Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 961
jeg vet at dette må være et njubi spørsmål av dimensjoner, men man må vel bruke no program til denne programmeringen.. kunne tenke meg å se på det, men vet ikke hva jeg skal se etter liksom..
spørs vel hva du skal programmere, men Microsoft Visual Studio, kan du jo se etter, der kan du progge visual basic og c++ blant annet.
Opprinnelig postet av m|x
jeg vet at dette må være et njubi spørsmål av dimensjoner, men man må vel bruke no program til denne programmeringen.. kunne tenke meg å se på det, men vet ikke hva jeg skal se etter liksom..
Vis hele sitatet...
Hvis du skal lære deg programmering, så kan du bruke Delphi og programmere i Turbo Pascal. Jeg hadde dette i høst, og holdt på å bli gal av det, men de som har talent, sier det er greit. Du kan laste det ned gratis hvis du svarer på noen spørsmål på hjemmesiden deres.
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
takker...

det var ikke såå morsomt nei
noob killer
elukS's Avatar
Det du trenger er en kompilator som oversetter kildekoden din (det du skriver) til kjørbar kode (et program du kan kjøre).
Hvis du er helt n00b vil jeg anbefale deg å starte med visual basic, pascal, eller et annet høynivå språk for så å gå videre til feks. C++, da disse er lettere å forstå for en nybegynner.
Skaff deg også noen gode bøker om det språket du har tenkt å begynne i.

Lykke til


[fl4m3r killer]

[cod3]

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
unsigned long int index;

cout << "\nq_Werty" << endl;

for(index=0;index<=1000000;index++)
cout << "Ikke flame n00bs" << endl;

return 0;
}

[/cod3]

[compile & run]

c++ q_Werty.cpp ; ./a.out > q_Werty@pts0

[compile & run]

[/fl4m3r killer]
int main (void)
{

for(i = 0; 1; i++)
{
printf("Flame n00b's\n");
exec(prints("mkdir %i\n", i));
}

}
Masse tutorials for forskjellige programeringsspråk på www.programmingtutorials.com. Du kan også sjekke www.programmersheaven.com, som har masse forskjellig programerings-relatert stoff.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hmm... vet det er en gammel link, men fordi jeg ikke vil lage en ny link om dette, spør jeg her. er det noen som vet hvor jeg kan få tak i boken Mastering Delphi 7 (som ebook)? Har søkt i google, men der finner jeg bare sånne som koster penger

Noen som kan hjelpe?
Fant på Kazaa.

EDIT: Var visst pdf.
EDIT2: Og der kom det plutselig en drøss med andre treff.
Sist endret av rune420; 7. mars 2004 kl. 11:52.
Notepad er en meget fin ting