange som har sett det. Ikke minst så er det en artig sammenheng med brukernavnet mitt her på nFF.

Hvis dere liker de tingene jeg legger ut her, gi gjerne en kommentar, da blir jeg kanskje oppmuntret til å både poste og lage flere prosjekter.
Jeg liker tingene du legger ut her, føl deg svært oppmuntret til å poste og lage flere prosjekter!
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Katt Vis innlegg
Jeg liker tingene du legger ut her, føl deg svært oppmuntret til å poste og lage flere prosjekter!
Vis hele sitatet...
Takk, har blitt inspirert av at jeg har sett både deg og vindaloo lagt ut deres ting her. Også så jeg en rant et sted om at forumet var mye bedre før, med mer fokus på kreativitet enn drugs osv. Så da får jeg også gi noen bidrag slik at forumet kan utvikle seg bakover igjen.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Takk, har blitt inspirert av at jeg har sett både deg og vindaloo lagt ut deres ting her. Også så jeg en rant et sted om at forumet var mye bedre før, med mer fokus på kreativitet enn drugs osv. Så da får jeg også gi noen bidrag slik at forumet kan utvikle seg bakover igjen.
Vis hele sitatet...
Sammen er vi sterke
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
-Kontraster-



-Rustikk Valmuer 1-



-Rustikk Valmuer 2-

Vincent van Gogh er jo en ting.
Det er ikke så vanskelig å lage
noe dritbra når man låner hans sko.

Men dette er deg & det er fantastisk.

Jeg er liker godt det litt nedstrippede, enkle, grafiske uttrykket her.
Sist endret av vindaloo; 16. februar 2021 kl. 09:00.
Skikkelig bra.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vincent van Gogh er jo en ting.
Det er ikke så vanskelig å lage
noe dritbra når man låner hans sko.

Men dette er deg & det er fantastisk.

Jeg er liker godt det litt nedstrippede, enkle, grafiske uttrykket her.
Vis hele sitatet...
Takk takk!

Men jeg har nok vært og lusket rundt på YouTube og hentet litt ideer og inspirasjon. Hvis man leter litt der så kan det nok hende man finner noe som ligner. Kontrast er nesten en direkte kopi av et annet bilde. På de to andre så har jeg nok kikket på en del videoer og funnet ut hvordan jeg vil prøve meg frem. Så disse to er ikke kopier i den forstand.

Det er liksom litt øvelse og litt forskjellige teknikker. Skape litt mestringsfølelse og selvtillit. Bli litt kjent med palettkniv bl.a.
Sist endret av Taxidriver; 16. februar 2021 kl. 10:30.
Jeg tror ALLE stjeler litt
R.i.p 23.04.2021
Fantastisk! Dette er noe jeg faktisk kunne ha plukket opp og hengt på veggen vis det ble solgt et sted. Stå på ! Nydelig.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Fantastisk! Dette er noe jeg faktisk kunne ha plukket opp og hengt på veggen vis det ble solgt et sted. Stå på ! Nydelig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt sånn som de kunne finne på å selge på bohus/skeidar
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Skal prøve å pusse litt på et Taxi Driver bilde til jeg har liggende. Mulig jeg får lagt det ut i kveldingen.
Veldig bra.
Å ape etter andre er en veldig effektiv måte å lære på.
Sykt fete alle samen! Likte spesielt den første
Keep it up!
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Veldig bra.
Å ape etter andre er en veldig effektiv måte å lære på.
Vis hele sitatet...
Takk for det

Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
Sykt fete alle samen! Likte spesielt den første
Keep it up!
Vis hele sitatet...
Takk takk, hyggelig tilbakemelding
Sist endret av Taxidriver; 17. februar 2021 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Tanken bak disse er at de skulle fylle opp en veldig lang, hvit stuevegg. Skape litt liv rett og slett. Jeg har brukt de samme fargene på alle tre bildene, slik at det skulle bli litt kontinuitet og sammenheng. Ellers er det brukt både pensel og palettkniv.







Gi gjerne tilbakemeldinger
Hver for seg gjorde de ikke så mye for meg,
Har også litt problemer med fargene.

Men med tanke på det du nevner om plassering (bakgrunn/rom størrelse)
så er jeg åpen for at det kunne funket.

Hva man velger å ha på veggen hjemme er jo også ganske personlig.
Ble de hengt opp?

Syns nr.3 var mest vellykket.
Sist endret av vindaloo; 18. februar 2021 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
jeg synes de var veldig fine, likte spesielt nr. 2, men selv om de har sammenheng i farge synes jeg det mangler litt sammenheng i tema. hvis jeg skulle hatt et sett å henge sammen hadde jeg ønsket å sett litt mer sammenheng i geometri og mønster, fargemessig liker jeg de veldig godt og syns det ser ut som de hører sammen.

men som sagt over, hva folk vil ha er så veldig individuelt!
Ganske kult du er flink! Jeg likte nr 1 og 3 best og kunne godt hatt nr 3 på veggen. Alle tre ved siden av hverandre kan kanskje bli litt rotete siden mønstrene er så forskjellig.
Sist endret av Mefibon; 18. februar 2021 kl. 16:39.
Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skal ikke utale meg
så mye om hvor personlig eller ikke disse er.
Disse og den andre serien din, den jeg tror het Kontraster (?)
de er jo ikke kopier av noe så sånn sett er de genuine,
men jeg syns allikevel de virker litt upersonlig.

Sånn sett var de monokrome portrettene dine de som
til nå har vist mest av deg, da jeg antar de var valgt ut ifra
dine personlige preferanser ang. film og musikk o.l.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Det er bare eksperimentering egentlig, fargene valgte jeg fordi jeg syns de var fine. Nå syns jeg at jeg skulle brukt varmere farger. Jeg ville ha de forskjellig, men med like farger.

De henger ikke hos meg, men hos en veldig god venn. Veggen er sikkert 9-10 meter lang og maleriene er 1 meter lange.

Jeg liker forresten det med trekanten best.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
De henger ikke hos meg, men hos en veldig god venn. Veggen er sikkert 9-10 meter lang og maleriene er 1 meter lange.
Vis hele sitatet...
Rom og plassering har MYE å si.

Ser man på Funksjonalistisk arkitektur og Skandinavisk design fra 1950- årene
så ble mye av møbler, innredning og kunst spesiallaget til huset/rommet.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Rom og plassering har MYE å si.

Ser man på Funksjonalistisk arkitektur og Skandinavisk design fra 1950- årene
så ble mye av møbler, innredning og kunst spesiallaget til huset/rommet.
Vis hele sitatet...
Veggen er litt mer allright nå, men det er jo selvfølgelig mye som kunne gjort den finere Jeg er jo egentlig bare glad for at de ble hengt opp.
Synes de er fine og jeg tror de gjør seg godt hengt som de er ment- som en trio.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
-Ps: husk tau-



«There is hope in a hanging snor!» som en vis mann en gang sa.
▼ ... over en måned senere ... ▼
De tre lilla blå bildene over her var drit bra...
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaizen Vis innlegg
De tre lilla blå bildene over her var drit bra...
Vis hele sitatet...
Takk, veldig hyggelig tilbakemelding

Skal prøve å komme med noe nytt snart
I en desperat søken etter en ny hobby ble jeg veldig inspirert av din akryl kunst, og etter mye hjelp av YouTube klarte jeg å få noe maling ned på "papiret"

Må si jeg ble veldig imponert over den triologien din, fikk lyst til å prøve meg på noe abstrakt selv!

Gleder meg til å se ditt neste verk her inne.

BRAND ∞ STRONG
Bra!!

shirley
Sist endret av vindaloo; 21. april 2021 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av ShadyLady Vis innlegg
I en desperat søken etter en ny hobby ble jeg veldig inspirert av din akryl kunst, og etter mye hjelp av YouTube klarte jeg å få noe maling ned på "papiret"

Må si jeg ble veldig imponert over den triologien din, fikk lyst til å prøve meg på noe abstrakt selv!

Gleder meg til å se ditt neste verk her inne.

Vis hele sitatet...
Jo takk, veldig fint bilde du har malt der! Det er bare å legge ut flere. Artig med litt hobbytråder blant all rusdiskusjon her

Gleder meg til å se noen abstrakter!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
-Taxi Driver-



Siden jeg fikk en så fin mottakelse i min debut på Skryteplassen, så tenkte jeg å vise frem flere ting jeg har laget. Dette bildet er gammelt, fra 2013, men det er allikevel ikke så mange som har sett det. Ikke minst så er det en artig sammenheng med brukernavnet mitt her på nFF.

Hvis dere liker de tingene jeg legger ut her, gi gjerne en kommentar, da blir jeg kanskje oppmuntret til å både poste og lage flere prosjekter.
Vis hele sitatet...
Kult bilde! Er profil bilde ditt tatt ifra SLC Punk! ?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av FourHorsemen Vis innlegg
Kult bilde! Er profil bilde ditt tatt ifra SLC Punk! ?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva SLC Punk! er, dette er fra filmen Taxi Driver. Takk for en fin tilbakemelding!
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva SLC Punk! er, dette er fra filmen Taxi Driver. Takk for en fin tilbakemelding!
Vis hele sitatet...
https://www.google.com/search?q=slc+..._AUoAXoECAEQAw

Ligna veldig bare Sett profilbildet ditt lenge, og lenge tenkt på å spørre...
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av FourHorsemen Vis innlegg
https://www.google.com/search?q=slc+..._AUoAXoECAEQAw

Ligna veldig bare Sett profilbildet ditt lenge, og lenge tenkt på å spørre...
Vis hele sitatet...
Ja, ser det ligner
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
-Taxi Driver-



Siden jeg fikk en så fin mottakelse i min debut på Skryteplassen, så tenkte jeg å vise frem flere ting jeg har laget. Dette bildet er gammelt, fra 2013, men det er allikevel ikke så mange som har sett det. Ikke minst så er det en artig sammenheng med brukernavnet mitt her på nFF.

Hvis dere liker de tingene jeg legger ut her, gi gjerne en kommentar, da blir jeg kanskje oppmuntret til å både poste og lage flere prosjekter.
Vis hele sitatet...
Har du noe oversikt over alt du har laget? (nysgjerrig)

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tanken bak disse er at de skulle fylle opp en veldig lang, hvit stuevegg. Skape litt liv rett og slett. Jeg har brukt de samme fargene på alle tre bildene, slik at det skulle bli litt kontinuitet og sammenheng. Ellers er det brukt både pensel og palettkniv.







Gi gjerne tilbakemeldinger
Vis hele sitatet...
WOW!! =)
Sist endret av FourHorsemen; 7. november 2021 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare hyggelig Takk for at du tok deg bryet med å "samle" alle

Vet ikke om du har prata om det før på forumet, men hvor lenge har du holdt på? Er du født med "kunstnergener" ?
Sist endret av FourHorsemen; 8. november 2021 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jeg har pratet litt om det. Jeg tror nok vi mennesker er født med mye kreativitet og fantasi, ellers hadde vi ikke vært der vi er i dag. Når det er sagt så er ikke jeg spesielt talentfull, men jeg tør å prøve. Men jeg turte ikke å prøve før jeg var rundt tredve.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg tror nok vi mennesker er født med mye kreativitet og fantasi,..
Vis hele sitatet...
Enig.

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Når det er sagt så er ikke jeg spesielt talentfull..
Vis hele sitatet...
Uenig

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Men jeg turte ikke å prøve før jeg var rundt tredve.
Vis hele sitatet...
Skolen dreper kreativitet
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Enig.



Uenig



Skolen dreper kreativitet
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg ser ikke på meg selv som talentfull (i hvert fall ikke når det kommer til utførelse), men det jeg mangler i talent tar jeg igjen på i fantasi og kreativitet. Der er jeg god
Dette er mine favoritter:
  1. Dame i rødt på lerret
  2. -Turn on Tune in Drop out-
  3. Stencil Art, 2013 var et produktivt år (Alle sammen)
  4. Van Gogh inspirert akryl på lerret
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Dette er mine favoritter:
  1. Dame i rødt på lerret
  2. -Turn on Tune in Drop out-
  3. Stencil Art, 2013 var et produktivt år (Alle sammen)
  4. Van Gogh inspirert akryl på lerret
Vis hele sitatet...
Kult at du har så mange favoritter, jeg blir veldig snigret

1 Dame i Rødt: dette var en veldig kul kveld. Jeg prøvde meg på ting jeg aldri hadde prøvd før: kropp, skygger, svart/hvitt med farger(?!), dybde og perspektiv. Fant en video som hadde dette maleriet på YouTube og hermet som best jeg kunne.

2 Turn on Tune in Drop out: malte sopp med dattera mi, hun ville ha sopp malerier på rommet sitt. Veldig fin kveld. Brukte akryltusj aktivt for første gang.

3 Stencil art: min spede start som maler. Brukte mye lengre tid på stencilenene enn selve malingen. Mange kule bilder.

4 van Gogh: leste om han, så filmer, så YouTubeklipp. Veldig kult. De blomstene med grønnaktig bakgrunn er mitt favoritt maleri. Malt i rus.
Teste ut mere abstrakte ting?
Type Jackson Pollock, i stort format, for gleden og kreativitetens skyld.
Kan bli ganske kult i kombinasjon med fortynnet olje maling (olje + whitesprit) som du påfører
enkelte steder eller over hele bildet, før du fortsetter med nye lag av maling. Repeat til du er fornøyd.

Det krever dog at har et dedikert sted å holde på og helst med god ventilasjon.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Teste ut mere abstrakte ting?
Type Jackson Pollock, i stort format, for gleden og kreativitetens skyld.
Kan bli ganske kult i kombinasjon med fortynnet olje maling (olje + whitesprit) som du påfører
enkelte steder eller over hele bildet, før du fortsetter med nye lag av maling. Repeat til du er fornøyd.

Det krever dog at har et dedikert sted å holde på og helst med god ventilasjon.
Vis hele sitatet...
Artig at du skriver det. Jeg har akkrurat malt en vegg mattsvart, en såkalt kontrastvegg. Visjonen her var å skaffe et stort lerret (ca 160x170cm) å male/klæsje noe svart på et hvitt, stort lerret på denne veggen. Tror det kunne blitt helt sjukt kult.
Gjør det!!

Inspirasjon



Begge bilder Jackson Pollock
Sist endret av vindaloo; 9. november 2021 kl. 00:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tanken bak disse er at de skulle fylle opp en veldig lang, hvit stuevegg. Skape litt liv rett og slett. Jeg har brukt de samme fargene på alle tre bildene, slik at det skulle bli litt kontinuitet og sammenheng. Ellers er det brukt både pensel og palettkniv.







Gi gjerne tilbakemeldinger
Vis hele sitatet...
Du har absolutt noe på gang her. Har vært i x antall gallerier og blitt mindre imponert. Om jeg skal pirke på noe er det fargevalgene, men uten å se bildene i kontekst blir det en totalt subjektiv vurdering. Fortsett!
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av funksjon Vis innlegg
Du har absolutt noe på gang her. Har vært i x antall gallerier og blitt mindre imponert. Om jeg skal pirke på noe er det fargevalgene, men uten å se bildene i kontekst blir det en totalt subjektiv vurdering. Fortsett!
Vis hele sitatet...
I retrospektiv så kunne jeg godt valgt varmere farger, men jeg valgte farger jeg liker.

Det var uansett gøy å lage tre ulike bilder med de samme fargene.
Sist endret av Taxidriver; 9. november 2021 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.