Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3473
Substans: R-ketamin,
Hvem: Mann 34 år, uten sitter
Når: November 2021
Hvor: Nord-Norge
Setting: Sokkelleilighet
Erfaring med hallusinogener: To turet LSD 125 mic, en på 250. Weed/ cannabisolje ca fem ganger.

Bare noen uker etter første tur på ket (en rapport med plagsomt mye skriveleif finner dere her..

Jeg var i tvil om jeg skulle ta en tur bare rundt en måned etter første gang på ket, men dagen før ble jeg så lysten på det at det ble en passe lang spasertur for å kjøpe appelsinjuice til turen.

Klokken kan ha vært 0540 da jeg hadde pulveret i en kopp, så ca 1 cm varmvann fra kranen, så appelsinjuice. Dosering er praktisk veldig vanskelig, men hadde klart mer i koppen enn forrige gang, posen hadde mindre igjen enn jeg trodde så tok det som var der.

Det tok vel som forrige gang rundt 10 min før det slo inn. Enn merkelig følelse, nå blir jeg rar, rar, rarere liksom JBL charge høytaleren og spillelisten var klar, tror det var electronika. Men det ble vel bare en-to låter. som ble spillt de neste 40 min.

Det var gode grunner til det. For nå slulle unertegnede bli særdeles fjern. Forrige gang ble det bare vanskelig å bevege seg en stund. Men den dissasosieringen med kroppen var ikke der som sist, selv om det var rart å gå; det var i hodet at det skjedde endringer i virkelighetsoppfatning jeg neppe har vært borti. Glemte av at musikk kunne spilles. Bare satt i sofaen.

Her på forumet er det diskutert en del om egodød.
Men mange beretninger er vel falske, du var ikke egodød om du tenkte og følte osv ? Situasjonen kan beskrives slik at jeg forsto ingenting av ingenting. Er dette vanlig lamming av hukommelse ? Dere vet de som slår hodet litt og ikke husker sitt navn og hvor mamma bor osv. Det var nok mer; tror jeg forsto null og niks av hvordan verden var skrudd sammen. Neppe hva et menneske var muligens. Tiden mistet jeg også. Men det var ett "jeg der", nesten hele tiden. Spørsmål føyk gjennom hodet ? Er jeg skada, bustet, kanskje død ? Hvordan liv var det jeg hadde igjen ? Har jeg tatt noe ? Jeg gjør noe tabu ting ? Men så kunne mitt navn nøstes opp etter en stund. Jeg er altså han der "Mitt fulle navn" ja. Bevissthet og personlighet var kanskje separert til nå. Men var i egen kropp hele veien.

Ting klarnet, men var fremdelses veldig fjern. Prøvde å gå litt. Følte en slags energistrøm når man sto opp å gikk litt, som steg oppover i kroppen. Til labtoppen det bar og ett par sanger ble prøvd såvidt, det føltes risikabelt på ett vis. Winamp med sin spilleliste virket merkelig, som et avansert dashboard du kunne zomme inn på (en slags omvendt kaleidoskopi I stuen var det vanlig belysning på hele turen, men det føltes mørkere under storparten av turen. Åså var det klokken, den var "noe tall", men etterhvert rundt 0530

Forrige gang ble det en lett håndterbar kvalme. Denne gang fant jeg ut at det var klokt å gå på badet. Og det ble noe oppkast, om det var ett nederlag eller bare godt å få unna er uklart. Hentet gummigodteri og pepsi max, men var ikke særlig appetitt å spore. Ble gradvis klarere. Hørte på litt sanger bla. George Michael. Bestemte meg så for å prøve å ligge i seng under dyne denne gang. JBL ble med og det ble litt David Bowie, deretter Buddha dreamer. Bare chillet frem til nesten 0800. Bestemte meg da for at nå var turen ferdig, selv om du følte litt i kroppen enda.

Det jeg undrer på er hva man kan kalle tilstanden jeg opplevde på det heftigste ? Radikal egooppløsning ? Nesten egodød ? Eller bare bedøving av hukommelse ? Har ikke opplevd vanlig hukommelsestap før. Mens første gang var en lett/moderat-dose tripp hvor jeg fikk det jeg ønsket ble det nå heftigere, men også annerledes. Er neste trinn (dvs. litt mer ket) k-hole, eller er det ett nivå i mellom ? Da tenker jeg på smelting med gjenstander, flyturer/teleportering til gokk ol ? Kunne det skjedd litt med mindre/ingen belsning ? TV/og eller musikk på ? Klarer jeg ett trinn opp uten sitter ? Kvalme ble ett problem da jeg ble noe klarere, men det kan jo bli farlig når du ikke er tilstede overhodet.