Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1233
Om jeg skulle hatt lyst til å bestille meg en hypnose-time. Er dette mulig? Bare gå til et sted hvor de driver med slikt (ikke vet jeg hvor) å bestille meg en time. Just like that. Eller må jeg har vært inne for behandling hos, for eksempel, en psykolog, for så blitt tilbudt en hypnose-time som en del av behandlingen.

Ikke at jeg har behov for noe av dette. Men jeg lurer bare på hvilke muligheter jeg har. Noen som har blitt hypnotisert forresten? Hvordan er foregår det, og hvordan hjalp det deg?
Det er bare å gå dit ja. Trenger ikke noe "legehenvisning." Kjenner noen som har gjort det i forbindelse med at de ønsket å slutte med røyking, men jeg personlig tror ikke på hypnose.
Fuzzybossen: Hva mener du med at du ikke "tror på hypnose"? mener du at du ikke tror det fungerer for deg, eller at det er woodoo bullshit? :P

ER faktisk helt psykologisk..
Når jeg var ungre å gikk til BUP så hadde psykoligen min utdanning innenfor hypnose, det var akkurat som å meditere, "våknet opp" helt avslappet og rolig etterpå. Hun lærte meg også hvordan drive med selvhypnose i forbinnelse med søvnproblemer, angst og deprisjon.

Utifra hva jeg selv mener så synst jeg det er relativt likt meditering, bare at hypnosen kan bli styrt av en annen person.

Men go for it! Mangen har stor posetiv effekt av det, andre er ikke åpne for det rett å slett.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Fuzzybossen: Hva mener du med at du ikke "tror på hypnose"? mener du at du ikke tror det fungerer for deg, eller at det er woodoo bullshit? :P

ER faktisk helt psykologisk..
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg nok litt feil. Jeg tror hypnose fungerer, men bare via suggesjon. (Altså som du sier: Psykologisk.)
Hvor kan man bestille en hypnose time? Hvem skal man gå til?
Google litt rundt, se om du finner noe i nærheten.

Ikke alle som har det reklamert på internett, så du kan gjerne gå i litt butikker o.l. For å se på oppslagstavler, der er det ganske ofte noen som har hengt opp noe ang. Hypnose
Utdannet "hypnoterapaut". Det er vel det samme som å "utdanne" seg som akupunktør eller en som driver med homeopati. Kvakksalveri fra ende til annen!

Placebo funker, det er bevist. Ikke støtt disse svindlerne med spenn.

Vi burde innføre forbud mot slike bedragere.
Sitat av A-tillah Vis innlegg

Vi burde innføre forbud mot slike bedragere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor burde vi innføre forbud mot noe som virker, noe som er naturlig, noe som ikke er farlig og noe som ikke har bivirkinger?

Siden hypnose fyngerer på mennesker som vil slutte å røyke, hjelpe til med slanking, søvnproblematikk osv.

Er det ikke bedre med et naturlig alternativ istedenfor feks. En hand full av piller?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Utdannet "hypnoterapaut". Det er vel det samme som å "utdanne" seg som akupunktør eller en som driver med homeopati. Kvakksalveri fra ende til annen!

Placebo funker, det er bevist. Ikke støtt disse svindlerne med spenn.

Vi burde innføre forbud mot slike bedragere.
Vis hele sitatet...
Snakk om å ta alle under en kam.

Hypnose er faktisk like naturlig som å ha armer eller ben, det er en helt naturlig del av oss.

En som holder til i sandefjord med hypnoterapi, han holder også kurs i hypnose. Send meg en pm hvis du vil ha kontaktinfoen hans.
Vet denne tråden ligger i "Diskusjon" avdelinga. Men vær så snill. Ikke diskuter om hvor vidt dere tror på at hypnose eller ikke. Jeg har forferdelig lyst til å bestille meg en time (en gang i fremtiden). Men innen den tid må jeg vel bare finne ut hvem jeg må snakke med for å gjøre det til virkelighet.